27 Ağustos 2009

Şevket Altuğ




Geçenlerde moral bombalarımdan "Şabanoğlu Şaban" ı izliyordum. Her sahnesi ayrı keyifli ama özellikle sevdiğim 3 sahne var:


1. Açılıştaki meşhur "dattiri dit dat" sahnesi


Hani Şaban' ın hucüm borusu çalması gerekir ama ritmi unuttuğu için Ramazan hatırlatır; dattiri dit dat dattiri dit dat diye. Oradan miralay Hüsam lafa karışır, öyle değil ama dattiri dit dat dattiri dit dat diiirrriii şeklindedir diye! Bu yüzden hücuma kalkamazlar!! :D


O sahnede özellikle Şener Şen' in oyunculuğuna hayranım.


2. Şaban ve Ramazan süper yetlilerle donanmış iki gizli polis olarak evde elması ararken Şaban' ın havuza düşme sahnesi


Ramazan sorguları sürdürken zehir hafiye Şaban orayı burayı karıştırmaktadır. Önce açık pencereden aşağı bakarken düşer. (Bu sahnede biz Kemal Sunal' ın birileri tarafından aşağıya doğru çekildiğini görmezden geliriz) Ardından düştüğü pencereden odaya tekrar girdiğini görürüz. Bu kez Tavuk Teyze' nin (Adile Naşit) arkasındaki pencereden aşağı sarkar ve bu kez düştüğünde sularda yükselir. Tavuk Teyze ise gülerek ve gıdaklayarak "havuza düştü" der. Demin parantez içinde dediğim gibi aslında Kemal Sunal' ın aşağıya düştüğü sahnelerde set ekibi tarafından dikkatlice çekildiğini anlarız veya suların yükselme anının karşılıklı su fırlatan ekip üyeleri olduğu açıkça bellidir. Ama benim umrumda değil bunlar çünkü filmin tamamında oyunculuklar çok çok ama çoookkk başarılı. Bu sahnede de hoşuma giden Adile Naşit' in usta oyunculuğu. Kemal Sunal' ın az sonra başına gelecekleri bildiği halde büyük bir merak ve ciddiyetle Halit Akçetepe' yi (ki biz sadece sesini duyarız) dinliyor olması. Yüzünde elmasını kaybetmiş kadın ifadesi vardır. Ama az sonra su sesini duyunca merakla döner ve ne olduğunu anlar anlamaz bu kez durumdan eğlenen bir tavra bürünür.


Yani bize oynamaz, hissettir.


3. Gizli polislerimizin Yunus Enişte'yi sorguladığı sahne


Allah' ım...Dattiri dit dat lardan sonra yıllardır hemen hemen herkesin kullandığı bir replik daha "Hızır idi Yunus idi...Hızır idi Yunus idi...."


Zavallı polislerimiz sordukları sorulara cevap alamadıkları gibi denize kaçmaları bile onları kurtaramaz.


Bu ve benzeri bir çok sahneye çok gülerim. Herhalde film benden yaşlı ve binlerce kez izledim, ama gerçek sanat eseri bu olsa gerek; hala keyifle izliyorum. Başta yönetmen rahmetli Ertem Eğilmez olmak üzere yaşayan ve yaşamayan tüümm emekçilerinin ellerine sağlık.


Filmi izlerken aklıma geldi. Bilirsiniz, ölümlerden sonra giden hakkında yazmayı sevmiyorum. Çünkü sahtekarlık. Yani "Aaa! Bak öldün ya sen, şimdi söyleyeyim: Sen muhteşemdin" demek gibi oluyor. Yaşarken aklın neredeydi Sevgi diyorum, 2 dakikan yok muydu bunu görecek? O yüzden bu kez beklemeyeceğim:


Şevket Altuğ nerede ne durumda Allah aşkına? En son Süper Baba ile evlerimize konuk oldu, anılarmızda silinmez izler bıraktı. Ama sonra...Özledim açıkçası onun oyunculuğunu. Komik roller kadar dramlarda da çok başarılı olduğunu bir çok örnekle gösterdi bize. Hani Erdal Özyağcılar gibi onuda güzel bir dizide izlesek fena mı olur? Ya da sinema filmlerinde görsek?


Umarım ki sağlığı keyfi yerinde bize bir sürpriz yapmak üzere hazırlanıyor olsun.


8 yorum:

Ata İsmet Özçelik dedi ki...

