1 Ocak 2011

Açlık Oyunları (Bölüm 1)


Kitabın ilk sayfalarını okurken tepkim:

Harika!?! Yeni bir "Hayri Pıtır"la mı karşı karşıyayım? Yaaa nerden aldım bu kitapları beee! Öfff....

şeklinde oldu. Evet, başlangıçta bende oluşturduğu etki Harry Potter' a duyduğum sevgi ve ilgi ile aynıydı.

Okumayıp bırakmak aklımda geçti. Ama kitapları (bilmeyenler için söyleyeyim, üçlü bir seri bu) okumam için getiren arkadaşıma mahçup olmak istemedim. Of, düşüncesi bile korkunç.

87. sayfaya kadar vaktim çoğunlukla "Öff...Aman Catniss ya, ne yapayım senin maceralarını?" diye söylenerek geçti. Ama malum olduğu üzere, başladığım kitapları kolay kolay yarım bırakmam. Yarım bırakmak durumunda kaldıysam da bu geçici bir ayrılıktır. (Patagonya isimli müstesna eser hariç! Bıraktım ve hayatımdan sildim!)

Her neyse, o arada İdefix'ten kitaplarımda gelmişti ve benimle buluşmayı bekliyorlardı. Acaba bıraksam ve sonra mı devam etsem derken ne olduysa 87. sayfadan sonra oldu. İsterseniz olayı canlandırma ile anlatayım:

O gece Sevgi için sıradan gecelerden biriydi. İşin yorgunluğunu üzerinden atmak için elini kitabına attı. Ve sayfaları çevirmeye başladı. Ta ki...ta ki son 4,5 saattir kitabı elinden bırakamadığını ve 287. sayfaya geldiğini farkedene kadar okudu.

Ya işte böyle; sen kitabı beğenme, hakkında söylen dur, sonra da "Aman Catniss koş koşşşş....Ay dur bakalım Rue'ya ne olcak! Aman sabahlarrr olmasın" diyerek ve de ellerini kemirerek kitabı oku!

Sonraki günse kalan kısacık kısmı heyecanla okuyup birinci kitabı sonlandırdım.

Çok beğendiğimi itiraf etmeliyim. Kitabın filmi dahi varmış fakat kitaptan haberim olmadığı gibi filminden de haberim olmamış. Belki sonra onu da izlerim.

Bu arada; Okuma Günlüğü'mde neden "Şah ve Sultan" olduğunu, neden ikinci kitaptan devam etmediğimi merak etmiş olabilirsiniz. Onu da açıklayayım.

"Şah ve Sultan" İdefix'ten sipariş ettiğim kitaplardan biri. Aynı konu üzerine bir başka kitabı kasım ayında almıştım. BHA'nın tarihe ilgisini defalarca yazmıştım. Şimdi sorunumuz şu, eğer onun ilgisini çeken bir kitap varsa ve kitabı önce o okursa, ben kitabı bir daha göremiyorum. Bu nedenle mecburen ondan önce okuyor ve kitapla kendimce vedalaşıyorum! :)

Bol kitap okumanız ve hep keyifli zaman geçirmeniz dileğiyle.

Hiç yorum yok: