14 Mart 2010

Berrin'in Brokoli Salatası


Anacım benim tüm dostlarım mutfak konusunda becerikli! Ben yemek yapsamda olur yani. :)
Yok o kadar değil tabii, bende güzel yaparım ama onlar yapınca ben daha az yoruluyorum diye biraz hile yapıyorum sanki. :D

Geçenlerde Nünücüğüm ile Berroş'uma gitmiştik ve sağolsun gene döktürmüştü. Masada zeytinyaplılar ve salatalar kısmında iki şeyin tadı ayrıca hoşumuza gitmişti. İşte, brokoli salatası da onlardan biriydi.

Bugün evden çıkmadan salatamızı hazırladım. Geldiğimde de keyfini süre süre yedim. Fotograf yüklemede sorun yaşadığım için o canııımmm salatayı hayalgücünüze bırakıyorum ama tadını bilin diye tarifini buraya alıyorum.

2 küçük parça brokoli

2 havuç

Yeşil soğan

Dereotu

Maydonoz

Sirke

1 adet limonun suyu

Zeytinyağı

Nar ekşisi (ben ekledim, ekşisiz olmazzz!)

Brokoliyi kolay olması için bölüp haşlıyorsunuz. (Ben buharda pişirdim, suyunu da çorba olarak değerlendirdim). Onlar haşlanırken siz havuçları rendeliyorsunuz. Zevkinize göre bolluğunu ayarladığınız yeşil soğan, maydonoz ve dereotunu da doğrayıp hazırlıyorsunuz. Limonu sıkıp, zeytinyağı, nar ekşisi ve sirke ile sosu yapıyorsunuz.

Brokoliler haşlanıp yumuşayınca (çok yumuşak olmayacak, dağılıyor yoksa) derin bir kaba süzerek alıyorsunuz. Üstünden dumanları çıkarken size rendelediğiniz havuçla üstünü bir güzel örtüyorsunuz. (Böylece havucun sertliği o brokoli buharı ile kaybolacak) Onun üstünede yeşilliklerinizi serip sosunuzu döküyorsunuz.

Hemen yemeyin, üstünü örtüp bir müddet bekleyin. Hatta ılıyınca dolaba kaldırın ve sosunu iyice çekmesini sağlayın. Kaldıkça güzelleşiyor. :)

Servis yapmadan önce yavaşça karıştırın ve afiyetle yiyin.

Ben bir miktar artırdım. Şu anda aşurelik buğdayım ıslanıyor. Yarın onu haşlayıp, kalan brokoli salatamla karıştırıp buğdaylı brokoli salatasına çevireceğim. Yanında da mis gibi yoğurt! Hmmm hmmmm....

:)

2 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Sevgicim derin çiğ sevdiği için artık çiğ yapıyorum ben. yada en fazla az bir tereyağında çevirip yiyor..

ben her türlüsünü yerimmm :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Bende her türlüsünü seviyorum. Karnıbahar gibi bunu da kıtır kıtır yemek hoşuma gidiyor :)