26 Temmuz 2011

Kadın Öykülerinde İzmir

Adı ilgimi çeken bu kitabın sen sevdiğim kitaplardan biri olacağını bilemeden alıvermiştim.
"Kadın Öykülerinde İzmir": Adında İzmir vardı ya, AŞK vardı ya, BHA vardı ya...Daha ne olsun? :)

Kitap, kadın yazarlarımızın içinde İzmir geçen öykülerinden bir derlemeydi. İçini açıp okumadan önce kitabın arkasında yer alan kısa biyografileri okudum. 1926 doğumlu olan yazarımızdan 1981 doğumlu yazarımıza kadar geniş bir yelpazede 22 kadın yazarımız ve 22 güzel öykü dolu kitabı zevkle, eh tabii birazda gıpta ile, okudum. Bu kadar güzel yazan bir grup yazarla, hem de kadın yazarlarla, tanışmış olmaktan da kıvanç duydum.

Kitap bittiğinde hangisinden alıntı yapacağıma karar vermem çok zor oldu.En sonunda hepsini olduğu gibi yazmaya karar verip, hukuksal açıdan bunun olamayacağını anlayarak vazgeçtim. :)

Ve Lütfiye Aydın'ın "Özlemin Acı Tadı" isimli öyküsünden bir paragraf seçtim:

"Hepimiz kendi halinde ailelerin çocuklarıydık. Yokluklarla, yoksunluklarla, parasız yatılı okulların acımasız yasakları ile boğuşa boğuşa geçti gençliğimiz. Yine de 'bunalım' sözcüğüne bile yer olmadı yaşantılarımızda. Yoktan var ettik, hiçten yapıp çattık. Dahası yoksun bırakıldığımız şeylerden çocuklarımızı yoksun bırakmamak için elimizden geleni yaptık." (s. 51)

Şimdi sırada diğer öyküler var:

Kadın Öykülerinde İstanbul
Kadın Öykülerinde Ankara
Kadın Öykülerinde Karadeniz
Kadın Öykülerinde Doğu
Kadın Öykülerinde Avrupa

2 yorum:

mine dedi ki...

okumak üzere kadın öykülerinde doğu var elimde sonra da karadeniz... ilgimi çekiyor...

Sevgi Küçük dedi ki...

benimde alışveriş sepetimde duruyorlar. elimdeki kitaplar bitmeden kitap almam ikinci bir emre kadar yasak... :(
son zamanlardaki sessizliğimin bir nedeni de bu zaten. hepten evrim geçirip kitap kurdu oldum. :)