9 Ağustos 2009

Şipşak Yemek??




Az önce kurabiyelerden yazarken televizyonda bir fast food reklamı daha belirdi. Yazmadan duramadım.


Burada beslenme alışkanlığı çooookk kötü! Genelde orta yaş ve üstü ile vejetaryan/sağlıklı beslenme taraftarı olan gençler pazarlardan tazecik sebzeleri meyveleri alıyor. Ama onun dışındakiler...Facia!


Türkiye'de en kızdığım şeylerden bir tanesi arkadaşlarımın çocuklarını fast foodculara götürmesiydi. Hep şunu söylerdim; al etini evde kendi hamburgerini kendin yap! Yok illah çocuk dışarda yemek istiyormuş. Peki o da tamam, o zaman inegöl köftesi yedir? Herşeyden önce daha sağlıklı. Aslında orada çocuklar verilen oyuncaklara kanıyor. Kaldı ki onlarda Çin Malı diyerek ayıpladığımız ürünlerden. Yani sağlıksız üstüne sağlıksızlık!


"Super size me" yi izleyenler bilirler. Günlük beslenmesini sadece fast food üzerinden yapanlar ne hale geliyor. O küçücük bedenlere yazık değil mi?


Burada da ne yazık ki işyerinde çalışma arkadaşlarımda daha kötüsünü görüyorum. 4 yaşındaki çocuklarını beslemek için evde sağlıklı yemekler yapmak yerine fast foodculara götürüyorlar. İnanabiliyor musunuz? 4 yaşında ve en sevdiği yemek hamburger! Zaten başka yemekte bilmiyor. Çocuk doğdu doğalı hamburgerler, patates kızartmaları ile beslenmiş. Meyve yediği sayılı. Sebze? Yok canım! Acil diğer durumlarda pizza (ki ev yapımı değil, hazır) ve makarna. Gerçekten çok yazık.


Benzer durumla ilgili bir haberi geçtiğimiz aylarda gazetede okumuştum. Genç ve obez anne doğurduğu üçüzleri fast foodlarla besliyordu. Fotografta her çocuk daha 6 aylıkken 2-3 yaşındaki çocuklardan kiloluydu.


Ne kadar düşündürücü.

4 yorum:

Tijen dedi ki...

Yazık o çocuğa! Ben de etrafta tombul çocuklar gördüm mü üzülüyorum. Onları zor bir yetişkinlik bekliyor.

Sevgi Küçük dedi ki...

inan canım bende aynen öyle düşünüyorum. zaten yeterince sağlıksız bir ortamda büyüyor, güneşe çıkarken bile bizlerin çocukluğundan farklı haller yaşıyorlar. bir de bağışıklık sistemleri, organları ve ruhları bu tür gıdalarla beslenince...sağlıksız nesillere merhaba!
hele yazık bu çocukcağızın anne ve babası bırak çocuğu kendilerinide sadece kahve, alkol ve sigara ile besliyor!!ne kadar acı değil mi? :(

öykü dedi ki...

Kolaycılık
Umursamazlık
Adam sendecılık
amannn bana bısey olmazcılık
baslıgı ne olursa olsun yaptıklarının
yanlıs !
kırk yılda bı hadı dayanamadın ye ama
artık her yerde bangır bangır kanserojendır saglıksızdır yanlıstır dıye adlandırılan u besınlerı
bı de CANIN olan cocuguna yedırenlere
ne desekkk az....

Sevgi Küçük dedi ki...

burada öyle bir duygu yok ki Öykücüğüm. insanlar günü kurtarma telaşında, gelecek umurlarında değil. elbette ki herkes böyle değil ama çoğunluk böyle. evet tamam, burası benim vatanım değil ama gene de yazık! bu ne kadar sağlıksız bir zihniyet? dilerim bu satırları okuyan yurdum insanı aynı hatalrı yapıyorsa yapmaktan vazgeçer.