30 Kasım 2009

Bardak Bardak Sağlık

Hastalığı hala atamamış olmanın etkisi ile cezamı çektiğim köşeden size sesleniyorum.
Öksürüklerimin çoook artması yetmezmiş gibi bir de misafirlerimi yoruyorum! Son iki gündür eve taşınmayan baharat ya da bitkisel destek kalmadı. Gerçi sonunculara bayıldım: Karanfil ve çekilmemiş karabiber.
Annem sağolsun tarçın ve zencefile elma ve limon da ekleyerek bir güzel kaynattı. Üstüne de bu son ikisini yani karabiber ve karanfili ekledi. Ohh...Misler gibi oldu.
Şimdi tekrar içeceğim. Sıcak sıcak...
Hasta olan herkese tavsiye ederim.
Elmayı iyice yıkayın, kabuğunu soymadan ikiye bölüp atın.Çubuk tarçın ve zencefili (toz zencefil değil) ekleyin. Bir limonuda yıkayıp kabuğuyla ikiye bölüp atın. Kaynadıktan sonra karabiber ve karanfilide ekleyin.
Suyunu bol koyabilirsiniz. Çünkü epey güzel ve aromalı olmuştu bizimki.
İsterseniz bardağınıza doldurduğunuza bir kaşıkta bal ekleyin.
Sıcak sıcak için.
Afiyetler olsun. :)

12 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

Shrek ...essek hihihih cok guldum
bayilirim ben essek olurum cocuklarim lord,prenses vs ...
cukura duserim hep
Gecmis olsun canim ben ihlamura eklerim tum bu malzemeleri
annecigin hazirlamis ne guzel
bol bol ic....Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

:))
Alemsin Filizciğim ya, bende dağıldım şimdi!! :D
Ihlamurlada çok güzel olur dediğin gibi. Yarına da ıhlamur mu sipariş etsem acaba? ;)
O kadar iyi geldi ki...Sıcak sıcak hem içim ısındı hem de öksürüğüm biraz olsun azaldı. Sabah da içip öyle işe gideceğim.

İDEA dedi ki...

SEVGİCİM;
Çookkkkk geçmiş olsun. Sarılmaya geldim sana. Sıcacık bir sevgi demeti bıkarıyorum ellerinin arası. İyi geceler SEVGİCİK. Ve iyi ol lütfen.

ebrulitatlar dedi ki...

Sevgi'cim geçmişler olsun.Oh,ne güzel anneciğin varda, bunları hazırlıyor sana. Bol bol iç canımcım. Şifa olur inş. Kendine çok iyi bak. Öptüm, sevgiler..

NarincE dedi ki...

Geçmiş olsun, hasta mı ettin kendini.
Shrek deme en en en sevdiğim kahraman.

Zehra Gürgen dedi ki...

Sevgicim dikat et kendine, annelerin şifalı içecekleri çok iyi gelir bilirim :)
Ama doktora da git, ilaç al ve bolca yatıp dinlen. İyice terle bazen çok iyi gelir..ama iyileş lütfen :)

Hatice dedi ki...

Sevgi çok geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum.
tam bir sağlık iksiri olmuş, afiyetle içesin, çabucak iyileşesin:)
öksürük için karabiberli süt de iyi geliyor, bir de vicks vaporub buharlaşan merhem.
sevgiler...

Sevgi Küçük dedi ki...

IDEAcığım canım benim çoook teşekkür ederim. Ayaklarına sağlık. Bak şimdiden daha iyi oldum :D
Çok öperim canım benim

Sevgi Küçük dedi ki...

Ebrucuğum sorma nasıl büyük bir rahatlık!Şu an bile elimin altında bir bardak hazır..Ohh oohhh :D

Sevgi Küçük dedi ki...

Sağol Neclacığım. Öyle oldu valla. İşyerinde sırayla herkes hastalanıyor.Aman kendinize dikkat edin.

Sevgi Küçük dedi ki...

Zehracığım çok sağol. İyiyim. Bayramdan önceki hafta raporluydum ilaç milaç herşeyi kullandım. Geriye sadece öksürük kaldı. O da zamanla geçecektir.
O zamana kadar boooll bolll çay :D

Sevgi Küçük dedi ki...

Haticeciğim çok sağol. :)
Karabiberli sütü ilk kez duydum ama deniyeceğim.
Sevgiler