17 Eylül 2010

Yeni Dönem


Yeni yayın dönemi başladı. Hem de ne başladı! Öyle ki, her kanal yaptığı yatırımların reytingini almak için çalışmalarına son sürat çalışıyor.

Bu sezon Show Tv'de yayın atağı Beşiktaş'ın transferleri gibi göz doldurmuş durumda. Ama bakalım düz ekranda başarı yakalayabilecekler mi? Dizilerden en çok Deli Saraylı'yı merak ediyordum çünkü a) Perran Kutman'a hayranım b) Çetin Tekindor'a ise (aşkımın izni ile) hayran ötesiyim!

Dizinin ilk bölümü umduğumun altında bir senaryo ve onu kurtaran oyuncularla bu gece yayınlandı. Konuyu fazla basit buldum, hele bazı tarihsel hataları görmek üzücü oldu. (İngiliz komutanın "Let's go!" demesi artı Amerikan aksanı ile konuşması ve yabancı askerlerin nedendir bilinmez kendi aralarında dahi aksanlı Türkçe konuşmak zorunda olmaları gibi) Ancak dediğim (ve umut ettiğim gibi) ilerleyen bölümlerde daha iyi olacağını düşünüyorum.

Diğer kanallar ve dizilere gelince....Kılıç mılıç, onu geçiyorum. Al Ezel'i (ki o da birbirinden etkili transferler yapmış) vur ona!

Lale Devri tam bir fiyasko! Allahımmm, bir insan denizin ortasına evliliğinin ilk gecesini geçirmek için yatağı koydurarak nasıl romantik olabilir???Herkesin görebileceği bir yere??? Tamam, su yatağı denen bir şey var ve "kişisel bazı istek"ler için romantik olabilir fakat denizin ortasında bir yatak??? Ayrıca nedir o Zümrüt (Sali diyesim geldi birden, biliyorum o Ziynet ama olsun) bilmem nenin "bennnnn bilmem kimimmmmm" edaları ile bir anlamda kopya Aşk-ı Memnu tadında konağımı bırakmam diyen Firdevs halleri?? Ayrıca rica ederim biri şu dizinin makyözünü acilen değiştirsin!

Hiç bakmayın Kurtlar Vadisi hakkında tek kelime kötü söz söylemem!! :)

Benim favorim Papatyam, malumunuz. O da devre arasında oyuncu değişikliği ile başlamış. Benim sevdiğim mahalle dizisi tiplemesi olduğu için gene bayıla bayıla izliyorum.

Söz transferlerden açılmışken, Türk Malı en bomba transferleri yapmış. Melek Baykal'a taaa Ferhunde Hanımlar döneminden hayranımdır, deli kadın yahu... :)

Çok çılgın karakterleri çoook güzel canlandırıyor. Burada da çok tatlı olmuşlar.

Yaprak Dökümü'nde henüz herkes delirmediği ve ölmediği için (ne yazık ki!!) devam kararı var ama ben lanet ettiğim için eserden dahi soğudum! İçim kıyıldı.

Hanımın Çiftliği'ne gelince...Oyuncularına saygım sonsuz. Bazılarını çok başarılı buluyorum, sırf onlar için izlenir.

Peki gelelim asıl konuya. Düzenli okuyanlarım benim aslında pek dizi izlemediğimi bilir. Neden bu kadar şey yazdım? Son dizi yüzünden: Fatmagül'ün suçu ne?

Baştan söyleyeyim, oyuncuların oyunculuklarını asla tartışmam. Ancak ben konuya biraz takılmış durumdayım. Bir genç kız tecavüze uğrar ve hayatı değişir çünkü tecavüzcüsü ile evlenmek zorunda kalır. Evet, bu ne yazık ki hayatımızda olan bir gerçek. Ancak...ya şimdi Türk Malı'nda da düzgün Türkçe konuşulmuyor filan denecek ki haklısınız ama bu dizinin konusu çok yüreğimi sızlattı. Çok yanlış bir konu ve çok yanlış bir zaman. Sevemedim. Neden mi?

Daha geçenlerde hayvanın teki (tüm gerçek hayvanları tenzih ederim) 11 yaşında küçücük bir çocuğa tecavüze etmeye kalkıp ardından da öldürmüşken, gazetelerde boy boy tecavüz haberleri yer alırken bir dizide bunu görmek hele de insanların sırf o sahneye kitlenip kaldığını bugün gazetelerden okumak...geçmişte Hülya Avşar'a mı daha iyi tecavüz edilmişti yoksa şu an Beren Saat'e mi gibisinden karşılaştırmalar görmek...mide bulandırıcı. İnsanların cinselliğe ve şiddete eğilimi artmışken bundan reyting almaya çalışmak değil de nedir bu? Bana ortaokul zamanı Müjde Ar'ın dönemine göre iddialı bazı filmlerini hatırlattı.

O yüzden bir bu diziyi daha başlamadan sevmedim. Belki amaç "kanayan bir yaraya parmak basmak"tır denecektir ama bana söyler misiniz, yasalarımız bu şekildeyken-cinsel/şiddet suçluları bu kadar kolay affedilebiliyorken nasıl bir parmak basmadır? Hani dizi ile aynı anda açıklama yapılıp kampanya yapılsa, meclise imza toplansa ve yaratılan sosyal baskı ile yasada maddeler değiştirilse canımı yeseler! Ama dedim ya burada amaç reyting tanrılarına yeni kurbanlar sunmak. Yazık....

Ve konu açılmışken madem ki çoğunluk görüşü ile Anayasa'yı değiştirilmeye onay verildi, yakında benimde buradan bazı taleplerim ve isteklerim olacak. İlgililere duyurulur!

Hadi size keyifli seyirler.


Not: Kullanılan fotograf netten alınmıştır.

2 yorum:

Sanat Notları dedi ki...

Sevgicim bende Eylül gelse de yeni dizileri görsek diye bekliyorudm. hepsini çok güzel eleştirmişsin katılıyorum, hele Beren'in dizisini merakla bekliyordum daha doğrusu Beren'i seyretmek istiyordum, çok beğeniyorum onu ve oyunculuğunu ama dizinin konusu yüzünden izlemeyeceğim, perşembeleri içimi kıymak istemiyorum, Türk Malı, zaman zaman bir doz iyi geliyor ama her hafta aynı espriler bei daraltıyor, Lale Devri Brezilya dizisi gibi bakışmalar ağır konuşmalar ve gerçek olmayan samimiyetsiz diyaloglarla dolu, yine Papatyam aralarında en izlenesi kaldı.
Artık diğer Eylül'e kaldı hevesim:))

Sevgi Küçük dedi ki...

Sanırım bende sadece papatyam ve deli saraylı izleyeceğim.Ve aynen senin gibi seneye eylülde neler olacak diye bekleyeceğim.
Sevgiler