18 Kasım 2009

İğğkkkk




Başlık için özür dilerim fakat daha fazla dayanamayacağım, resmen şiştim!

Evdeyim ya, Ege ile birlikte mutlu mesut zaman geçiriyoruz ve bu arada bol boooll çizgi film izliyoruz. Amaaaa...

Ay vallahi bir Barbie reklamı daha görürsem başlıktaki gibi tepkiyi sizlerin bile duyacağı seste vereceğim. Bu ne ya? Barbie atladı, Barbie zıpladı, Barbie kuaför seti, Barbie ve Üç silahşörler (ki "taçlar maskeye, etekler pelerine dönüşüyor"muşşşş..iğğkk iğğkkk) vs vs...Tüm gün reklamlarda bunları dinliyoruz. Şimdi gelelim neden bu kadar bezdim:

1. Daha önce de söylemiştim, bu Barbie ve benzerleri (action man'ler dahil) ne beceriksiz varlıklardır ki her iş için farklı bir tane olması gerekir? Barbie'nin doktor olması için illah doktor olanı mı almak lazım? Koy oraya silahşör Barbie'yi, ne olacak? Eğitimi mi yok diyeceğiz sanki? Hastalar "Doktor Hanım? O kılıçla ne yapacaksınız yahuu?" diyerek kaçışacak mı? (Gerçi komik bir dialog olurdu ama neyse, ciddi ve sinirliyim şu an) Ne diyeyim ki? Bu tür oyuncaklar hayalgücünü öldürüyor.

2. Irkçılık olmasın diye zenci arkadaşı var ama hani bunun çekik gözlüsü ya da latini?(Ohh canıma değsin, eksikliklerinide yüzlerine vurmuş oldum!)

3. Barbie dışında bebek yok mu yeryüzünde? (Sakın bana Bartz vs demeyin, ters bakış atarım size)Eskiden Fatoş vardı hatırlar mısınız? Hani böyle normal bebek ölçülerinde ve normal bebek fonksiyonlu oyuncaklar yapardı. Hiç unutmam, anneşkoma oyuncak bebeğim için zorla hırka filan ördürürdüm. Altını sarmak için naylondan bebek bezi keserdim.(O zamanlar Huggies, Can Bebe vb olmadığı için annelerde gerçek bebeklere bez üstüne naylon gibi bir şey sarardı da o yüzden bizlerde öyle yapardık) Ben onları özledim ya. Böyle insanı zayıflık takıntılı, normalin üstünde iri bazı uzuvları olan ya da ince ötesi beli olan ve bu nedenle küçük yaşta çocukların aklına estetik fikrini yerleştiren ıvır zıvır bebekleri istemiyorum.

Kızım olursa Barbie filan alınmayacak ona. (Burada BHA'ya duyuruyorum.) Evet prenses gibi yetiştireceğiz kendisini ama böyle yapay şeylerle oynamayacak.

Hoş zaten BHA ile benden alacağı ortak özelliklerden biri kitap kurtluğu olacağı için muhtemelen Barbie'ye burun kıvırır, kitaplara dalar. Kimin çocuğu? :D

Şimdi sizleri netten bulduğum çalışan Barbie figürleri ile başbaşa bırakıyorum. Bu arada kısa saçlı olanı CEO Barbie imiş!!Neden kısa saçlı demiyorum, neden gözlük takıp sert bir ifade yapmamışlar ama etek boyunuda saçlar kadar kısaltmışlar diyorum. Hatta dedim














4 yorum:

Başak BAŞOL dedi ki...

Sevgicim,

En az senin kadar bende tiksiniyorum ve hayretler içersinde kalıyorum bu yeni nesil oyuncakları gördükçe.Senin de dediğin gibi bizim Fatoş bebeklerimiz vardı ve sahiden bebeğe benzerdi.Ama Barbi'nin beteri bide Winx Kızları var...Sen bide onları gör ,çocuk masumiyeti kalmamış artık!!!

Sevgiyle Kal

Sevgi Küçük dedi ki...

Başakcığım ne güzel demişsin: çocuk masumiyeti..
evet artık eksik olan bu. maşallah günümüz "bebeleri" herşeyi biliyor ama sağlıklı mı biliyorlar acaba?fazla erken olgunlaşmıyorlar mı?aslında olgunlaşma değil, çok küçük yaşta herşeyi yaşamış görmüş ve en kötüsü tüketmiş bir halleri var. ne kadar yazık. halbuki onlar bizim geleceğimiz.bizse geleceğimizi zorlama bazı şeylerle katlediyoruz. :(

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

bende gıcıgım barnılere gercı zamanında babama barbı almıyor dıye az surat yapmamıstım ya neyse:P
ben hem barbı bebeklere hem benten'e karsıyım hatta yayınlandıgı kanalı ızlettırmıyorum ogluma trt cocuk ızlıyoruz ve trtr cocuk ızlemeye basladıgından berı esyaları benten gucuyle kırıp canını acıtması kalamdı artık normal cocuk gıbı oynuyor ve herkese tavsıye edıyorum daha faydalı seyler ızlıyor mesela belgeseller ogretıcı bılgıler dun aksam bana anne h1 n1 vırusu elden bulasırmısssss yaaaaaa dedı 4 yas aklıyla dusununkı nasıl etkılenıyorlar...
ayrıca bu oyuncaklar cocuklarımızın ahlakınıda etkılıyor bu yuzden kızlarımız ogullarımız daha cocuk denecek yasta mesela ılkokulda asık oluyorlar orta okulda baska seyler cık cık benımde sınırlerım kalktı sevgı yaaa senın gıbı bende ıyyyggggkkkk

Sevgi Küçük dedi ki...

Salihacığım, yazdıklarını okudum da çocuklar nasıl etkileniyorlar bir kez daha gördüm. Yazık o beyinleri bunlarla kirletiyoruz.Keşke her anne senin kadar bilinçli olsa.
:(