1 Eylül 2010

Veda - Esir Şehirde Bir Konak


Aslında konu şu zamana kadar okuduklarımdan, bildiklerimden farklı değil. 1920'li yıllarda İstanbul'da bir konakta savaşın, İmparatorluğun son günlerinin ve kurtuluş planlarının insanlar üzerindeki etkilerini okuyoruz.

Kitabı diğerlerinden ayıran Ayşe Kulin'in sürükleyici anlatımı.

Ayşe Kulin'le tanışmam Füreya kitabı ile olmuş ve kendisini çok sevmiştim. Ancak daha sonra başka bir kitabı benim için çok sıkıcı bir anı olarak kaldı ve yollarımızın ayrılmasına neden oldu.

Geçen aylarda Zencefil'in ısrarı ile "Veda" ve"Umut" isimli kitaplarını ödünç aldım. Sonra Nefes Nefese'yi de vereceğini söyledi ama ne yalan söyleyeyim kaç zamandır elim kütüphanemdeki bu ödünç kitaplara gitmiyordu.

Nihayet, birazda önceki ödünç alma olayının yarattığı utançla, elime aldım ve bırakamadım! Kah hüzünlenip kah tebessümle, kah içten içe bende onlarla yanıp kah gözyaşı dökerek kitabı bir solukta okudum ve bitirdim.

Gerçek kahramanların ağzından bu kurmaca öyküde insanın içine işleyen, sizi alıp o ana götüren ve derinden bağlayan bir etki var. Okuduğunuz kişilerin gelecekleri için onlarla umut edip, acılarını onlarla paylaşıyor, en mutlu anlarından kendinizden anıları hatırlayıp tebessüm ediyorsunuz.

İtiraf edeyim, bu kadar akıcı olmasa içindeki romantik hikayeler ile bana annemin vakti zamanında okuduğu beyaz diziler gibi bir izlenim verirdi ama bu kitaba beyaz dizi muamelesi yapmak çok büyük haksızlık olur.

Samimi ve sade anlatımı ile beni etkileyen bu kitabı umarım sizde okur ve benim kadar beğenirsiniz.

6 yorum:

mustafa dedi ki...

nedim gürsel in resimli dunyasiyla ilgili kitaptan bikac paragraf alinti iceren bi post hazirladim..
sevgi saygi

gerçek hayatın sanal anlatımı dedi ki...

merhabalar. Eğer ilgilenirseniz:http://ikincielkitapal.blogspot.com/ ikinci el temiz kitaplar mevcut.

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Mustafa, yorumunu görünce koşarak gidip baktım. Emeğine sağlık. Kitabı daha da merak ettirdiğin için suçlusun ama! :)
Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Gerçek Hayatın Sanal Anlatımı, bilgi için çok teşekkür ederim. Şu an tatilde olduğum için tatil sonrası detaylı bakmayı planlıyorum.
Sevgiler

mustafa dedi ki...

okuduktan sonra fikrini bilmek isterim ve senden kitap onerileri...

saygi:)

Sevgi Küçük dedi ki...

Listeme alıdm, bekleyenleri eritir eritmez onunla başlayacağım. Uzun süredir kitap açgözlülüğümden bekleyen kitapların sayısı 30lara ulaşmış ama hala alıyorum! :D
O yüzden ona başlamam biraz zaman alabilir.
Okuduğum kitapları da mümkün olduğunca anlatmaya çalışıyorum ama evet, o konuda da yazılar birikti. Tatilden döner dönmez yazacağım.
Sevgiler