25 Nisan 2010

Sevgi'nin Ispanaklı Pizzası


Aslında bu pizzayı taaaa ne zaman yapmıştım ama malum bazı teknik sorunlar nedeni ile ancak yayınlayabiliyorum.

Çoğu evde olduğu gibi bizde de pizza, pide vb hamur işleri çok sevilir. Ancak dışardan istediğimiz leziz (?) pizzaların sağlıksız oluşu ve kiloya neden olması beni farklı arayışlara itmişti. Bu da onlardan biri: Untad' ın lavaş ekmeğinde pizza!

Genelde Untad'ın ekmeklerinden alıp derin dondurucuya atıyorum ve o incecik ekmeği pizza tabanı olarak kullanıyorum.

Yapmanız gereken şey çok basit:

Ekmeği derin dondurucudan çıkarın,

Üzerine istediğiniz malzemeyi yerleştirin,

Eğer bunun gibi sebzeli bir tür değilse o zaman salçayı suyla inceltip sos niyetine malzemenin üzerine dökün,

Ardından kaşarı rendeleyin,

Eğer malzeme mantar gibi önceden pişmesi gereken şeyleri içeriyorsa, kaşar rendesini bir süre sonra üzerine ekleyip pişirin. Yok gerek yoksa, o zaman onuda döküp 180 derece ısıtılmış fırında pişirin.

Bu kadar!

İncecik ekmek yerken vicdan azabı çekmemenize yardımcı oluyor. :)

Ben bu pizzada bir gün önce pişirdiğim ıspanaktan kalanı kullandım. Bazen iki öğün üstüste yemek bayıcı oluyor, bilirsiniz. Malzememi (yani kavrulmuş ıspanağımı) ekmek tabana yaydım. Üstüne biraz dil peyniri yerleştirip onun üzerine de rende kaşarı koydum. Son olarak kırmızı toz biber ekleyip fırına verdim. Ve sonra afiyetle yedim. :D

O zaman sizlere afiyet olsun. Ben şimdi kahvemi yapmaya gidiyorum.

6 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

HEM PRATİK HEM LEZZETLI
ELLERINE SAGLIK CANIM COK GUZEL OLMUS...SEVGILER

Sevgi Küçük dedi ki...

Çok sağol Filizciğim. :)
Bende sevgilerimi gönderiyorum.

NarincE dedi ki...

Dönebildin demek? Yaaa kaç gündür bizim de bağlantı kopuyor, başlı işler yarım kalıyor. Zaten şu makinanın başına oturmaya blog blog dolaşmaya zaman da bulamıyorum ya!Neyssee, iyisin ya şeker?

Damak Tadı dedi ki...

Vay vayyy vayyyyyyyy...))Sevgi'm pizzalarda yapıp yermiş..Çok nefis olmuş canım benim..O maharetli ellerine sağlık..O ekmeklerle çok nefis yiyecekler hazırlanabiliyor..Bende yanında olsaydım keşkem..))Öpüyorum en kocamanından tatlım..)

Sevgi Küçük dedi ki...

Neclacığım döndüm mü dönmedim mi bilemiyorum! Bilgisayar inatlaştı, bende inatlaştım. Bakalım kim kazancak! :)
İş güç yoğunluğundayım ama iyiyim. Sen nasılsın? Bloglarda bakamıyorum ama bu haftasonu makine düzelirse geçmişe dönük bakcam hepsine. yani öyle umut ediyorum...

Sevgi Küçük dedi ki...

Ablam valla keşke burada olsaydın! Bak gene koşup çayı koycam ama :)
Başka neler hazırlanıyor merak ettim yahu! En iyisi sen gelde birlikte yapalım öğreneyim bende. Bu arada daha akşam yemeği yemedim çünkü saat 9.30 a kadar toplantıdaydım. O saatten sonrada ne yiycem? Açımmmmmm :(
Öperim bende seni canım ablam