8 Eylül 2009

Kızartma Yağları 2


Daha önce yazmıştım ve o zaman söz vermiştim bulacağım diye ama araya giren şeyler yüzünden biraz geciktim. Özür.

İşte bu konuda facebook da gördüğümü hatırladığım ve aynı kaynaktan ulaştığım bilgi:

"Biriktirdiğiniz 5 litre ve üzeri bitkisel atık yağlarınız için 444 28 45 nolu telefonu arayıp toplama aracı çağırıyorsunuz. Ezici Yağ Sanayi bu yağları toplayıp tesislerinde temiz bir enerji türü sayılabilecek biyodizele dönüştürüyor."Kullanılmış bitkisel yağlar atık su kirliliğinin %25 ini oluşturmaktadır. Denize, akarsuya ve göle ulaşan bitkisel atık yağlar, kuşlara, balıklara ve diğer canlı türlerine zarar vermektedir.Gelişmiş Ülkelerde ve ülkemizde kullanılmış bitkisel yağların kanalizasyona, yüzeyselsulara dökülmesi yasaktır. LÜTFEN ATIK YAĞLARINIZI BİRİKTİREREK ''ALO ATIK'' a 1 Dakikanızı ayırarak TELEFON AÇIN"

Ben orada olmadığım için deneyemedim ama sizler deneyebilirsiniz. Gelişmeleri bana da söyleyin. Ben burada böyle bir şey olduğunu sanmıyorum ama araştıracağım.


6 yorum:

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

canım muhakkak bırıktırıp deneyecegım....cok sagol bılgılendırme ıcın...

Sevgi Küçük dedi ki...

:)
umarım gerçekten işinize yayar.
sonucu bana da söylersen çok sevinirim. :)
sevgiler

SerpiL dedi ki...

bende denizi kirlettiğini duymuştum.yağ soğuyunca bi poşate döküp ağzını bağlayıp çöpe atarım hep.

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Serpil,
O kadar çok yere zarar veriyor ki o yağlar...
Keşke gerçek anlamda bir çözüm bulunsa bu duruma.
Sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Komşularım biriktirip veriyordu, nedense bizde biriktirme olamadı, gerçi fazla kızartmalık yağda kullanılmaz ama?
numarayı kaydettim :)
teşekkürler

Sevgi Küçük dedi ki...

:) rica ederim ne demek, umarım işe yarar.
sevgiler ve derinciğime kocaman öpücükler