1 Şubat 2011

Yeşil Biber, Kurutulmuş Domates ve Kırmızı Biber ile Dereotunun Makarnadaki Enfes Birleşimi...


Evde yemek yokken pratikliği ile bizi kurtaran sevgili makarnaya buradan şükranlarımı sunuyorum. Cuma günü işten eve gelip, bomboş dolapla karşılaştığımda da beni hemenceceik kurtardı.

Kaç zamandır anneciğim baldaçesi'nde (balkondaki bahçesinde) yetiştirdiği ve kuruttuğu acı kırmızı biberleri değerlendirecek yer arıyordum. Üstelik aklıma gelen fikirler, gene anne hediyesi kurutulmuş domates (ama parça değil pul pul olan versiyonu) içinde kullanım alanı yaratmış oldum.

Bir miktar kurutulmuş domates ile kırmızı biberi (ki biberde pulbiber halini almıştı) kaseye koydum. Makarna suyu kaynamaya başladığında makarnaları atmadan, bir miktar su alıp kurutulmuş karışımın üzerine ilave edip iyice ıslanmalarını sağladım. Makarna haşlanırkende kuru karışımına bir iki kaşık daha su ilave ettim.

Makarnalar süzülürken yeşil biberleri doğrayıp yağda bir güzel çevirdim. Sonra üzerine ıslatılmış kuru karışımını ilave ettim. Ancak son malzeme hemen yapışabildiği için biraz daha su ekleyip karıştırdım. Son olarak, makarnalarımı ilave ettim. Tabii bu arada tuzunu ve karabiberinide kattım.

Sofraya getirmeden önce, hazırladığım tabağın üstünü kıyılmış dereotları ile süsledim.

Sonrasında afiyetle yedim. :)

Yapılış süresi maksimum 30 dakika (süsleme dahil!) Kurtarıcı bir tat gerçekten. :)

Afiyet olsun.

2 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Kurutulmus domates hastasiyim,aldigimiz kavanozu bitirmemek icin kendimi zor tutatrim,ellerine saglik bölye nefis olmustur kesin,sevgiler canim.

Sevgi Küçük dedi ki...

Teşekkür ederim. :)
Ankara'dan buz gibi soğuklardan sıcacık sevgiler :)