7 Kasım 2009

Kelime Oyunu


İş güç yoğunluğum devam ediyor. Alışacağım. Yani umudum o yönde!! Bazen dışarda yürürken insanların Türkçe konuştuğunu duyup afallıyor sonra döndüğümü hatırlıyorum. Bazen de tanıdıklarla karşılaşıyorum ve "Aaa!? Ne zaman döndün?" denildiğinde kafam meşgülse "Nereden??" gibi cevaplar verip rezil olabiliyorum. Anlayacağınız bazen hiç gitmemişim bazen de hiç dönmemişim gibi hissediyorum. :)

Aniden dönünce beynime alışma zamanı vermemişim.

Bir kez daha farkettim ki kısacık zaman kaldım ama çok alışmışım. Dedim ya, 11 ayda 11 yıllık hayat yaşadım. Şu an oradaki tüm dostlarımı özlüyorum. Misal sevgili Viji hastalanmış ve aklım onda.

:(

Ve orada da domuz gribinin yaygın olduğunu ve bu yüzden telaşlanan Bilyana'yı düşünüp üzülüyorum.

Neyse, hüzün yapmayayım gece gece....Yazımızın konusuna gelelim isterseniz.

Bu yoğunlukta denk geldiğimde zevk alarak izlediğim bir program var:

Kelime Oyunu

Annemlerde kaldığım sırada bağımlı hale geldim. Onlar Kanal 1'de yayınlanan programın her bölümü izliyorlar ve "oynuyorlar". :)

Öncelikle hiç izlememiş olanlar için açıklayayım; adı "yarışma" olup içeriği magazin ve geyik, kişisel hakları hiçe sayma, bir araba veya bir daha uygun ifade ile "bir nesne" uğruna izleyiciyi ve katılımcıyı "maynuna çevir" olan tüüümmm yarışma programlarına ters bir program. Kategori bazında açıklayayım:

Sunum: 10 üzerinden 10 çünkü sıcak, içten ve terbiyeli sunucu İhsan Varol sizi farkına bile varmadan ekrana bağlayıveriyor. İzlerken sıkılmıyor, bir yapaylık ya da abartılı tavırlara rastlamıyorsunuz.

Seviye: 1) Diğer bazı yarışmacıkların aksine modern insan seviyesine hitap eden bir program.

2) İzleyeninde seviyesini hem görgü hem de bilgi anlamında yükseltiyor.

İçerik: Türkçeyi "öğrenmek" isteyenlere, kelime haznesini geliştirmek isteyenlere ve kendini sınamak isteyenlere tavsiye edilir.

Katılımcılar: Bilinçli ve seviyeli (Yaşasın! Canım ülkemde sadece magazinsel değil normal yaşayan insanlarda varmış) Kimi kuaför kimi bankacı, kimi taksi şoförü kimi emekli ama hepsi diline hakim insanlar.

Ben seviyorum, size de (bilmiyor ve izlemiyorsanız) kesinlikle tavsiye ediyorum.

4 yorum:

öykü dedi ki...

sevgı insanı yogunlukların bı an once bıtsın ve dön artık
öykü çok özledı:(

Sevgi Küçük dedi ki...

bende ösledimmmm
gelcem az sonraaa :D

Zehra Gürgen dedi ki...

Sevgi olur öyle bir alışma dönemi.Yoğun yaşanan dönemlerde hazım dönemi gibi geliyor bana...
bu programı izlemedim.Genelde fazla program izlemiyoruz ama eskiden çok severdim bir kelime bir işlemi mutlaka bakacağım..

Sevgi Küçük dedi ki...

Aynen dediğin gibi alışma dönemi ama geçici. Yine de kendime bazen çok gülüyorum, kafa karışıklığı verdiğim örnekteki gibi "neredeydim ki" gibi şaşırmama neden olabiliyor :D
Umarım programı seversin benim gibi.
Sevgiler