10 Kasım 2009

Sanat(?)


Bugün özellikle yazı yazıp gitmedim. Aslında duygularımı önceden yazmıştım. Bugün sessiz kalacak, komşu blogları okuyacaktım.

Sessiz kalacaktım çünkü bugünü önemsemeyenleri, yok sayanları protesto edecektim.

Ama duramadım. Eve gelip haberlere bakarken gördüğüm bir haberle kan beynime sıçradı.

Hele de bugün böyle bir kepazeliğin yapılması, üstelik bunun haber yapılması (dilerdim ki haber olmasın, yok sayılsınlar!) beni çok sarstı. İçim acıdı. Hem de çok acıdı.

Blogun oluşturulma nedenini ve adını ilk yazımda açıklamıştım. Sanatı önemsiyorum. Önemsediğim bir çok şey gibi onunda gelişmesini istiyorum. Hayatımın her alanında olduğu gibi sanatta da "saygı" önemlidir benim için. Kimden gelirse gelsin ırkçılığa, başkalarını aşağılayan ifadelere / hareketlere, haddini aşmalara dayanamam. Sanatta da dayanamam, özel hayatımda da...

O yüzden böyle bir şeyi genel anlamda başka ülkede de olsa kabul edemem, bu bir.

Ama asıl böyle bir günde buna izin verilmesini ve milletimin, ATAMIN bıraktığı Türkiye Cumhuriyeti'nin aşağılanmasını kabul edemem!

Bir grup "sanatçı" adı altında insanın yakışıksız bir şekilde Türk askerini hicvettiğini (?) görmek ve buna insanların (Kürt ya da Türk olması benim için önemli değil) gülümseyerek bakması beni çok ama çok üzdü.

Yazık...Bu devletten ekmek yiyip, ikide bir "Devletim bize sahip çıksın" diye isyan edenlerin devletine bu şekilde teşekkür ettiğini görmek çok acı.

Hele de bunu göstermek için böyle bir gün seçmiş olmaları daha da acı.

Bu toprağa şehit düşerken "Ben şuyum" ya da "Ben buyum" diyerek ölmedi ki! Bu sınırları korumak için, bu vatanı korumak için ölmediler mi? O zaman nedir bu terbiyesizlik?

Yazık size yazık. Size izin verenlere ise...Söyleyecek laf bulamıyorum!

Onların yerine ben utandım.

Şimdi Kelime Oyunu'nda İhsan Varol çok güzel bir şey söyledi. Onun ağzından son sözüm bu olsun:

"Bugün 10 Kasım. Bugün Atatürk'ü anmak kadar anlamak günü de olsun!"

9 yorum:

asyaselda dedi ki...

CANIM BENDE ÇOK ÜZÜLEREK İZLEDİM İZLEDİK...
İÇİM ÇOK SIZLIYOR SEVGİ HEMDE ÇOK:(

asyaselda dedi ki...

canım seni mimledim en güzel mim ile:)

Sevgi Küçük dedi ki...

Seldacığım, içimi tek rahatlatan senin gibi eli öpülesin öğretmenlerin hala var olduğunu bilmek. Öğret onlara ne olur; insanları,doğayı, hayvanları sevmeyi öğret.Sanatı, arkeolojiyi, edebiyatı, felsefeyi öğret.Bu vatanın nasıl oluştuğunu öğret.Öğret ki ATAlarının istediği gibi bireyler olsunlar.O'nu hep içlerinde hissetsinler.

Başak BAŞOL dedi ki...

Sevgiciğim,

Ben ne olduğunu bilmiyorum ama seni bu kadar kızdırdığına göre bilmediğim daha iyi olmuş diyorum.

Sakın korkma biz buradayız!Umutsuzluğa düşme çünkü ben eminim günü geldiğinde bu toprağın çocukları herşeye rağmen tek yürek tek bilek olmayı bilecek...

Sevgiyle Kal

öykü dedi ki...

Sevgıcım
oylesıne haklısın kı
ıcımız parcalanarak ızledık hepımız..
Ne olacak boyle
nereye varacak
Bu ulkenın butun ınsanlarının ıstısnasız
cok sey borclu oldugu ATA sına
onun vefat ettıgı gun ve ona aıt ılkelerın herseyın unutturulmaya calısılmasına
ve bu ulkenın adına sanatcı denılen kesımınının! bu yaptıklarına
SOZ YOK..
cunku gercek anlamda sozun tukendıgı yerdeyız
bogazımızda dugumler..

Zehra Gürgen dedi ki...

Sevgicim çoğu zaman hiçbirşey izlemek istemiyorum.İzlediğimdede öfkeden duramıyorum.

İnsanlar bir saniye durup ben ne yapıyorum? dese yeter.

Sevgi Küçük dedi ki...

Başakcığım çok sağol. Sözlerin o kadar iyi geldi ki..Biz bu toprağın çocukları gerçekten herşeye hazırız. Aynı atalarımızın yaptığı gibi.

Sevgi Küçük dedi ki...

Değil mi Öykü İnsanı....Kelimeler düğüm düğüm

Sevgi Küçük dedi ki...

Keşke deseler Zehracığım ya..Bu nasıl bir şey anlayamıyorum?Ekmek yediğin kap bu yahu!
Neyse...Susacağım şu noktada.