1 Ocak 2010

Gölgesizler


"...Dükkandan çıkan herkesin kayboluşuna da boş yere şaşırmıştım tabii, dönüp gelmelerini boş yere bekleyip boş yere meraklanmıştım. Ola ki cadde, anımsayış anlarında burada değildi, ya da olup bitenlerin hepsi berber dükkanıyla birlikte bir anımsayış anıydı da, ona dalıp çıkmıştım ben...Daha bugün gördüğüm ve ayda bir beni tıraş ettiğini düşündüğüm berber, şimdi çırağıyla yan yana geçmişin derinliklerinde savruluyordu. Müşteriler de öyleydi kuşkusuz, fırçalar, makaslar, parfüm şişeleri, şofben ve ayna da öyleydi..." (sf. 191)


Başlarda kurgunun alıştığımdan farklı oluşu beni yormuştu. Bir o mekana bir bu mekana ya da bir ona bir buna hızla atlayan yazar kafamı allak bullak etmişti.

Farklılıklar hoşuma gider aslında, çünkü zihni zorlar ve kalıpları yıkarak görüş alanımı geliştirir. Bu farklılık karşısında da bir süre direnen zihnime "Dayan" dedim, "Dayan çünkü değişim zordur ama gereklidir". Dayandım bende, kitabın ortalarına geldiğimde konunun ve tarzın beni çoooktan sardığını, kurguya uyum sağladığımı gördüm.

Sonrasında keyifli bir kitabı "tanımanın" zevkini yaşadım.

Konusu çok sıradışı gelse de kahramanlar bizlerden, hayatın içinden. Hayalgücünüzde mekanları ya da kimi zaman duyguları canlandırırken zorluk çekmiyorsunuz. Yapay bir tat kalmıyor ruhunuzda. Bazen bekçi oluyorsunuz, bazen Cennet'in oğlu, bazen berber...Hissederek okuyorsunuz zamanla.

Bilmiyorum, diğer okuyucularne düşünüyordur ama ben sevdim.


4 yorum:

Sanat Notları dedi ki...

Ben okumadım ama tam bir edebi lezzet içeriyor gibi, listeme alıcam bu kitabıda. Alışılmadık kurgular benimde hoşuma gider sadece biraz sakinlik ister okurken:) Bol keyifler...

Sevgi Küçük dedi ki...

Tavsiye ederim. Açıkçası bir an "ya benim kafam basmıyor bu tür kitaplara..Alaaammm okuyamıyorum" dedim ama dayandım direnen alışkanlıklarıma. :)
Keyifliydi bence
Umarım seversin

Zehra Gürgen dedi ki...

Sevgi bende okuyayım bakalım merak ettim şimdi :) bir süredir kitapta almıyordum açılışı bununla yapayım...

Sevgi Küçük dedi ki...

Zehracığım sana mail atıyorum. ;)