28 Aralık 2009

Ölmeden Önce Okumanız Gereken 1001 Kitap


Zilyonuncu kez diyorum ki:

Ben piyasa kitaplarını sevvvv miiii yoooo ruuuummmmm!

Yok yeni çıktım al beni, yok ben çok sattım sar beni....Anlık aşklar, anlık gıdalar ve anlık sevdalar gibi bir şey bu; anlık popüler kitaplar.

Elbette içlerinde çook güzel olanlar var. Ama 100 kitapsa 5 olsun sayısı. Abartı mı geldi? Peki son 2 yıldır, çok değil sadece 2 yıldır, en çok satanlar içinden 5 kitap sayın? Okuduğunuz ve beğendiğiniz? Ne olur "Secret" ve "Ferrarisini Satan Bilge" demeyin! Kişisel gelişim kitaplarına karşı değilim ama bunlar dışında kitap sayın isterim. Ayda 3 kitap çıksa 2 yılda 72 kitap mı yapar? Bu kadar kitap içinden bana sır küpü ile tiki bilge dışında bir şey söyleyebilin isterim.

Bu yüzden ne varsa klasiklerde var diyorum ben. Ama çoğunu okuduk sanıyoruz. Misal, Üç Silahşörler. Evet evet...Atos, Portos, Aramis ve bonus olarak Dartanyan! Onlardan bahsediyorum. Düşünün, kitap sayfalarından onları kaçımız hatırlıyoruz? Aslında biz okumalardan değil de filmlerinden ya da çizgi filmlerinden hatırlıyoruz.

Ya da ortaokulda sık sık adı geçen "Araba Sevdası" nı kaçımız okudu? Arkadaşlar beklemeyin, onun dizisine sıra gelene kadar.... :)

O yüzden sipariş verdiğim kitaplar daha çok klasiklerden oluşuyordu. İtiraf etmek gerekirse ağırlıklı olarak "Ölmeden Önce Okumanız Gereken 1001 Kitap" tan seçerek oluşturdum.

Liste bana sanırım 2008 yılında EkinA'dan gelmişti. Baktıktan sonra moralimiz çok bozulmuştu çünkü onca kitap oku bir kaçı listeden olsun! Durmadan birbirimize "Hocam biz yıllardır ne okuyormuşuz yaaa?" diyip duruyoruz hala!

O günden sonra, baktım ki listedeki kitaplar benim düşünceme uyuyor, bende başladım takibe....Okudukça da zevk aldım.

Benim gibi düşünenlere tavsiye ederim. :)


Not: Kullanılan resim internetten alınmıştır.

13 yorum:

Sanat Notları dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum, popüler diye kitap okumak, üstüne yakışmayan şeyleri moda diye giymek gibi birşey,
1001 kitapı biraz tarayabildim henüz daha detaylı bakıcam hatta kitabını bile merak ettim sadece 1000 sayfalık kitabı keşke birkaç cilt yapsalardı kalın kitabı elde tutmak zor oluyor:) ama içinde çok sevidğim yazarın 3 kitabını gördüm Paul Auster, sizede tavsiye ederim belkide tanışmışsınızdır...

Damak Tadı dedi ki...

Bende hiç sevmiyorum aşk romanlarını canım..Sanırım okuduğum (okumaya çalıştığım) kitaplardan bu anlaşılıyor..Bu konuda ki paylaşımlarını dikkatlice takip ediyorum canım benim....


Sana ve sevdiklerine,sağlık, huzur ve mutluluğun hakim olacağı güzel bir yıl diliyorum. Herşey o güzel gönlüne göre olsun tatlım..

Sevgilerimle,
Gül

Aybike Ceylan dedi ki...

Saglikli, mutlu, huzurlu guzel bir sene diliyorum Sevgi'cigim.

Simdi donuyor, sayfani okumaya gidiyorum.

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Sanat Notları, benzetmene bayıldım: kesinlikle üste yakışmayan kıyafet gibi duruyor. Ve tavsiyen için de teşekkür ederim. Bende yıllar önce Cam Kent, Hayaletler ve Kilitli Oda'yı okumuştum. Geçenlerde (taaa ne zaman aslında epey oldu) Brooklyn Çılgınlıkları'nı aldım. Ama bir türlü sıra gelmedi. Hele de bu son gruptan sonra o ve diğerlerine ne zaman sıra gelecek bilemiyorum. :)
Ama ilk fırsatta New York Üçlemesi'ni tekrar okumak dahil tümünü okuyacağım.Okuduktan sonra görüşlerimizi paylaşırsak çok sevinirim. Sevgiler :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Ablacığım canım benim bende sana tüm kalbimle güzellikler sağlık ve mutluluk diliyorum. :)
yeni yılın sevgiyle geçsin (he hee...bir taşla iki kuş bu olsa gerek!!) :)))

Sevgi Küçük dedi ki...

Aybikeciğim çook teşekkür ederim. Bende sizlere aynı güzellikleri diliyorum ve hatta ziyaretine geliyorum hemen ve notumu yazıyorum. :)
Tüm güzellikler sizinle olsun :)

NarincE dedi ki...

Popüler kitaplara koşmadım hiç, hatta uzak durdum. Ama klasiklerden eksiğimin çok olması üzüyor beni. Eşimle planlarımız arasında klasikleri tamamlamak.
Dizi varken niye okusunlar ki hem? Bir keresinde kitapçıda rastladım, Yaprak Dökümü'nü soruyordu hatunun biri, dizi yeni başlamıştı. Sanki romanlaalakası kalmış dizinin. Entrika lazım şimdi, ev kadınları entrikaya, aldatmaya, şehvete niye bu kadar ilgi duyuyorlar araştırmak lazım. Hanımın Çiftliği'nde de yapacaklar aynı şeyi. Yaşayamadıklarını dizi dizi, bçlüm bölüm izliyorlar , heyecanla.
Uzattım yine, öptüüümm.

Sanat Notları dedi ki...

Brooklyn Çılgınlıklarını okudum ve çok beğendim bende NewYork üçlemesine başlamak istiyorum fırsat olursa,paylaşırız...

Tijen dedi ki...

Ben kitap yerine o kediyi okusam? (Fakat sana fazlasıyla hak veriyorum Sevgi'ciğim. Her gittiğim evde aynı kitapları görmek şaşırtıyor beni, binlerce kitap arasından neden herkes aynılarını seçer diye düşünmeden edemiyorum.)

Sevgi Küçük dedi ki...

Dün yorumlara cevap yazarken yarım kaldı ne olur kusura bakmayın. Bilgisayarım yeni yıl şakası yapıyor bana!! :(

Sevgi Küçük dedi ki...

Neclacığım çok haklısın. Dizilerle popüler olacağına keşke eğitimle popüler olsalardı. Gerçi bir açıdan da iyi bir şey belki de, çünkü bu sayede bile olsa okuyorlar ya...
Çok öpüyorum seni

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Sanat Notları, kitapları okur okumaz ilk sana haber vereceğim. :)
Yorumlarını merak ediyorum.
Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

O kediciği seviyorum bende :)
Dediğin gibi Tijenciğim, herkes fabrikadan çıkmış ya da ucuzluktan almış gibi aynı dekorasyonla süslüyorlar evlerini. Bazen verdikleri paraya çok acıyorum. Keşke daha faydalı şeylere harcasalar.
Çok sevgiler canım benim :)