29 Kasım 2009

Annemden İnciler

Bugün annem misafirler için bir şeyler hazırlamak istedi ve "special"inden yapmak için işe koyuldu:

İçli köfte

Ya yaaaa...İşte insanın anneşkosunun becerikli olması böyle bir şey işte. Üstelik kağıt inceliğinde açar inanın abartmıyorum.

Tarifini yazmak isterdim ama kendisi bunu bana bile söylemiyor. Şefin sırrıymış! :D

Annem hep kızartır ama bu kez misafirlerimizden biri rahatsızlığı nedeniyle kızartma yiyemediği için onun yiyeceklerini haşlattı.

Kızartılanlar ise nasıl oluyorsa içine yağ çekmiyor. İçinin malzemesinde de yağ miktarı az olduğu için oldukça hafif oluyor.

Fotograflarda sırası ile:


yoğurma kısmı: annem ellerini tertemiz yıkayıp doktor edası ile hiç bir yere dokundurmadan yoğurma işlemine geçer. Öncesinde tırnaklar kısacık kesilir, ardından içleri temizlenir. Uğur Dündar görse gözleri dolardı.




hazırlama kısmı: kağıt inceliğinde açılan içli köfteler tepside sıraya dizilmeye başlanır.



pişirme kısmı: kızartma ve haşlama işlemleri bu konuda tecrübeli evin kızı tarafından gerçekleştirilir.







ve sonuç: özenle hazırlanan içli köftelerin az olan yağı iyice azalsın diye kağıt havluda dinlendirilir. Haşlama olanlar ise sudan çıktıktan sonra süzülerek kaba alınır.

Afiyet olsunnnnn!

Hepinize iyi pazarlar ve tekrar iyi bayramlar. :)

16 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

annenin eline saglik
miss gibi olmus olsada yesem...
Ben tarif istemem canim cunku hic cesaretim yok bu kofteyi yapmaya
Afiyet olsun
Sevgiler

öykü dedi ki...

yanı bızede yutkunmak dusuyor:)
Şaka saka ıstahım yok
su an olsada yıyemem sanırım:)
afıyet seker olsun
annecıgının ellerıne saglık

ebrulitatlar dedi ki...

Anneciğinin ve senin ellerinize sağlık Sevgi'cim. Nefis görünüyorlar. Uzansam alacakmışım gibi. İyi pazarlar diliyorum bende sana. Kocaman öpücükler, anneciğine selamlar..

papilo dedi ki...

Bayram bayram yapilir mi bu Sevgi yaa!
O ne guzel kofteler oyle...
Kaldir su resimleri, ya da basina uyari koy, dikkat erisme imkani olmayanlar bakmasin falan de!
Bir de o gazetedeki bulmaca sayfasini gordum ya, nasil canim bulmaca cozmek istiyor anlatamam...
Cok kotusun!

Sevgi Küçük dedi ki...

Filiciğim inan o ince açma kısmı var ya, o kısım en zor ve en deneyen isteyen kısmı.Ben hatırlıyorum annem yapımını öğrendiğinde uzun süre eli alışsın diye haftada bir 3-5 tane yapardı.O yüzden benimde cesaretim yok. :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Öykücüğüm sağol ama bak üzüldüm şimdi,iyice hasta olmuşsun ki iştsahsızsın.Ama olmasss ki kuzummm, yemen lazım. :(
Bir şeyler ye mutlaka bak yoksa güçsüz kalacaksın.

Sevgi Küçük dedi ki...

Ebrucuğum annemle bende seni çok öpüyoruz. Keyifli pazarların olsun. :)

Sevgi Küçük dedi ki...

Hülyacığım inan bulmaca konusunda bende aynı durumdaydım.Bir de basılı gazeteye dokuncam diye tutturuyordum. :)
yemeğe gelince...sana hi hooo hooo diyorum! anacım bizi bırakıp gitmeseydin!!(ben döndüm ya gıcık oldum!!) :D
kıyamam sana sen gel de ben sana ısmarlarım benzerinden.

İDEA dedi ki...

Tabi ya, bu fotoğrafları koy sonra iyi pazarlar iyi bayramlar de :)

Sevgi Küçük dedi ki...

hi hiii...di mi IDEAcığım? :D

asyaselda dedi ki...

ah canımmm anneciğinin ellerine sağlık:):):)
çok severim ve söylemesi ayıp bende incacikk açarım o köfteleri:):):)

Sevgi Küçük dedi ki...

gıcık mısın kızım sen yaaa? ben annemin kızıyım açamıyorum sen neden ve nasıl açabiliyon? :P
incaaacık açtığın köfteleri severim ben!! :D
kankam daha iyidir umarım. kocaman öp benim için ve hatta kıyabilirsen ısır.

Cocukla Cocuk dedi ki...

annenin ellerine sağlık. Biz haşlarız içliköfteyi, bir de yuvarlağımsı olur bizimki. bu bayram gidemedim Adana ya ve canım çok çekti şimdi

Sevgi Küçük dedi ki...

Ya üzüldüm şimdi benim yüzümden seninde canın çekti. :(
Umarım Adana'ya en kısa zamanda gider sağlıkla ve huzurla yersin.
Kayseri'de de yuvarlak yapar ve haşlarlar. Bu bizim o tarafta çok yapılan şekil. Haşlaması da fena olmuyor üzerine limonla filan. :)
Sustummmmm....

Damak Tadı dedi ki...

Ben şimdi gördüm anneciğinin içli köfte yoğuran ellerini..Üstelik Uğur D. bölümüne de çok güldüm..İlahi sen Sevgi...Bayılıyorum senin bu hallerine canım..


Öpüyorum kocamanından..Afiyetler olsun sizlere..Anneciğinin de o güzel ellerine sağlık..Sevgilerle..

Sevgi Küçük dedi ki...

Anneme ileteceğim Gül Ablacığım. Çok öpüyorum seni bende
Günün çooookk güzel geçsin. :)