9 Ocak 2010

Glokom


Sevgi bugün ne yaptı?

Her zaman ki gibi sabahın köründe uyandı ama bu kez doktor randevusu vardı. Aslında 6 ayda bir gitmesi gereken randevusuna yurtdışı aktarmalı geldiği için yaklaşık 1.5 yıl geç kalmıştı. Ehü ehü....

Doktoru baktı ve klasik uygulamalardan sonra klasik sonuca ulaşıldı: Kireçlenmişim!

Sevgi bu duruma son 6-7 yıldır yaptığı klasik espiriyi (içinden) yaptı, "Calgon kullansam?He heee hee..." ama dıştan ciddiyetini bozmadı. Klasik bir gün oldu yani. :)

Sonra en sevdiği (?) kısma gelindi, kireçlenen yerler temizlendi ki buna şükür daha önce kireçler kiste dönüştüğü için operasyonla alınmışlardı. (Arkadaşlar gözkapaklarınızında oluşan kireç her ne kadar doktorların hastaları yolduğu kapı gibi algılansa da aslında sorun yaratabiliyor. İhmal edildiklerinde kiste dönebiliyor ve o kistler kıl testere ile kıttırrr kıtırrrr kesiliyor! Ve siz hissetmesenizde GÖRÜYORSUNUZ. Hayır ben uyarayım da korku filmi severim bana ne diyen mısırını alıp ameliyathaneye girebilir!!!Ancak benim yğreğim bir daha kaldırır mı bilemeyeceğim!!)

Sonra gözleri uyuşmuş, elinde 6 ayda bir kullandığı kireç sonrası temizlik ilaçları (adını ben koydum) eve döndü. Şimdi 6 saatte bir ilaç damlatıp özellikle bir ilaçtan sonra gözleri yandığı için bir iki saniye zıplıyor! :)

Özetle: Sevgi gayet iyi. :)

Haa, 6 ayda bir gitme nedenim kireçlenme değil glokom.

O yüzden bu yazımı ciddi bir hastalığı tanıtmak için hazırlıyorum.

Glokom, göz tansiyonu diye bilinen hastalık. Göziçi basıncının göz sinirlerinin zayıflatması ve görme kaybına neden olması diye kısa bir tanım yapabilirim. Bu nedenle sinsi bir hastalık, aniden ortaya çıkıp sizi kör bırakabiliyor.

İşinizi sağlama almak için, göz kontrolüne gittiğiniz zaman mutlaka kontrol ettirin derim. Eğer ailenizde varsa bu hastalık ırsi olduğundan sizde olma ihtimali çok yüksek. Hele ki babanızda varsa ve siz kız çocuksanız o zaman hemen doktor randevunuzu alın derim. Çünkü sizde olma olasılığı gerçekten çoook yüksek. Bende babadan miras almışım zaten. Ama benimki çok şükür tehlikeli bir boyutta değil ve 6 ayda bir kontrollerle kontrol altında tutuluyor.

Hepinize sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir pazarlar dilerim. :)


Not: Kullanılan fotograf netten alınmıştır.

10 yorum:

öykü dedi ki...

Gunaydın sevgı ınsanı
ben bundan 2 sene once
şalazyom denılen bısey yasadım
goz kapagımın ustunde kıstımsı bı kıtle olustu
ve onu aynen anlattgın gıbı
kıtır kıtırrrr
kesıp aldılar
arkadaslar
sevgı ınsanının bu yazısına kulak verın
cıddıye alın
hıc te guzel bısey degıl yasadıgım sey
sımdı bı sorunum yok kurtuldum
ama neden olsun
neden yasansın
onun ıcın rutın kontroller kesınlıkle sart
sana da hatırlatmaların ıcın tskler
bı de
gecmıs olsun sevgı ınsanı:)

Sevgi Küçük dedi ki...

Öykümmmmm künaayydıınn sana da :)
Öncelikle sana da geçmiş olsun. İğğğkkk...İğrenç bir şey bilirim. Umarım tekrar yaşamazsın.
Desteğin için ayrıca teşekkür ederim.
:)
Günün çok güzel geçsin fıstık insan!

meltem dedi ki...

her ikisi iiçinde çok geçmiş olsun
aslında ne kadar ihmal ettiğimi farkettim ben de de var göz tansiyonu faket ben doktora gitme özürlü bi insan olduğum için ki allah mecbur etmesin kolay kolay gitmem ama gitsem iyi olacak sanırım:(

Sevgi Küçük dedi ki...

Meltemciğim, sana da geçmiş olsun. Lütfen ihmal etme çünkü biliyorsun çok sinsi bu hastalık. Ne zaman neye neden olacağı belli olmuyor. Hem zaten kontrolleri can yakıcı ya da uzun uzadıya şeyler değil. O yüzden gözünde büyümesin. :)
En kısa zamanda randevu alıp gitmen dileği ile...
Sevgiler

Sinem Ergun dedi ki...

bu sefer ucuz atlatmışsın anlaşılan, aman bari bilinçli bir hasta ol kontrolleri geciktirme, ben bilmiyordum böyle bir hastalık, geçmiş olsun tekrar, kitapsız kalmasın günlerin.

Hatice dedi ki...

geçmiş olsun Sevgi, sağlık ihmale gelmiyor...
glakom için yaban mersininin iyi geldiğini okumuştum, Sevgili Yeşim'de
blogunda bahsetmişti...
sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Çok geçmiş olsun tatlım..Bende de göz tansiyonu başlangıcı vardı ve yıllardır dr'a gitmedim..Bende de böyle kötü bir huy var..Korku sanırım...((


Kartına bayıldım desem..Anılarımı bana yaşattığın için çokkkkkkkkk yaşa sen Sevgi'm..Benim için çok değerli bir hediye oldu..Canımsın sen benim...Kocamanından öpüyorum seni bitanem..Sevgilerle..

Sevgi Küçük dedi ki...

Sinemciğim çok sağol. Aslında sadece yurtdışında olduğum süre ihmal ettim bir de dönüşüm birazcık atraksiyonlu oldu, yavaş yavaş toparlıyorum. Artık uslu uslu giderim ;)

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Hatice nasıl teşekkür etsem bilemiyorum! O kadar faydalı bir bilgi ki bu! Allah herşeyi gönlünce versin. Süpersin. Yeşimede teşekkür etmek isterim.
Çok sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Ablacığım bak ne olur bu korkulacak bir şey değil eğer sıkı tutarsan.Ama korkup ihmal edersen işte o zaman korkulacak hale geliyor! :(
Benimde başlangıç aşamasında ama 6 ayda bir kontrol ettirmek zorundayım. Ne olur ihmal etme. Hem kontrolleri de zor değil. Hiiiç can yakmıyor. Ama Allah korusun ihmal edersen..bak işte o zaman kork. Çünkü ne zaman vuracağı belli değil. Hadi ne olur yarın benim için ara doktorunu. İnan 20 dakikada bütün testler bitiyor. Nolurrrsunn..Bak valla suratımı asıp otururum burada :(

Kartı beğenmene çook sevindim. Ama ben kablom tamir edilmediğinden buraya hala ....ekleyemedim. (Arkadaşlara sürpriz olsun diye yazmadım) Sakın aklına bir şey gelmesin. Farkındaysan çakma fotograf kullanıyorum yazılarda İ)

Ve yarın dr randevu aldın mı diye sorcam.Bak alıncaya kadar bıdırım haberin olsun. İhmal edilecek hastalık değil. Lütfeeennn :(