30 Ocak 2010

Dünya Vatandaşı


Nerden başlasam nasıl yazsam bilemiyorum.

Yazarımız O.Henry, asıl adıyla William Sydney Porter, oldukça çileli bir hayat sürmüş. 1896 yılında, 34 yaşındaki genç William zimmetine para geçirmekten hapse mahkum olur ve Honduras' a kaçar. Karısının ağır hastalığı nedeniyle ve ölümünden önce yanında olmak için geri geldiğinde tutuklanıp 3 yıl hapse mahkum olur. Cazesını çekerken hikayelerini yazar. Hikayelerindeki kişilere de hapishane dostları esin kaynağı olur.

Belki de hikayelerinin bu kadar etkileyici olmasının nedenide budur. Yazar 1910' da ölmesine karşın hikayeler geçen yıllara yenilmemiş ve yenilmeyecek gibi görünüyorular. Her an görebileceğiniz, duyabileceğiz ve hatta yaşayabileceğiniz olaylarla-kişilerle, zamana ya da mekana bağlı kalmadan okuyucuyu avcunun içine alıyor.

Birbirinden güzel 22 hikaye. Hangisini en çok beğendim diye uzun süre düşündüm ama seçmek zor oldu. İllah seçmem gerekirse daha önce bahsettiğim iki hikayesi (Müneccimin Hediyesi ve Son Yaprak) hariç:

Blackjackli Alıcı

Hırs Tanrısı ve Aşk Meleği

Ikey Schoenstein' ın Aşk Süzgeci

Büyüleyici Profil

Kızıl Şef'in Fidyesi

ilk aklıma gelenler. E zaten 7 tanesini saydım bile! :D

Her hikaye ayrı bir dünya, her birinde trajikomik durumlar, her birinde sürpriz sonlar.

Çok sevdim çoook.

Keyifle okumanızı dilerim.

10 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Ayy ben bu kitabı almalıyımmm..çok istiyorum !!

Sevgi Küçük dedi ki...

:)
alma ben gönderirim diycem ama...yüzüm yok!
umarım seversin

NarincE dedi ki...

O'Henry küçük hikayeleriyle, sürpriz sonlarıyla kalmış aklımda. Okumalı!

NarincE dedi ki...

Kaç gündür yorumumu bile yayımlamamışsın. İyisin umarım. Hem seni ebeledim, bi bak Narince'ye.

Sevgi Küçük dedi ki...

Kesinlikle okunmalı diyorum bende Neclacığım.Hikayelerin sonları gerçekten sürpriz hep :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Bu aralar rutin yoğunluğuma sağlık problemleri de eklenince hepten sessiz oldum. :)
Mimini gördüm veeee hemen başlıyorum :D

NarincE dedi ki...

Sağlık problemi demişsin, basit bir şeydir ve geçmiştir umarım.

Sevgi Küçük dedi ki...

canım benim, çok şükür basit bir şey çıktı ama bizi pazar günü epey yordu. daha yeni yeni uyanıyorum desem yalan olmaz. :)
ilgin için çok sağol canım arkadaşım.
öpüyorum seni en kocamanından

NarincE dedi ki...

E iyi sevindim o zaman. Bir daha yaklaşmasın sana hastalık.

Sevgi Küçük dedi ki...

canımsın sağol :)
hiçbirimize yaklaşmasın