24 Ocak 2010

Sayfalarda Hayatı Bulmak Bu Galiba


Bugün sadece kitap okuyorum. Hem de çoook keyifle!

İyi ki O.Henry' nin kitabını almışım. Bir insan sonu sürprizle biten bunca hikayeyi nasıl yazar? Trajedi ile başlayan kimi hikayelerde bile son satırlar beni gülümsetebiliyor. Tarzına hayran kaldım.

Kısa kısa, birbirinden şirin 24 hikaye...Her biri hayatın içinden, insana dair. Okudukça keyif alıyor okudukça hayatı daha da seviyorum. Üstelik ikisi tanıdık çıktı:

1. Uzun güzel saçları olan karısına beğendiği tarak setini almak için baba yadigarı altın saatini satan adamla kocasının bu güzel saatini koyması için o güzel ve uzun saçlarını satıp kılıf alan kadının hikayesi...Trajedi gibi gözükse bile sonunda umudu hissettim. Aslolan sevgi ve fedakarlık gerçekten.

2. Ömrünü ağaçta asılı yapraklara bağlayan ve son yaprakta öleceğine inanan kız ile sırf o hayata tutunsun diye yağmurlu bir günde dışarı çıkıp ağaca yaprak çizen yaşlı ressamın hikayesi. Ki adamcağız hastalanır ve ölür. Gene trajedi gibi gözükse de benim bakış açım bu ressamın hayatının eserini yaptığı ve başkasını mutlu etmek için kendinden fedakarlık yaptığı şeklinde. Bunlarda insanı insan yapan özellikler değil mi?

Bu hikayeleri açıkça yazdım çünkü bildiğiniz hikayelerdir mutlaka. Ben farklı yerlerde okumuş ve hatta ikincisini tiyatro oyunu olarak vaktiyle TRT'de izlemiştim ama O.Henry'nin olduğunu bilmiyordum.

Neyse, ben kitabıma dönüyorum. Bakalım yazar insana ve hayata dair başka ne hikayeler anlatacak. :)

Keyifli ve güneşli bir pazar diliyorum.


Not: Bu aralar gene bloglarınıza devamsızlık yapıyorum ama gözlerim uzun süre ekrana bakmaktan pek haz etmiyor. Bende kendilerine izin verdim. Topluca okuyacağım. Ay bir de bende size limon aromalı yaban mersinli kekimi anlatacağım!! :D

Not 2: Kullanılan bu güzel fotograf buradan alınmıştır.

6 yorum:

Başak BAŞOL dedi ki...

Sevgiciğim,

Ne güzel bir kitapmış,en kısa sürede okuyacağım..Şu tarak hikayesi ise hazır 14 Şubat yakınken sevgiyi hediyeyle ölçenlere kapak olsun diyorum...

Sevgiyle Kal

Zehra Gürgen dedi ki...

iyice meraklandım bu kitabı okumalıyımmm...

öykü dedi ki...

o yaprak hıkayesını ılk kez annemden dınlemıstım...
cok buyuk anlamlar tasıyor
hayata ve umuda dair..
*
sevgı ınsanı
bılıyor musun?
cok ozlenıyorsun..

Sevgi Küçük dedi ki...

Başakcığım alemsin vallahi! "hay ağzına sağlık" diyorum. aynen kapak olsun.
kitap çok güzel.bu aralar geç gelip erken gittiğim için istediğim hızda okuyamıyorum ama her hikaye ayrı etkiledi beni. kesinlikle tavsiye ederim.
çok sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Zehracığım bulursan al oku, zevklerimiz benzer o yüzden seversin sende diyorum. ha oldu ki bulamadın, e o zaman az bekle komşuculuğum. ;)

Sevgi Küçük dedi ki...

umudumuzu hiç bir zaman kaybetmeyeceğiz Öykücüğüm, cimcimem benim.
ve aynen özlendin sende.
:)
en şirin insana buradan sevgiler sunuyorum