20 Eylül 2009

Bir Telefon Konuşması


Bulgar hattım çalıyor. Numara kayıtlı bir numara değil ama arayan Bulgaristan'dan. Kim olduğunu tahmin ediyorum ve gülümseyerek açıyorum:

- Hello?

- Sevgi?

- Da? (Evet?)

- Sım Sineje. (Ben Sneje)

- (Gülümsüyorum tahminim doğru) Kak si? (Nasılsın?)

- Dobre. Ti? (İyiyim. Sen?)

-Dobre. (İyiyim)

- İyi bayramlar (tercümesi yok! cümle bu!!)

- (Gülüyorum çünkü çok mutluyum) Mersi mnogo. Teşekkür ederim. Thank you! (Anlayabildiği her şekilde teşekkür ediyorum)

- Obiçam te (Seni seviyorum)

- Obiçam te do bolka be matse (Seni acılar içinde -yani çoook- seviyorum be fıstık)

- Obiçam te. Kısmet..Kısmet.. (Kısaca burada olmamı sevdiklerimden uzak olmamı "inşallah seneye" diye yorumlanabilecek şekilde kısmete bağlıyor. Burada kısmet aynen bizdeki kısmet)

- (Hüzünle birlikte mutluluk var içimde...Bir an iç çekiyorum) İnşallah...

- Çav (Burada da çav kullanılıyor, İtalyanların ciao ı gibi)

- Çav


Konuşmamız bu kadar. 34 saniye. Ama benim için çok özel ve dolu dolu bir 34 saniye. Çünkü Sneje Türkçe ya da İngilizce bilmiyor. Bense yukarda okuduğunuzdan bir iki kelime daha fazla Bulgarca biliyorum. Kısacası ortak bir dilimiz yok. Ama ortak başka bir şeyimiz var; insanca duygularımız. Burada olduğumu öğrenince üzülüyor. Çünkü tatil yapamadığımı ve bayramı bile burada geçireceğimi öğreniyor; burada, bir başıma, tüm sevdiklerimden uzakta. Ama yalnız kalmamı istemiyor, yalnız olmadığımı hissettirmek istiyor.

Gerek var mı dil bilmeye? Aslolan içtenlik, insanlık, sevgi - saygı değil mi? Dil bilmesek de bir bakışla anlaşabiliyoruz. Normalde yaşadıklarıma gülüp geçiyorum ama o anlıyor aslında ne kadar üzgün olduğumu. Hiç yurtdışında yaşamamış ama hissediyor nasıl bir yalnızlık hissettiğimi.

Ve ben bir kere daha görüyorum ne kadar şanslı olduğumu, ne kadar insan olduğumu ve ne kadar sevildiğimi...İyi ki varlar. İyi ki varsınız. :)

12 yorum:

kizilciksurubu dedi ki...

Bayramin mübarek olsun. Sevgiler.

Sevgi Küçük dedi ki...

:)
teşekkürler. seninde mübarek olsun.
sevgiler

Hayatla Dans Ve Flört dedi ki...

Iyi bayramlar dilerim. Anne ve baba tarafimdan tum atalarimin binlerce yil yasamis oldugu topraklarin diline ne kadar da benziyor Bulgarca yazdiklarin (kak si, dobre). Baska bir acidan baktigimizda "We are all God's children." . Birden farkettim ve paylasmak istedim... Sevgiler.

Sevgi Küçük dedi ki...

kesinlikle öyle sevgili Hayatla Dans ve Flört. bunu zaten Türkiye'deykende biliyordum ama burada yabancı bir memlekette iken aslı önemli olanın içindekiler olduğunu, dilin/dinin/ırkın/milliyetin vs en ufak anlamı olmadığını gördüm. karşındaki senin samimiyetine inanıyorsa ve samimi davranıyorsa..olay bu işte! :)
paylaşımın ve yorumun için teşekkür ederim. güzel bir bayram geçirmeni dilerim

Zehra Gürgen dedi ki...

Sevgi'cim bayramın kutlu olsun canım :)
Uzaktasın ama ne önemi var? bir tık kadarda yakınsın bana bak :)
Hiç üzülme, ne güzelki ortak dil olan sevgi ve duyarlılığı bilen insanlar var çevrende.Bir kişi bile olsa yeter!!

Aynı dili konuşupta anlaşamamaktan daha acı olamaz...

tekrar iyi bayramlar canım...

Sevgi Küçük dedi ki...

Değil mi sevgili Zehra? İnan üzüntülüyüm aslında, kim istemez ki sevdiklerinin yanında olmayı onlarla doya doya hasret gidermeyi? Ama olsun, kısmet buymuş ama en önemlisi dediğin gibi bir kişi de olsa çevremde bu kadar güzel insanlar olması. ki aslında çoklar, Sneje bir örnekti. Dobi mesela bayramımı kutlayan mesaj gönderdi var mı böyle bir güzellik? :)
Yazdığın güzel şeyler için ayrıca çok teşekkür ederim. Zor gerçekten. Ama bu gelecek için küçük bir bedel. :)
Çok sevgiler

birdutmasali dedi ki...

yanlız değilsin canım..
bizler varız..
kalbinde hissetmen yeterli :)
GÖRECEĞİN NİCE GÜZEL BAYRAMALARIN OLSUN..
SEVGİLER CANIM.

Sevgi Küçük dedi ki...

beni ne kadar mutlu ettiğini bilemezsin...çok ama çoook teşekkür ederim.
:)
nice güzel bayramları sağlık,huzur ve mutlulukla ama en önemlisi hep birlikte yaşayalım. çok sevgiler

papilo dedi ki...

yine bir sevgi pitircigisin sen bu bayram,
ben bayrama bayram demem bulgar harclik vermezse, git elini op, belkim binlik bir Avro verir :)
cok optum seni, maddiyatci arkadasin Hulya

Sevgi Küçük dedi ki...

alemsin Hülyacığım yaaaa!!ay çok güldüm sabah sabah!bak hakikaten bir de bu yönü var di mi olayın, dur ben birazdan çıkıp tek tek el öpiim belkim üç beş harçlık alırım. 10 eur da olur; 10 kişiden 100 eur yapıyor bacım o! burada emekli maaşının 50 eur olduğunu düşünürsen süper bir durum!! :D
ay sabah sabah sen beni güldürsün Allahta her daim seni güldürsün. ve sen kimmm maddiyat kim ayol? yalnız var ya oğlanı fitlemezsem annen sana 500 dolar vercekmiş vs diye!! :D
öperimmm siziii

papilo dedi ki...

zaten ocagimiza incir agaci dikildi, ormana dogru gidiyoruz aman diyeyim...

Sevgi Küçük dedi ki...

tamam tamam kıyamam sana...at 300 dolar anlaşalım!! :D