25 Ocak 2011

Açlık Oyunları (Bölüm 2): Ateşi Yakalamak


Kitabın ikinci bölümüne başlamadan önce verdiğim mecburi ara nihayet bitti ve ben bir solukta "Ateşi Yakalamak" isimli ikinci kitabı okudum.

Ateşi yakalamak....o ateşin kızıydı. Catniss...

Kitapla ilgili görsel ararken kimi bloglarda / web sitelerinde "Suzanne Collins'in müthiş gerilim serisi" yorumlarını gördüm.

"Müthiş" fazla iddialı bir kullanım olmuş. Yerine "keyifli", "heyecanlı" ve "merak uyandırıcı" denebilir çünkü gerilimde Stephen King üstüne pek kimseyi tanımam. Onunda gerilimi Açlık Oyunları serisinde olduğundan kat be kat fazladır.

Kitap müthiş olmasa da kabul etmeliyim ki oldukça etkileyiciydi.
Gale' in biricik Catnip'inin bu macerası,son açlık oyunlarında oyun kuruculara meydan okumasıyla Panem halkının isyanının yüzü olması anlatılarak başlıyor. Dünya tatlısı Başkan Snow' un (?) evine yaptığı ziyaret sonrası hızla değişen hayatına uyum sağlamaya çalışırken, Peeta ile kendilerini yeniden arenada buluyorlar. Bu kez de Açlık Oyunlarının 75. yılı şerefine kutlama amacıyla eski "haraçlar" ile birlikte arenaya çıkıyorlar ve işte macera başlıyor. Kim dost kim düşman, muttalar neler yapacak, top atışı bu kez kimin için...derken kitaba kaptırıp bitiriveriyorsunuz. :)

Şimdi izninizle, 12. Mıntıkaya ne olduğunu öğrenmek üzere "Alaycı Kuş"u okumaya gidiyorum.

2 yorum:

asyaselda dedi ki...

söyleyeyim mi 12.mıntıkaya ne olduğunu:)

Sevgi Küçük dedi ki...

He heeee...Biliyorum kiiii! :)
Kankoşumu benim için çoookk öp. Sevgi diyen dillerini yiriiimmm onun! :)