7 Ekim 2010

Sinop'un Cevizli Mantısı


Dediğim gibi, kaçamak yapıp Sinop'a gittik. Kısa, macera dolu (misal, dağın başında kaybolmamız), bazen neşeli bazen gerilimli ama genel olarak güzel bir geziydi. Nereleri gezdim gördüm anlatacağım, yazıyı süslemek için arkadaşlardan fotografları almayı bekliyorum.

Eminim bazılarınız Ziynet Kara ve Ekrem'in "mekanlarını" anlatmamı da bekliyordur. Ben Ziynet'in ve Ekrem'in kim olduğunu yol boyunca arkadaşlardan dinleye dinleye öğrendim ve evet, Ziynet'in yerinde fotograf bile çektirdim.

(Benim gibi bilmeyenler için bilgi: Söz konusu kişiler bir dizinin kahramanları ve dizi Sinop Cezaevi'nde geçiyor. Aslında Tarihi Cezaevi'nde demek daha doğru olur. Allah kimseyi hayal ürünü bile olsa oralara düşürmesin, oradakilere de sabırlar versin.)

O kısımlara gelmeden size bir şey anlatmak istiyorum.

Ben bunu ilk kez yolda duydum, ardından da yağmura aldırmadan "Teyze'nin Yeri"ne gidip yemek kısmet oldu (Fotografların birinde yerdeki ıslaklık bizim üstümüzden akan damlalar!):

Cevizli Mantı


Biliyorsunuz, uzunnn süredir kaynağından emin olamadığım için et yiyemiyordum. Sinop'ta içim rahat yedim. Dilerim haksız çıkmamışımdır.

Gelelim mantımıza:


Tertemiz bir mekanda güleryüzlü kızlarımız, beyaz kıyafetler içinde servis yapıyorlar. Girişte mutfağa yakın yerde bir başkası harıl harıl mantı açıp hünerli elleri ile hızlı hızlı kapatıveriyor mantıları. Normalde Kayseri mutfağında mantılar ufacık ufacık olur ve bir kaşığa 40 tane sığdırmak asıl marifettir. Burada ise onunla kıyaslayınca oldukça büyük, üçgen/muska tarzı kapatılıyor.

Ben daha önce cevizli yememiştim, içine mi ceviz koyuyorlar diye sordum önce. Öyle değilmiş. Mantı haşlanıktan sonra üzerine dövülmüş ceviz koyuyorlarmış. Pek de iyi yapıyorlar! Gerçi ben yarısı yoğurtlu (yoğurtta sarmısak yoktu) yarısı cevizli istedim ve porsiyonda epey büyük geldi ama ona rağmen herkes gibi bende tabağı sildim süpürdüm. Sadece cevizli yiyince, hele de porsiyon büyük olduğundan, bir süre sonra insanın içi kıyılmaya başlıyor(muş). Ben hem cevizli halini hem de cevizli-yoğurtlu kısmı karman çorman yapıp yediğim son halini pek sevdim.

Bundan sonra bende cevizli versiyonunu yapacağım ve aynen tabaktaki gibi yarısı yoğurtlu yarısı cevizli olarak misafirlerime sunacağım. En başta da BHA'ya!

Deneyenler olursa, şimdiden afiyetler olsun!

8 yorum:

öznur-ata dedi ki...

valla süper görünüyorlar...afiyet bal şeker olsun :))

Sevgi Küçük dedi ki...

Aman top top et löp löp yağ olmasın da afiyet olsun!! :D
Şaka bir yana şiddetle tavsiye ediyorum.

MUTFAKISTAN dedi ki...

EN KISA ZAMANDA SANA MISAFIR GELIYORUM.HEM CEVIZ HEM MANTI DELISIYIM HIC YEMEDIM EMINIM HARIKADIR AFIYET OLSUN CANIM
SEVGILER

mine dedi ki...

ne iyi yapmışsınız
cezaevine gidince içim sıkılmıştı hele tek kişilik hücreleri görünce...

NarincE dedi ki...

Çok geziyorsunuz şekerim, beni de götürseydin keşkem:))

Sevgi Küçük dedi ki...

Filizciğim, beklerim her zaman :)
Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Mine, bizde o daracık, karanlık odaları görünce çok kötü olduk. :(

Sevgi Küçük dedi ki...

Gel Neclacığım, gelecek sefere seni de alalım.
:)
Çok öpüyorum seni.