21 Kasım 2009

Afacan


Sabah erkenden uyandım. Hayat felsefemiz: ne kadar erken kalkarsan günü o kadar uzun ve güzel yaşarsın.

Hemen çizgi filmin başına koştum tabii. Ve Ege'yi uyandırdım. Gerçi o uyanmış üstünü ne zaman açacağım diye bekliyormuş, her zaman ki gibi.

Onu da yerine koyup kafesini açtım ki rahat hareket etsin. Fakat tabii her anne gibi bende "Benim çocuğum mu?Assslaaaaa yapmaz!!!" psikolojisinde olduğum için beyefendinin ne kadar yaramaz olduğunu unuttum (?!). O oturma odasında dolanırken ben de kahvaltı hazırlamak için mutfağa gittim. Ama gitmeden duvardaki saati indirdim, çünkü Ege Bey saatin saniyesi ile inatlaştığı ve söz geçiremediği için çözüm olarak saati düşürmeye çalışıyordu. Evet, aynen okuduğunuz gibi; koca saati duvardan düşürmeye çalışıyor! Bunun için çok sistematik hareket ediyor:

İlk adımda gidip saate yakın tabloya konuyor.

Ardından yavaşça (benim odada olmam halinde oldukça yavaş, bana farkettirmeden) saate doğru yaklaşıyor.

Sonra önce bir gagalıyor saati. Ben odada isem zaten "Ege!Sakııınn!" diye haykırıyorum. Sesi duyunca biraz bekliyor ki dikkatimi tekrar televizyona ya da okuduğum kitaba vs çevireyim. Sonra bir gaga hamlesi daha. Bakalım anne ne tepki verecek?

Gerekli şartlar sağlanmışsa (ben başka şeyle uğraşıyorsam veya odada yoksam) bir ayağı tabloda diğeri duvarda pozisyon alıp saatin arkasından kafası ile ittirip (dikkatinizi çekerim; artık gagalamıyor direkt olarak ittirme hareketi yapıyor) saati oynatıyor.

Henüz saati düşürmeyi başaramadı ama 2 kez saniyesini yerinden oynattı.

İşte ben saati korumak için yerinden indirip çalışma masasına koydum ve mutfağa gittim. Bir şeyin yeri değişince kafası karışan Ege'nin zekasını hafife almışım!Odaya geldiğimde masanın üstünde, saatin dibinde beni bekliyordu. Eğer bir suç işlediyse ve benim tepkimi merak ediyorsa olay mahallinden ayrılmıyor. :)

İçeri girince ve onu masanın üstünde görünce önce bir afalladım. Ne olduğunu anlayamadım çünkü. Evet mutlaka bir şey yapmıştı, ama ne? Sonra birden farkettim ki saniye gene ortalıkta yok ve laptop Ege için tuvalet haline gelmiş!

Sadece 10 dakika yoktum odada. Çok şükür! Bir 5 dakika daha içerde kalsam odayı yıkardı muhtemelen.

Tabii hemen "Egeeeee?Bu ne oğlum?" dedim ama beni sallayan var mı? Yan bakış attı gene bana ve "ne sallıycam seni ya" tribinde arkasını döndü gitti?! Masada dolandı, saati bir iki daha gagaladı.

Ergenlik çağları mıdır nedir?! Hayır bazen dönüp çemkiriyor resmen. Anneme göre "Annesinin oğlu işte" (ne demek istiyorsa!!).

Neyse, annemler bayramda gelecek o zaman göreceğim ben onları. Ben işteyken de aynı sabrı ve anlayışı gösterebilecekler mi?

Hıhh!

10 yorum:

NarincE dedi ki...

Hemen işe başladın demek, hayırlı olsun. Eskiden çok kuş besledim. Öldülermi günlerce ağlardım, arka bahçede birkaç mezar vardı. Egecik uzun ömürlü olsun.
Sabah sabah iç kararttıysam affola!

birdutmasali dedi ki...

:))))
ooooo çok işin var sevgicim çok :))
iyi tatiller-sevgiler.
evin tatlı yaramaz kuşlarına öpücükler.

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

hayat felsemız aynı sevgı:)ama bırde vucudum buna uysa ne sevınecegım ruhumyataktan kalkmak ıcın cabalıyor ama vucudum hayırr daha varrr dıyor:)afacanıda yerım ben:)
senı okurken hatılardım ben lısedeyken boyle bır kuşumuz vardı ve ınan aynı afacanlıkları yapıyordu sonra öldü:( ondan sonra eve hayvan almadım zaten:(

öykü dedi ki...

Ben o ege beyı yemez mıyım:)
şey dıyorum
bı gun benım jalemı de alayım da
ege bey
sen ben
jale cay ıcelım:)egeyle jale de kaynassınlar:)))

İDEA dedi ki...

Sevgicim teşekkürlerimi sunumak için geldim. Ha birde elimde bir buket çiçek var onuda bırakıyorum. Sonsuz teşekkürler SEVGİ. hERŞEY gönlünce olsun.

http://www.rehberalem.com/firmalar/23831/urun/buket_18.jpg

Sevgi Küçük dedi ki...

Geldim ve başladım Neclacığım.Gözümün yaşına bakmadılar valla.Ama bu hafta salgın nedeniyle tatildim :)
Evde beslenen hayvanların ölümü benide çok üzüyor.Ege benim 5. kuşum ki 2 tanesinin nasıl öldüğünü hatırladıkça ailece kahroluyoruz. :(
Biliyor musun Ege'ye her baktığımda aklım çıkıyor ama ölüm her canlı için kaçınılmaz son.Zaten ben yokken kimse menekşelerimede bakmamış,onlarda ölmüş.Çok üzüldüm çok :(

Sevgi Küçük dedi ki...

Sorma NuNu!!İşim var benim işimmm!
Ya bugün yeni bir huyu daha ortaya çıktı arsızın: ben bilgisayarla uğraşırken gelip üstüne konuyor ve klavyede dolanıp tuşları ısırmaya çalışıyor.Ne gitten anlıyor, ne kovalamadan!Birde arsız arsız bana saldırıp ısırıyor.Annem şımartıyor bu çocuğu annemmmm! :D

Sevgi Küçük dedi ki...

Ruh beden uyuşmazlığı bende de var Salihacığım.Bazen benimkide itiraz ediyor ama rüşvetle filan ikna ediyorum :D
Ege ellerinden öper ;)

Sevgi Küçük dedi ki...

Ay Öykücüğüm, normalde olsa "amanın kedi ile kuş?o kedi yer onu"der insan ama...bu o kadar haylaz ki inan Jaleye bir şey yapar diye korkuyorum.Normal diil bu normal diil! Annesine çekmiş sanırsam :P
Bizde seni ve jaleyi kocaman öpüyoruz, e gelinde iki çekirdek çitleyelim kıss ;)

Sevgi Küçük dedi ki...

IDEA! Gelmene, hem de bu kadar güzel bir şekilde gelmene nasıl sevindim anlatamam!:)
Büyük geçmişler olsun.İnan çok tedirgin oldum ama atlatacağınıda biliyordum. Tüm güzellikler senin olsun.
Sevgiler