19 Kasım 2009

Balkabaklı Bazlama




Hapşuuuu! Ay kusura bakmayın, fırk fırrkk burun çekerek ve hapşırarak güne başladım. Tamam...tamam...biliyorum suçluyum. Dün uslu durmadım.


Bu şekilde güne başlamama rağmen gene de neşeliyim çünkü süper bir kahvaltı yaptım. Daha güzelleri sizin olsun.


Ne yedimde bu kadar mutlu oldum?Hemen anlatayım. Geçenlerde balkabağı almıştım. Böylece hayatımın ilk kabak tatlısını yaptım. İlk deneme için fena olmadı. Ama tabii en küçük paketi almış olmama rağmen gene de bir sürü arttı. Bende ne yapsam ne yapsam diye yemek dergilerinin eski sayılarını karıştırırken ilginç tariflere ulaştım. Bunlardan birini denemeye karar verdim:


Balkabaklı Bazlama


Yapımı çok kolay, hafif ve tatlı bir tarif.


Öncelikle 4 yemek kaşığı balkabağı püresi hazırlayacaksınız. Ben 2 parçasını haşlayıp ezdim.O yüzden miktar birazcık fazla oldu sanırım.


Sonra:


2 yemek kaşığı toz şeker ya da 4 yemek kaşığı pekmez


1 yumurta sarısı (akını ayırın, kullanacağız)


Portakal kabuğu rendesi (ben limon bol olunca onu kullandım)


2 yemek kaşığı zeytinyağı


Bunları alıp bir güzel çırpıyoruz.


Üstüne;


Balkabağı püresini


Bir miktar cevizi


katıp karıştırıyoruz. Ayrıca;


Yaklaşık bir bardak süt


1 bardak un


1 çay kaşığı kabartma tozu


ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Bu arada ayırdığımız yumurta akına bir fiske tuz ekleyip kar gibi oluncaya kadar karıştırıyoruz. Bunu da diğer karışıma ekliyoruz.




Sonra tamanını son bir kez güzelce karıştırıyoruz. Karışımdan maksimum 2 yemek kaşığını (benim tava küçük boydu, çok dökersem hamur kalır diye korktum. Tarifte ise bir yemek kaşığı diyor) yağsız, yanmaz bir tavaya döküp iki taraflı pişiriyoruz.


Normal tarifte üstüne pekmez ve ceviz döküp yemeniz öneriliyor. Ben tadını tatlı bulunca bundan vazgeçtim (zaten evde pekmez yoktu, kayısı reçeli dökecektim) ve deneme için pişirdiğim iki katın arasına dilim kaşar koydum. Talı-tuzlu hoş bir sentez oldu.


Tarif benden denemesi sizden. Aslında çocuklara balkabağını yedirmenin farklı bir yöntemi olarak kullanılabilir. Benim gibi tatlı sevmeyen biri bile yedikten sonra, herkes yer.


Yanında bir bardak sıcak çay şiddetle tavsiye edilir.


Afiyet bal şeker olsun. :)




Not: Tarifi ve ilgili sayıyı merak edenler için "Sofra Dergisi" Ocak 2008 sayısı diyorum. Bu tarif 98. sayfadaydı.

8 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Çokkkk yaşaaaaa tatlımmmm...

Sayfanda bu tür nefis lezzetlerle karşılaşmak ne güzel..Hele senin ellerinden olursa..

Sana o kadar tenbih ediliyor, yorma kendini diye..Sen yine bildiğini ediyorsun..Dikkat et lütfen Sevgi'mmmm..


Kocaman öpüyorum yine..

NarincE dedi ki...

Blkabaklı gözleme, hem de Sevgi'nin yorumuyla! Bak ilk kez söylüyorum :ellerine sağlık.

MUTFAKISTAN dedi ki...

Afiyet olsun cok degisik
cok da lezzetli olmali
Sevgiler canim

Zehra Gürgen dedi ki...

Sevgicim bir türlü balkabaklı tariflere cesaret edemedim.Birazda eşimin burun kıvırmasından sanırım.Nasılda merak ettim şimdi bu bazlamayı? denesem belki beğenir??

Sevgi Küçük dedi ki...

Sende gör Gül Ablacığım :)
Kendimi yormayayım diyorum çünkü dinlenmeyince iyileşemiyor(muş) insan.yaşayarak öğrendim.ama hiperaktif bir insanı yatağa bağlamakta çok acımasızca.duramıyorum. :)
bir de evde olmayı özlüyorum sanırım.
çok öpüyorum seni bende.ama uzaktan...bulaşmasın sanada :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Neclacığım çok teşekkür ederim.
Yorumuna çok mutlu oldum. :)
Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Filizciğim tavsiye ederim değişik ve hoş bir lezzet oldu. Şimdi sırada pırasa var ;)
Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Zehracığım yazdığım gibi bende önce kabakları ne yapacağımı bilemedim. Hiç denemeiştim. Aslında tadından içinde balkabağı olduğu anlaşılmıyor.Pişirmeden önce hamuru görmezse rengindende anlamaz.Tatlı bir bazlama gibi duruyor.O yüzden çaktırmadan deneyebilirsin.Tabii eşin bu yorumu okumuyorsa :D
Çok öptüm seni