14 Kasım 2009

6 Saniyede 1

Size küçük bir soru: 6 saniyede 1.... Ne oluyor olabilir?

a) Sevgilinizi düşünüyor olabilir misiniz?

Cıkk...Onu her saniye düşünürsünüz. :)

b) Nefes alıyor olabilir misiniz?

Yok o ortalama bir saniyede bir.

c) Manken elbise değiştiriyor olabilir mi?

Hmmm...O da olmaz, çünkü zaman kısa kaldı.Malum kıyafetin takısı var, ayakkabısı var, yerine göre kanadı var!

d) Göz kırpıyor olabilir miyiz?

Hayır. Onun cevabı "10 saniyede 1" olacak.

e) Kan vücutta yolculuğunu tamamlar desek?

Gene olmadı!Kan vücutta gezmesini 20 saniyede bir yapıyor.

Peki cevap ne?

Cevap; "6 saniyede 1 çocuk yetersiz beslenmeden ölüyor" olacak.

Bugün yeryüzünde 1 milyar insan aç. Yiyecek ve içecek birşeyi olmayan 1 milyar insan. Buna "doğal seleksiyon" demek ne kadar doğru olur? Yani sonuçta dünya, haddinden fazla insan barındırıyor ve kaynaklar yetmiyor. O zaman bir grup insanın ölmesi doğal...mı acaba? Yoksa bu insanların büyük bir kısmının Afrika'da yaşıyor olması bir tesadüften, doğal seleksiyondan fazla bir şey mi? Bir düşünün bakalım; kuralık ve aşırı sıcaktan mı aç kalıyor onca insan? Kabile savaşları bu yüzden mi?

Ve bu yüzden mi her 6 saniyede 1 çocuk ölüyor?

Düşünsenize; siz 6 kere nefes aldığınızda bir çocuk daha ölmüş olacak. Ya da siz aşkınızı düşünüp gülümseyinceye kadar bir tane daha gidecek. Gözünüzü her kırpıp açtığınızda bir tanesi daha ölmüş, bir tanesi ise ölmek üzere olacak. Ve farkındaysanız yaşam sıvımız kan vücudumuzu dolaşıncaya dek (bir tek dolaşmada yani) 3 tane çocuk ölmüş olacak.

Bir manken süslenip püslenip kelli felli, karnı tok sırtı pek amca ve teyzelerin önünde salına salına podyumda yürümeye başlayıncaya dek dünya nüfusundan en az 3 çocuk daha azalmış olacak.

Amaçsızca ortak kaynakları kullanmaya ve elimizdekilerin keyfini sürmeye devam edelim. Afrika dediğin taaaa nerede? Hem "bize dokunmayan yılan bin yaşasın." Değil mi?

Sözü netten aldığım bazı fotograflar bırakıyorum. Eğer arzu ederseniz sizde bu konuda online bir dilekçeyi buradan verebilirsiniz.





4 yorum:

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

sevgıcım nasılsın canımmm...arayı actım özledım senı ...bu istatistikler bana cok gercekcı gelmıyor dünyanın fıtratına ters bence:)ama bu ölümler 6 sanıyede bır olmasada çok çok sık oldugu kesin...yemek yerken aklıma gelıyor yapabıldıgım en guzel seyse sımdılık dua dua dua....

sevgılerımle..

Zehra Gürgen dedi ki...

SEVGİ'CİM NE ACI DEĞİL Mİ? DÜNYANIN BİR YERİNDE ÇÖPLERE DÖKÜLÜYOR YİYECEKLER DİĞER YERİNDE AÇLIKTAN ÖLÜYORLAR...
KAPİTALİZMİN VAHŞİLİĞİ...ŞİMDİDE GDO YU BUNUN ÜZERİNDEN PAZARLIYORLAR.GDO YA NE HACET? İKİ GODOMAN AZ YESE BİR ÜLKENİN AÇLARI DOYAR!

Sevgi Küçük dedi ki...

Salihacığım ne kadar vefasız oldum ben değil mi yaa?Ne olur kusura bakmayın, hepinizi ihmal ediyorum. Alışamadım daha burada olmaya ve yeni işime. Tüm hafta koşturduk geç saatlere kadar,haftasonuna da seminer olunca tümden dağıldım. Özellikle bloglarınıza bakmadım çünkü iki gündür açım ama yorgunluktan yemek yapacak gücüm yok! Bloglarınızı görünce gözümü kapatıyorum ki dağılmayayım!! :)
Dün akşam açlıktan guruldayan midemi nasıl yatıştıracağım derken bu haberi duydum,iyice tadım kaçtı.Biz birazcık dayanamazken Allah onların yardımcısı olsun.Ve evet rakam abartı olabilir ama dediğin gibi sonuçta birileri ölüyor. Bizse sadece daha tutumlu olup dua ediyoruz. Allah herkesin yardımcısı olsun.
Kucak dolusu sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Zehracığım ayneeennn katılıyorum!Birileri azıcık tokgözlü olsa, azla yetinmeyi bilse herşey hepimize yetecek ama o zaman savaş lordları nasıl kazanacak, uzaya parayı kim saçacak? Değil mi? GDO larla geleceğimizi harcamak daha kolay!
:P