10 Ağustos 2010

Çakma "Sinejanka"



Başlığa bakıp "bu da nedir" diye düşündünüz değil mi? Bu "pamuk prenses" ya da "snow white". Bulgaristan'da olduğum süre içinde en fazla yediğim hatta neredeyse tüm yazı onunla geçirdiğim için çok özlediğim bir tattı. Bakınız kutunun üzerinde de çok açık bir şekilde "sinejanka" yazıyor! :D




Benim yediğim bu yoğurtlu mezenin bu sıcaklarda soğuk soğuk nasıl güzel gittiğini de tahmin edersiniz.

İşte klasik bir Sofya akşam yemeğim:




Tabaktakiler; sinejanka, acı biber, biraz ketçap ve genelde 2-3 adet sebzeli tavuk köftesi.

E burada bunu yemek mümkün olmayınca ne yaparsın, mecbur kendi tarifini kendin uydurursun. Sinejankada kornişon turşu, yoğurt, dereotu ve peynirimsi bir şey var. Kıvamı göreceğiniz üzere oldukça katı. Ama lezzeti var ya...Hmmmm..."Banitsa" dan sonra eeennnn özlediğim tat.

Bende geçenlerde Zencefil'im ve Nünüm ziyaretime, daha doğrusu ev hayırlamasına, geldiklerinde farklı ve de çakma şekilde hazırlayıp sundum. Beğenildi tabii ki. :)

Gelelim neler kattım ve ne yaptım kısmına:

- Salatalık
- Kornişon turşucuklar
- Süzme yoğurt
- Sarmısak
- Normal yoğurt (azıcık bir şey kullandım, sadece sarmısağı katıp karıştırmak için oldu desek yeri)
- Dereotu

Miktarları özellikle yazmadım ama ben yaklaşık 5 kişi için 3 adet tazecik salatalığa, 6 adet kornişon turşu doğradım. Üzerine dolu dolu 2 kaşık süzme yoğurt koydum. Bir kaşık normal yoğurtla ezilmiş 2 diş sarmısağı karıştırdım. Onu da ilave ettim. Son olarak zevkimce dereotu koydum. Oldu mu? Olsa da oldu, olmasa da! :D

6 yorum:

öznur-ata dedi ki...

merhabalar..değişik bir lezzete benziyor..değişik tatları severim..teşekkürler

birdutmasali dedi ki...

afiyet olsun :)))
hayırlı ramazanlar canım..
sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

ama peynir katmamışsın? peynirimsi şey acaba neydi?
buna labnemsi birşey mi katıyorlarmış? yadaa mascarpone gibi birşey..yada süzme yoğurt hepsine yetermiymiş?
ben bunu yaparım vede yerim hatt fotolar bloga koyar Sevgi sen çağırmadın ama ben çağırıyorum gel Fethiye ye bak sana ne yaptım derim :))))

Sevgi Küçük dedi ki...

Yorumun ve paylaşımın için ben teşekkür ederim sevgili Öznur. Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Sağol canım benim. Sana da hayırlı ramazanlar. :)
Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Ay aşkolsun, gel şekerim gel birlikte yiyelim! :D
İçinde peynir yok ama nasıl diyim, onların ki peynir gibi değil daha çok krema gibi bir şey. Ah ben orada biraz daha kalaydım onu da çözerdim :)