15 Kasım 2009

Kütüphane İstiyorum


Demin sevgili Zehra' nın yorumuna cevap yazarken kitapların pahalılığından bahsettikten sonra dilimin ucuna "keşke mahallede kütüphane olsa.." geliverdi.

Geçenlerde biricik dostum Gonca ile konuşuyorduk (ikicik dostum Gökçe kıskanması, otursun tezini yazsın onu da arayalım!!) ve bana Norveç'te çocuklara küçük yaştan itibaren kitap sevgisini nasıl kazandırdıklarını, mahallelerdeki çocuk kütüphanelerini (büyüklerinki yetmemiş çocuklar için bile var) anlattı.

Ben ne mutlu ki şanslı çocuklardan biriydim. Herşeyden önce küçükbir kasabada hayatımın ilk yıllarını geçirdiğim için hem özgür hem araştırmacı hem de doğal gıdalarla büyütülmüş oldum. Ama en sevdiğim gezici kütüphanelerdi.

Bunu hatırlayıp iç çekmiştim.

Şimdi elin adamının çocuklarına nasıl yatırım yaptığını görüp o kadar üzülüyorum ki.

Bizse kitabı sevdirmek yerine açıyoruz TV yi, açıyoruz bilgisayarı...Ohh, çocuk sustu ya. Daha ne olsun?

Bana ne ya! Ben mahallemde kütüphane istiyorum.

11 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Canım,sen bana yorum gönderdiğinde ben de sana yazıyordum inan..Bizim aramızda farklı bir şey var..Çok seviyorum seni çokkkkk..
Kütüphane işine gelince,keşke bir yerlerde yine açılsa,bizlerde elimizdeki kitaplrı gönderip katkıda bulunsak..Yurt dışında ne böyle güzellikler çokkk..Bizde de belirttiğin gibi..Ya TV'de şiddeti öğrenmek, ya da internette birileriyle chat veya oyun oynamak gibi..Çok üzücü canım bu konu..


Kocaman kocaman öpüyorum yanaklarından Sevgimmmmmm...

Tijen dedi ki...

Ben de isterdim bir mahalle kütüphanemiz olmasını Sevgi. Boston'da yaşarken en sevdiğim şeylerden biri kütüphaneydi. Neredeyse hiç kitap almaz, tüm kitapları (hatta dvd ve cd'leri de) kütüphaneden ödünç alırdım.

birdutmasali dedi ki...

son satırların herşeyi !! öylesine özetleyiciki sevgiciğim..
son noktayıda koymuş,
ADLANDIRMIŞ OLDUN..
Ne yazıkki öyle canım :((((
KÜLTÜR- BAKIŞ AÇISI ÇOK ÖNEMLİ. ÇOCUK EĞİTİMİ Bambaşka bişey. Doğurmak ne ki ????

NarincE dedi ki...

Kütüphaneler bile on line oldu Sevgi. Norveç ise yaşam standartlarıyla beni kıskandırmaktan başka bir şey yapmıyor.

NarincE dedi ki...

Ha bu arada mimi de yanıtlayacağım, kaç gündür bekliyordu, sırada kitap var.
öptüm..

Sevgi Küçük dedi ki...

Ablacığım, bil ki sevgin karşılıklı.:) Bak işte gene kalp kalbe karşıymış, aynı anda yorum yazmışız.
İnanır mısın evde şu an koca bir kutu dolusu kitap var.Zamanında aldığım akademik yayınlar dahil,bir dolu roman vs.Ne yapacağım bilmiyorum.Dediğin gibi bir kütüphane olsa ne güzel olurdu.Bağışlardık işe yararları,herkes faydalanırdı. :(
Ve son sözüm: Buzzz gibi Ankara'dan sıcacık sevgiler :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Tijenciğim aynı sistem burada olsa keşke.Hem ekonomik hem daha çok kaynağa ulaşabiliyorsun hem de aslında kaynakları etkin kullandığın için çevreyede zararın az oluyor.İnan bazen Bilkent kütüphanesine gidip tüm günü dergilerle ve kitaplarla geçirmek istiyorum.Ama o da çok uzak. :(

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili NuNu,ben cidden anne baba olan bazı insanları anlamıyorum.Herhalde onlar "herkesin var bizimde olsun gibi bir mantıkla"çocuk sahibi oluyorlar.Yazık o minicik beyinler.Bilmeden kaç Einstein ı,Da Vinci yi,Osman Hamdi yi,Sait Faik i yokediyoruz acaba?
Kütüphaneler hem bize hem de o çocuklara lazım.

Sevgi Küçük dedi ki...

Neclacığım aslında bizdeki cevher (zeka ve insanlık anlamında) hiç kimsede yok ama bizde birde "eldekilerin kıymetini bilmeme" gibi bir cevher (?) var!!Elin adamı biliyor halkını, "ancak şimdi eğitmeye başlarsam bunlardan bir şey olur" diyor.Bizse tersini yapıyoruz.Off..Akıllanmayız biz.
Not: Mimini bekliyorum heyecanla.

asyaselda dedi ki...

ilerde emekli olduğumda yada olmadığımda uygun koşuları sağlayıp üstünde benim oturduğum altında okuma evi yapacağım bir yer olacak:)
bu en büyük hayalim tefarruatlar ne bilmiyorum ama yapacağım :)gelen olurmu bilmiyorum ama şimdilik tek hayalim bu :)
u yazınla aklıma geldi:)
sevgiler sevgim

Sevgi Küçük dedi ki...

İnşallah canım.Bende gelirim seni ziyaret, e böylece hem ziyaret hem ticaret olur oturur okurum! :D