28 Eylül 2010

Misss Gibi Ekmek Kokusu


Şu an ev nasıl güzel kokuyor anlatamam! Ekmeğimin fotograflarını çektim ama şu dakika o kadar üşeniyorum ki yarın dilimleyip bir de öyle fotografladıktan sonra hepsini topluca bloga ekleyeceğim.

Bugün işten gelir gelmez hemen ekmek hazırlığına başladım. Söke Un'un makinede ekmek yapmak için hazırladığı karışımlardan çavdar olanını almıştım ve geçenlerde yapmıştım. İçi dolu dolu olduğu için nasıl leziz gelmişti. Sofya'da olduğum sürece en özlediğim tatlardan biri de buydu. Ekmeğimiz bittiği için hızla yeni bir tane hazırladım ve şu an misss gibi ekmek kokusunun keyfini sürüyorum.

Benim ekmek makinem Sinbo'nun modellerinden, uzun zamandır kullanıyorum ve çooook memnunum. Aldığım karışımların içindeki malzemeleri ölçü kaşığı ve kabı ile makinenin kitapçığından faydalanarak haznesine koyuyorum. Ardından ilgili programı seçiyor, sonrada çoook yorucu (!) bir iş yapıp kapağını kapatıp düğmeye basıyorum. Ah benim zavallı parmağım; başlat düğmesine basarken bir yoruluyor bir yoruluyor sormayın!!! Makinenin kullanımı bu kadar kolay. İtiraf etmek gerekirse alırken tereddüt etmiş, biraz da fiyat avantajından dolayı tercih etmiştim ama o beni mahçup etti. Mutfağın tadilatı sırasında ekmek yapma makinesi için ayrı yer bile düzenlettim.

Ekmeğimi 700gr'lık ve 2 saat 43 dakikalık programda pişirdim. O pişerken de ben evimizi tertemiz yaptım. Bir taşla iki kuş vurmak bu olsa gerek! :)

Sabah temiz eve uyanıp leziz bir kahvaltı yapacağız. Hmmmmm...hemen sabah olsa! :)

Şimdiden güzel bir gün dilerim.

Not: Kullanılan fotograf Google'da yapılan araştırma sonunda en uygun fotograf olarak görüldüğünden buradan alınmıştır.

10 yorum:

Sıcak Paylaşımlar Aysel dedi ki...

Eminim çok lezzetli olmuştur. Taze evde pişen ekmekle yapılan kahvaltının da tadına doyum olmaz, hiç bitmesin istersin.. Ellerine sağlık, sevgiler...

Mimosa Café dedi ki...

ben de en kısa zamanda bir ekmek makinesi almak istiyorum! evde pişen ekmek gibisi yok. kokusu bile yeterli bir sebep evde pişirmek için. sevgiler.

zeliha (umutsepeti) dedi ki...

Güle güle kullan canım,ben de düşünüyorum ekmek makinası almak,sinbo alıp almama konusunda kararsızım açıkçası,memnun olduğunu yazmışsın, ben de şansımı deniyeyim bakalım :) elektronik aletler şans işi derler :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Teşekkür ederim sevgili Aysel. Aynen dediğin gibi, ertesi gün bende tadına doyamadım. :)
Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Zeliha, dediğin gibi bu iş biraz şans meselesi. Kendi adıma çok memnunum.Kullanımı kolay, temizlemesi kolay,pişirimi çok iyi...kısaca tavsiye ederim! :)
Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Ebru, öncelikle bloguna bayıldım.İlk fırsatta detaylı inceleyeceğim.Çok ilgimi çekti :)
Ekmek makinesini kesinlikle tavsiye ediyorum.Gönül ister ki ben mayalayayım, fırında pişireyim vs ama işte benim ki tembellik işi birazcık. :)
Ve o koku var ya...Misss miiissssss
Sevgiler

narcicegirengi dedi ki...

Kahvaltida sicak sicak uzerine bir de ev yapimi recel surup yemenin keyfi hic bir seyde yok:)Ellerinize saglik.
Sevgiler

mine dedi ki...

misler gibi kokusu buralara kadar geldi ekmeğin sabah kendime güzel bir kahvaltı hazırlayacağım bu gazla :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Nar Çiçeği Rengi,
Aynen dediğin gibi bende reçelledim yedim. :)
Böyle güzel tatlar hepimize afiyetler olsun.
Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Mine,şimdiden afiyetler olsun. Kahvaltının fotograflarını da ekleyeceğim. :)
Sevgiler