29 Ekim 2010

Menü Önerisi


Yılın en sevdiğim zamanları: Kereviz zamanları!

Her yerde kereviz; yeşil yapraklı koca koca kökler, her yerde kokusu...Bu mevsimi seviyorum! :)

Anlayacağınızı menü önerimde kereviz var. Yanına yeşil mercimekli yoğurt çorbası yaptım. Tatlı olarak elmalı muffin ve sindirmek içinde Türk kahvesi öneririm çünkü ben öyle yaptım.

Önce kerevizin tarifini yazayım. Diğerlerini sonra yazacağım.


Gerekli malzemelerimiz:

-Soğan (bende normali kalmamış 10 -12 tane arpacık soğan kattım)

-1 büyük kereviz (ya da iki orta boy)

-1 büyük patates

-3 adet orta boy havuç

-1 adet portakal

-2 adet Limon (ben aslında sadece 3 portakalın suyunu koyarım ama evde bir tane portakal vardı bende kalan kısmı limon sıkarak tamamladım)

- Zeytinyağı

-1 kaşık un

-1 kesme şeker

-Bir tutam tuz

-Biraz su (sanırım 2 su bardağı filandı)


Gelelim nasıl yaptığıma:

Bir kaba 2 su bardağı kadar su koyun ve içine unu katın. (Suyun bembeyaz olması lazım) Kerevizin kabuğunu soyun ve çok küçültmeyecek şekilde 4 parçaya bölün. (Benimki epey büyük bir köktü, dörde bölmem o yüzden. Sisinki orta boysa ikiye bölerek, küçük boysa hiç bölmeden para para doğrayabilirsiniz)

Her parçayı dilimleyin. Unlu suyun içine katın ve suyun kerevizleri sarıp sarmalamasını sağlayın. (Aksi takdirde kereviz kararır)

Kereviz unlu suda banyosunu yaparken siz tencereye önce soğanları doğrayın. Ama küp küp filan değil, onu da dilim dilim ya da benim gibi arapacık soğansa tüm parça halinde koyun. Üstüne havuçları para para doğrayın. Son olarakta patatesi kerevizi doğradığınız gibi doğrayın. Kereviz dilimlerini sudan alıp tencereye yerleştirin.

Üzerine sıkılmış portakal (ve limon) suyunu koyun. Su seviyesi en azından yarısını geçsin. Bu nedenle eğer gerek görürseniz bir iki portakal (veya limon) daha sıkın.

Tuz, kesme şeker ve zeytinyağınıda ilave edip ocağa koyun. Ara ara sebzelerin sertliklerini kontrol edin. Özellikle havuç olmuşsa diğerleri olmuştur.

Afiyet olsun.


Not: Benim kerevizin saplarında yeşil güzel kısımlar vardı. Sapındaki yeşillikleri ayıklayıp güzel olan kısımları ayrı koymuştum. Sonra onlarla kereviz çorbası yapmıştım.

Not 2: Fotograf makinesini bulsam daha güzel geçecektim ama bulamadım o an, bende cepten çektim. Kötü çıktı, kusura bakmayın.

2 yorum:

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Ellerine sağlık becerikli arkadaşım.

Sevgi Küçük dedi ki...

Teşekkür ederim canım benim. Yalnız ekrandan son yemeğine iç çekip durdum haberin olsun. :)Yarın hava iyi olur ve ciğerlerimi öksürürken çıkarmazsam geleceğim. Sen rutin planını yap çünkü belli değil. İstiyorum ama gücümde yok.
:(
Öperrriiimmmm