21 Şubat 2010

Tel Şehriye Pilavı


İsimde hata yok, pilavım şehriyeli değil şehriyenin ta kendisi!

Bilmem ne zaman bir yerlerde şehriyenin kendisini pilav gibi yaptıkları bir tarif okumuştum. Ama yalan yok ne fotografı ne de malzemeleri aklımda kalmamış. Bugün ne yapsam derken aklıma geldi ama tabii ki malzemeleri ben kendime göre baştan yarattım!

Efendim, kişi sayısına göre ayarlarsınız diye ben sadece kullandığım malzemeleri yazıyorum:

Tel şehriye (çeşitte kafanıza göre takılabilirsiniz, zorunlu tutmuyorum)

Havuç

Yeşil biber

Zeytinyağı

Sarmısak

Maydonoz

Karabiber

Kimyon

Tuz

Önce havucu rendeleyip, doğranmış biber ve de 3 diş sarmısakla zeytinyağında bir güzel kavurdum. Ardından şehriyeyi atıp kavurdum. Şehriyeler zevkinize göre kavrulunca (renk alternatifini size bırakıyorum, arzu ederseniz ayrı bir yerde kavurup iyice koyultabilip sonra karıştırabilirsiniz) üzerine su ekleyin. Bu arada zevkinize göre kimyon, tuz, karabiber vs de katın. Suyunu çekip pilav kıvamına gelince kıydığınız maydonozları ekleyin ve altını kapatıp demleyin.

E ne diyeyim, afiyetler olsun!

Ben bir ara salçada katsam mı dedim ama sonra vazgeçtim. İsteyen düşünebilir.


Not: Kullanılan fotograf buradan alınmıştır.

8 yorum:

öykü dedi ki...

Çok guzel bı tarıf
sehrıyelı pılava bızımkıler
* prenses pılavı *
derler..
sırf sehrıyeden yapılan
ıcıne kucuk et parcaları atılan domateslı olanına da
*cıftlık pılavı*
ama bu senın yazdıgın tarıfı ılk goruyorum
denemeyı dusunıuyorum cok teşekkurler

asyaselda dedi ki...

hah şöyle salçalı sarımsaklı:D
ne o öyle kereviz filan öğğğğk

birdutmasali dedi ki...

ama çok lezzetli olmuş
:)

Sevgi Küçük dedi ki...

Çiftlik pilavını biliyordum (Selda duymasın çok da severim) ama prenses denildiğini bilmiyordum. Çok sağol canım benim.
Bu tarifi ben uydurdum, biraz mecburiyetten (dolaptakiler bitsin diye) birazda canım makarnamsı şeyler çektiği için :)
Sen gel sana da yaparım kuzum benimmmmm
Kocaman öperim seni

Sevgi Küçük dedi ki...

E Seldacığım bir yerden özümü belli etmem lazım di mi? ;)
Dur daha neler yapcam tam senlik!! :D
Öperim seni de kankamı da

Sevgi Küçük dedi ki...

çok teşekkür ederim NuNu, abartı değil ama beklediğimden güzeldi. diberde acı çıktı mı? Tam benlik oldu! :)
değişik bir şey oldu. :)
çok sevgiler

NarincE dedi ki...

Yok yok yanlış okumamışım yemek tarifi koymuş Sevgi.

Sevgi Küçük dedi ki...

eveettttt yemek yaptımmm! :D
tam sürpriz değil mi Neclacığım? :D