12 Eylül 2009

Ceyda' nın Annesi


Güya muhteşem bir iftar yapacaktım.

Herşeyim hazırdı. Fotograflarım bile... Hani moralimi düzelteceğim ya, kendimi şımartayım dedim. Herşeyi hazırlarım ince ince, özene bezene.

Zaman yaklaşınca televizyona bakarken çorbamı yapayım istedim...

Sonra izlerken utandım kendimden. Sıcak, kuru, temiz bir ortamda huzurla oturmuş çorba karıştırıyorken utandım, hem de çoook utandım kendimden.

Ceyda' nın annesinin haykırışları, isyanı asla kulaklarımdan silinmeyecek.

"Siz de annesiniz....Benim çocuğumu kuşlar mı yedi, yılanlar mı yedi bilmiyorum"

Allah'ım ben aklımı kaçıracak gibi oldum! Can nasıl dayanır buna?

Bunca yıl afetler yaşayan ülkem ne zaman GERÇEĞİ görecek ve HAZIRLIK yapacak? Ne zaman?? Daha kaç kişiyi gömeceğiz?

Hiç tadım yok...Aç bile değilim...

16 yorum:

asyaselda dedi ki...

bizde izlerken yemek başındaydık ..
asya iki günlüğüne mersinde ve yemek yiyemedik mehmetle ağlamaktan..
üzgünüz hemde çokk

Zehra Gürgen dedi ki...

Hiçbir zaman :(
Çünkü millet olarak unutmaya meyilliyiz. Ölmek kolay, bizim için yaşamak zor.
Seçtiğimiz insanlara bak..kim olduğumuz yada neye dönüştüğümüzü anlarsın.
Kaç haneye kor düştü!!
Ama emin ol yarın yine aynı yöneticilere oyunu verir benim halkım.

Cocukla Cocuk dedi ki...

SevgiliSanat, Merhaba.
Afetlere hazırlıktan çok rant için doğayı mahvetmekten vazgeçmeliyiz artık, yetmez mi bu kadar çarpık yapılaşma.Yürek dayanmıyor olanları izlemeye.
ODTÜ ortak noktamızmış ne güzel, üstelik aynı yıllara denk geliyor 97 mezunuyum bende, kimya mühendisliği
Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Ah Seldacığım, ne kötüydü değil mi? Kadının hali, o çamurları karış karış aramaları...Hele o İsyanı..Hangi birine yürek dayanır?? :(
Yemin ederim kahroluyorum.
Allah kimseye vermesin. Sabırını versin onlara ama biz ne desek boş, ateş düştüğü yeri yakıyor :(

Sevgi Küçük dedi ki...

Değil mi Sevgili Zehra? Hafızamız balığınkinden bir iki saniye daha uzun. İki ekmek, biraz kömür...ohhh gerisi önemli mi? :(
Yazık yazık...İnsanın sevdiğinin selde nasıl kaybolup gittiğini televizyondan izlemesi ne acı bir şeydir kimbilir. Allah vermesin.
Ama öğrenemeyeceğiz biz. Şimdi hazırlıklar yapıp göz boyuyoruz. Sonra? Yıllar önce Mersinde benzer felaket olmuştu, arabalar denize sürüklenmişti. Bu bir ders değil midir tüm Türkiye için? İllah o şehirde daha önce olmuş olması mı lazım ki ders alalım?
Yazık çok yazık

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili Çocukla Çocuk, bende demin hobi siteleri aracılığı ile pembe saçlı safinazı görmüştüm. Kendi bloguma döndüğümde notunu buldum.
Olaylar ne kadar acı değil mi? İzlerken biz mahvoluyoruz, yalarken onlar ne olmuştur. Sabır dilerim. :(
Çok sevgiler

Travis dedi ki...

cidden yazık..

Sevgi Küçük dedi ki...

Değil mi? :(
Uzaktan seyirci kalmak ve onlar kadar çaresiz hissetmek beni daha çok üzüyor sevgili Travis. :(
Allah yardımcıları olsun

öykü dedi ki...

Ben de ızledım o annenın haykrısını sevgıcım
ve
devlet buyuklerıne
o yerı haketmıyrosunuz ının ordan
haketmıyıorsunuz cıglıklarını duydum
onunla agladım..

Sevgi Küçük dedi ki...

:(
ne kadar acı değil mi Öykü? Allah sabrını versin gerçekten. televizyonu açmak ve gelişmelere bakmak istiyorum ama korkumdan açamıyorum. içim acıyor...

İDEA dedi ki...

Bütün haber programlarından,gazetelerden kaçar oldum.Canımı acıtıyor gördüklerim duyduklarım.
Sabır dilemekten başka bişey gelmiyor elimizden ki.

Sevgi Küçük dedi ki...

aynen sevgili Idea, bize bu kadar zor da onları düşünmek bile istemiyorum. :(

Damak Tadı dedi ki...

Ben iyiki izlememişim,günlerce kendime gelemezdim..Elimizden birşey gelmiyor ki bu durumlarda, uzaktan izlemekten başka..Ne kadar acı değil mi?


Tatlım emailini okudum ve sonra yanıt yazmak için baktığımda, yok olduğunu gördüm..Çok mail geldiği için okumadan siliyorum hepsini onların içinde o da gitmiş..Çokkk özür diliyorum!!

Yzdıklrın beni çok mutlu etti..SENİ ÇOK SEVDİĞİMİ LÜTFEN UNUTMA LÜTFEN..Sen tüm güzellikleri hak ediyorsun..O güzel gönlün hiç solmasın ve üzülmesin..En güzel sevgiler her daim yanında olsun..

öykü dedi ki...

bı an once yazılarına dön
eksıklık hıssedıyrouz:(

Sevgi Küçük dedi ki...

Gülcüğüm canım benimmmm
Çok ama çook sağol. Bende seni çok ama çoook seviyorum. Desteğin ve varlığın için sağol. Çok canım yanmasına rağmen yorumunu cevapsız bırakmak istemedim. Mailine sadece gülen yüz yapma nedenimde yazımda belirttiğim ufak kaza ;)
Ama iyiyim. Biraz canım yanıyor. Büyüyünce unuturum :)
Çok öptüm

Sevgi Küçük dedi ki...

Öykümmmm
Dünya tatlısı insan. Nasıl güzel nasıl tatlısın sen ya? İnan çok özlüyorum sizleri...Ama bugünlerde geçecek. Üsütne şu ufak kazada olunca... Yok tamam itiraf ediyorum, beni özleyin diye parmaklarımı prize soktum!! :D
Çok öptümmm