21 Aralık 2009

Patagonya


Bu Patagonya ilginç bir ülke. Hep gitmek istediğim ama uzaktan televizyonlardan izlediğim bir ülke. Gelin size biraz bahsedeyim bu ilginç ülkeden.

Mesela ülkenin büyük kısmı müslümandır ve eşitlik var denir de gayri müslim bir çocuk marşlarını hissederek okudu diye şaşırırlar. Aslında neden şaşırırlar bende bunu anlamam. Sonuçta kökeni, dini, dili ne olursa olsun hepsi Patagonyalı değil midir? Elbette ülkesini ve marşını sevecek. Elbette hissederek okuyacak. Aksini yapsa şaşırmak gerekmez mi?

Sonra ülkede bir grup anne çocuklarını 2 metrekarelik soğuk ve daracık bir alana yatırırken, birinin annesinin çocuğu ise 11.81 metrakare alanda kalır ama gene de beğenmez!

Ülke vatandaşı vergi üstüne vergi öder, ülke kodamanı ise vergi affı üstüne vergi affına uğrar.

Ödenen vergiler 11.81 metrekarelik alanın yapımına ve beğenilmeyince de genişletilmesine harcanır. Eğitim, sağlık ve savunma tutarları mı? Amaaaannnn...Ne gerek var.

Ay işte böyle değişik bir ülke Patagonya. Uzaktan izlemek keyifli de yaşaması nasıldır bilemem.


Not: Kullanılan fotograf internetten alınmıştır.

10 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Sevgi bayıldım bu ülkeye..tanıdık geldi JR ABD olmasın ??

MUTFAKISTAN dedi ki...

o 11.81 lik odaya harcanan paralari kendi payima duseni haram ediyorum 1 metrekarelik alanda oturtup zincire baglasak super olurdu..insanlik hakki insana verilir...Sevgiler canim

Sevgi Küçük dedi ki...

Zehracığım, ansiklopediden baktım evet öyle de biliniyormuş. :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Filizciğim eminim ki bu satırları okuyanlar sana aynen katılıyordur.

Başak BAŞOL dedi ki...

Sevgiciğim,

Nedense pek bir tanıdık geldi bu Patagonya...Kardeş ülke mi yapsak acaba???

Ama yok bize nazaran daha gelişmiş ülke olduğu kesin çünkü ardı arkası kesilmeyen zamlardan,terörden,hortumculuktan,kendine ait tüm topraklarının el değiştirmesine ülke hükümetinin göz yummasından hatta bundan rant elde etmesinden ,sağlık skandallarından ,eğitim skandallarından,altyapı skandallarından ve tüm bunlara rağmen ülke medyasının sadece magazini haber yapmasından bahsetmemişin.

Ehh gene de bize nazaran şanslı milletmiş bu patagonya halkı...Oraya mı gitsek ne???

Sevgi Küçük dedi ki...

Ne güzel demişsin Başakcığım yaa! Evet bu ülkede bunlar yokmuşş... desem de inanma ;)

Damak Tadı dedi ki...

İlk başta ben katılıyorum Filiz'ciğime..

Seninle şöyle bir uzanıp gelsek oralara veya buralara canım..)))


Yine başladım gülmeye..))Çok öperim bitaneciğimi ben..))



Sevgiler..

ebrulitatlar dedi ki...

Başak hnm.a katılıyorum. Fazla söze gerek yok.
Sevgiler, iyi haftasonları..

Sevgi Küçük dedi ki...

Katılmamak elde değil ki! :(

Not: Ablacığım bak yakında buluşuruz biz, demişti dersin!! :)
Bir araya gelip diğerlerini çatlarız (çünkü muhtemelen blogundaki fotolarda yarısı yemiş kekler vs olacak!!) :)))
Çooook öpüyorum

Sevgi Küçük dedi ki...

Ebrucuğum ne acı değil mi? :(
Benden de sevgiler sana, Allah bugünlerimizi arartmasın. İyi haftasonları dilerim bende