14 Kasım 2010

Bir Kadının Utandığı An!


Hiç unutmam (ve belki daha önce de yazmış olabilirim), yaklaşık 3 yıl önce bir gün bir arkadaşımla ayakkabı bakmaya çıkmış akşamın 8'inde dışarda fır dönüyorduk. Arkadaşımın kuzeni ABD'deydi ve UGG'ler ülkemize yeni gelmeye başlamış, ilk işleri sosyetenin ve ünlülerin ayaklarını süslemek olmuştu. Gazeteler ürünü adı lazım değil X mağazanın fahiş fiyatlarla sattığını, ABD'de çok ucuz (?) olduğunu ve sosyetenin oradan aldığını yazmıştı. Ne oldu nasıl oldu da gaza geldik bilemiyorum, özeniverdik ve haydi X mağazasına gidip numara model seçelim kuzene sipariş verelim dedik.

O arada "tiki" gazına maruz kaldığımız ve ağzımız kulaklarımızda olduğu için çıkışta keyifimizin hakkını verelim diye Starbucks'a girdik. Oturmuş kahvelerimizi içerken saat 8.30 u geçmişti. Önce onun aşkı aradı ve neden dışarda olduğumuzu öğrenince klasik tepkiyi verdi: Ya sanki hiç ayakkabınız yok! Bıdı bıdı bıdııııı....

(Gerisini kadın okurlar anlamıştır, kısa geçtim) :)

Onlar konuşurken BHA aradı ve benim cıvıltılı bir ses tonuyla "Ayakkabı alcam" lafımı sessizce dinledi. Yalan yok, beklediğim tepki bu değildi. Planım "Ya ne ayakkabısı?" na gözlerimi kocaman açıp en tatlı halimi takınarak "Ayyyy ama çoookkk küselllerrrrrr" demekti. Konuşma sürüyordu, gelin görün ki hala tepki yoktu. Başka şeyler konuşmaya başladık.

Sonunda dayanamayıp "Bir şey demeyecek misin?" dedim ve benim akıllı aşkım "Bir kadının 250 çift ayakkabısı varken 251. çifte göz diktiyse 'Hayırlı olsun' demekten başka çare yoktur" dedi! Zeki erkek başka oluyor cidden!! :)

Tepkisi hem çok güldürdü hem de mesajı almamı sağladı. Ayakkabı sipariş vermedik. Zaten yalan yok pek de sevmemiştik. İhtiyaçtan değil de sırf herkesten önce alabileceğimiz için sipariş vermek bize mantıklı gelmedi.

Evet, her kadın gibi ayakkabılara ayrı bir düşkünlüğüm var. Kışın değil ama yazın gözüm döner, her kıyafete uygun ayakkabıyı dolabımdan çıkarırım. Özenti ya da alışveriş canavarlığı değil, her çift ayakkabımı mutlaka kullanırım. Ancak, son 2 yıldır artık her renk her model ayakkabım olduğunu görüp alışverişi durdurdum.

Ama çantalarda ne durumda olduğumu az önce gördüm ve yerin dibine geçtim!

Bu kadar çeşit çantam olduğunun farkında bile değildim çünkü ne yazık ki yer olmadığı için gözden ırak bir alana kaldırmışım, sonrada unutmuşum. :(

Ama bugün akıllı akıllı ayıklama yapıp, hepsini elden geçirip temizleyeceğim. Sonra liste yapıp ayakkabılarda olduğu gibi hepsini kullanmaya gayret edeceğim.

Artık kullanmaktan vazgeçtiklerimi ise her zaman olduğu gibi ilgili kurumlara iletip, ihtiyacı olanlarca kullanılmasını sağlayacağım.

Size de önerim hazır kışlıkları çıkarıp yazlıkları kaldıracağınız bu dönemde ayıklama yapıp fazla dediklerinizle vedalaşın ve ihtiyaç duyanlara iletin. Hem hayır işlemiş olursunuz, hem eski günlerde olduğu gibi tasarruf yaparak dünyaya katkınız olur, hem de eviniz birazcık nefes alır! :)

Sonuçta Etik Alışveriş'e desteğimiz havada kalmamalı değil mi?


Not: Kullanılan görsel netten alınmıştır.

6 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Alemsin canım benim..))

Biz bayanların bu alışveriş tutkuları çok kötü fena..)


Bayramını kutlayıp öpüyorum yanaklarından..Sevgilerle tatlım..)

Swotpisces dedi ki...

BEn de bazen kendimi kaptırıyorum, çünkü biz kadınlar cidden abartıyoruz, sevimli eğlenceli bir yazıydı, kolay gelsin. :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Ablacğım, bende seni çooook öpüyorum. Şimdiden sana da hayırlı bayramlar dilerim.
Sevgiler :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Teşekkürler sevgili Swotpisces. :)
Keyifli pazarlar :)

inci çiçeği dedi ki...

çok tanıdık gelen satırlar, düşünüyorum da her bayan erkekler gibi alışveriş yapsa sanırım ev ekonomisine bolca katkısı olur, bende ayakkabı ve çantada epey abartmış durumdayım maalesef, mutlu bayramlar:))

Sevgi Küçük dedi ki...

:)
Teşekkürler İnci Çiçeği. Sizede iyi bayramlar.
Sevgiler