Selamlar,

Tüm Kemal Sunal filmlerini birden fazla izlemişimdir. Hele bu filmi sanıyorum en az 10 kere izlemişliğim vardır. Kemal Sunal'ın özellikle Şener Şen ve Halit Akçatepe ile beraber çektikleri filmler en iyileri. Şevket Altuğ ile bir de meşhur Tokatçı filmleri vardır, o da başarılıdır. Bu filmde kadro zaten Hababam Sınıfı'na çok yakındır yönetmenleri de aynıdır. Kemal Sunal'ı ben de bu vesiyleyle bir kez daha anmış olayım.

öykü dedi ki...

gecenlerde aynı konu bızım arkadaslrla konusurken gectı
super babanın sevket altug u nerde
gercek bı sanatcıydı o dıye
bırısı soyle dedı
o guneye kucuk bı yere yerlestı.ç
orda mınık bı yerınısletmesını yapıyor
ve sanat dunyasından elını etegını cekmıs..
yozlasmalardn dolayı..
soyle bı dusundum..
ve ona bı kez daha saygı duydum
cunku kolay degıldır super baba gıbı delıler gıbı ızlenen bı dızıden sonra elını ayagını cekmek cunku o donem emınım kı ona bı suru teklıf yagmıstır.
demek kı sanatı sanat ıcın
kabul edenlerden dıyorum
sevgılerımle:) guzel ınsan

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgi Ata İsmet Özçelik,
öncelikle evet yakın tarihte aramızdan ayrılışının yıldönümünüde yaşanmışken rahmetli Kemal Sunal'ı anmamak olmaz. Nur içinde yatsın. Sadece o da değil, kaybettiğimiz bütün o eşsin yetenekler...
O dönemlerde Türk filmleri sansürlerden dolayı bu tür konular içeriyor olsa da hem oyuncularının hem de yönetmenlerinin kalitesi nedeniyle yıllardır keyifle izlenen filmler oldular. Ve ben her izlememde gerçekten zevk alıyorum, ezbere bilmeme rağmen kahkahalarla gülüyorum. Gerçek oyunculuk bu olsa gerek; zamana yenilmediler.
Yorumun ve ziyaretin için çok teşekkürler.
Sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

kesinlikle sana katılıyorum Öykü insanı. takdir etmemek elde değil.
böyle durumlarda "reyting canavarı" denen illet şeye çok kızıyorum. bazen düzgün yapımlar sırf bu yüzden çok kısa süre sonra yayından kaldırılıyor. ne kadar acı..sonrada oturup yozlaşma vs üzerine çok derin (?) tartışma programları yapıyorlar. aman yaaa, bunu defalarca yazmadık mı senle şeker insan? ne Bahadır Akkuzu'dan sonra ne magazinden sonra değişen bir şey oldu mu? tepkisiz ve "aman bana bir şey olmasın"cı toplumuz! yapsınlar 3. köprüyüde, yaksınlarda ormanları....ohhh sefam olsun!! :P
"değer"in ne olduğunu bilmiyorlar ki kaybedince üzülsünler!

NarincE dedi ki...

Şevket Altuğ2u çok severim. Kalşteli olmayan hiçbir işe girişmediği için takdir ederim hep. Keşke bir dizi çekse de izlesek. Öptüüm.

Sevgi Küçük dedi ki...

Neclacığım hoşgeldin canım benim.Kocaman kucaklıyor ve öpüyorum seni. Özledim valla. Eylülde Ankaraya gelebilirsem bir kahveni içmek isterim :)
Ve keşke değil mi canım benim...Ama Allah bilir o adamcağızı da nasıl bezdirmişlerdir bu alemlerden. :(

meltem dedi ki...

çok hoşuma gitti bu yazıyı okuyunca bayılıyorum ben de eski türk filmlerine bu sahnelere defalarca gülmüşümdür !!
ve de çoook merak ederim küçüklüüğümden beri yüzünü okşayıp öpmek istediğim nedense sevgiyle bağlandığım şevket altuğ neden hiç bi yerde yok diye !!
sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

:)) gülmemek mümkün mü sevgili Meltem? hala gözümün önünde Şener Şen dattiri dit datt diriii diyor!! :D
bir de hani hatırlar mısın, aynı sahnenin öncesinde Kemal Sunal hareketli bir hava çalarda borazanla Şener Şen yavaştan yavaştan döktürmeye başlar...A haaa haaaaaaaaa
Ay dağıldım gene!! :D
Öykünün arkadaşından alınan bilgiye göre bir yerlere gitmiş. Ama haklı adamcağız, reyting tanrıları kurban üstüne kurban alıyor malum!! :P
Sevgiler