5 Ağustos 2011

Sende Mi İskender???

İtiraf ediyorum: Biraz anarşik yapımdan (=sürü psikolojisi ile hareket etmem ben! herkesin yaptığını yapmam ben!) birazda neden bilmem bana antipatik geldiğinden, Elif Şafak'la pek ilgim yoktur. Kütüphanemde varlığı, sevdiğim bir müdürümün bana "Oku seveceksin" diye tavsiye ettiği "Firarperest"le sınırlıdır. Ki ilginçtir, onu da sevdim gerçekten.

Kendisini okumasam / okuyamasam bile bir şekilde hep karşıma çıktığı için hakkında yazılan çizilenleri ister istemez takip etmiş oldum.

Bugünde Vatan Gazetesi'ni okurken karşıma bu haber çıktı.

Yazıda atıfta bulunulan Fikir Mahsülleri Ofisi'ne misafir olup, detayları buradan okudum.

Blogta yayınlanan yazıyı okuduktan sonra araştırmacı ruhumla her iki kitabı da alıp, okuyup karışılaştırmak istedim. Bakalım başka neler "tesadüf" olarak benzemiş? :)

Linkleri okumanızı tavsiye ederim.

3 yorum:

öykü dedi ki...

merak edıyorum fıkırlerını paylasırsan sevınırım


bı de elıf safak ıcın dusuncelerımız aynı

herkes
AŞK AŞK dıye kıtabını overken okumayıdusunmedım
antıpatım var

bı de populer yayınları sevmıyorum
kıtabın bence modası olmaz
su an cok satanlar lıstesının basını ceken kıtap en ıyısı anlamına gelmıyor benım ıcın

asyaselda dedi ki...

bende hiç okumadım ve hep antipatik geldi yanlış evet ama öyle özellikle çok satanlara karşı:)
hiç alıp okumadım çok satanlar rafında olanları:)

Sevgi Küçük dedi ki...

Merhaba sevgili Öykü ve de Selda! :)
Özlemişim sizi yahu! :))
Çok satanların gerçekten çok satmaya değecek güzellikte ve değerde kitaplar olması gerekmediği fikrinde birleşmişiz.Ve de yazara olan antipatimizde :)
Kitaplardan biri bir arkadaşımda varmış, onu ondan alıp okuyacağım ve nasıl olsa gaza gelip İskender'i alan biri de bulunur elbet!
Aşk isimli kitaba gelince...Hmmm...Yalan söyleyemeyeceğim, aynen bende "ay acaba nası bi şii" diye bir kere bile merak etmedim.
Ve bir de yalanımı kendi kendime yakaladım: Kitaplığımda ikinci bir Elif Şafak kitabı buldum?!? Neden hatırlamadığımı da söyleyeyim: henüz okumuş değilim, bu bir. İkinciside kitabı ben almadım,yurtdışına giden bir arkadaşım kitaplığının tamamını taşıyamayacağını farkedince yıllar önce kitabı bana vermişti.Bıraktığım yerde duruyor, örümcek bağlamış! İlgim bu kadar yaneeee :D