8 Mart 2012

Kadınlar Günü

Öldürülen kadınlar...
Tecavüze uğrayan / cinsel tacizlere ve şiddete maruz kalan kadınlar...
Seks objesi olarak görülen kadınlar...
Karnından sıpası, sırtından sopası eksik edilmemesi gereken kadınlar...
Mal sayılan kadınlar...
Küçük yaşta evlenip çoluk çocuğa karışmak zorunda bırakılan kadınlar...
Eğitim hakkı elinden alınan kadınlar....
Taşlanan kadınlar....
İş aleminde dahi ikinci sınıf sayılan kadınlar....
Çocuk fabrikası sayılan kadınlar...
Hemcinsleri tarafından ezilen ve aşağılanan kadınlar....
Yan ürün sayılan ve cennet çıkma dayak ile terbiye edilen kadınlar....
Kuma olan/kuması gelen kadınlar...

Liste ne kadar uzun aslında.  :(

Dilerim en azından bir gün huzurunuz olsun.

Ve tüm bu haksızlıklara boş boş bakan, kıllarını kıpırdatmayan insanlar. Bugün 8 Mart Dünya Kadınlar Günü...Bilginiz olsun. Bugün bitince kaldığınız yerden devam edeceksiniz ama bari bugün bir saniye olsun durup bir düşünün. Ne demiş atalarımız "Bugün sana, yarın bana" yani şu an görmezden geldiğiniz şey yarın gözünüze sokulabilir. 

Bu kutlama pozitif ayrımcılık mıdır? Evet. Ama dilerdim ki, kadınlara da eşit fırsatlar-kanunlar-haklar verilsin ve eşit muamaleler yapılsın da böyle bir gün olmasın.

Yaşayan her organizmanın ikinci/üçüncü...sınıf sayılmadan ve hatta mümkünse hiç sınıflandırılmadan ömür sürdüğü günleri görür müyüz acaba?

4 yorum:

NarincE dedi ki...

Günümüz kutlu olsun, güzel günlere olan inancımız sağlam olsun. Öpüyorum çok, çaya bekliyorum bak:)

CEPAYNASI dedi ki...

biraz umutsuzum aslında o günleri göreceğimize dair...
günün kutlu olsun!

Sevgi Küçük dedi ki...

İnşallah Neclacığım :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Cep Aynası,
Benimde pek umudum yok ama...umut fakirin ekmeği işte.
:(