27 Ağustos 2009

Nice Seneler


Nessebar'dayken tesadüf bu ya, oranın gününe denk geldik.

Bu ne demek şimdi? Efendim şuymuş, burada her ilin ve hatta anladığım kadarıyla her köyün dahi bir günü varmış. Ülkesinde ".....'nın düşman işgalinden kurtuluşu" günleri olan biri için bir şehrin/yerin gününün olması ancak düşman işgaline karşı kazanılmış bir zaferle olur diye bir önyargım varmış meğer ki! Öyle sandım. Ama değilmiş. Burada (anladığım kadarı ile) doğumgünü benzeri yerel kutlamalar yapılıyor(muş). O günde dediğim gibi Nessebar' ın günüymüş. Kalabalık ve organizasyonlarla daha da keyifli bir hale gelmişti gezimiz böylece.

Ama o sırada farkettim ki uzun zamandır biz coşkulu kutlamıyoruz zafer günlerimizi. Sadece TRT' de "Bugün bilmem nerenin düşman işgalinden kurtuluşunun bilmem kaçıncı yılı" haberleri varsa vardır. Diğer kanallar ya da kankaları (gazeteler vs) sessiz. Çocuklar okullarda öğrenip kutluyor mu acaba? Eskiden Yerli Malı haftası vardı da sanırım artık yok, belki bu da yoktur diye düşündüm o yüzden sordum.

Nessebar' daki kutlamalara bakınca merak ediyorum asıl doğumgünü bizdeki değil midir? Yani aslında bizlerin Atatürk anıtlarına çelenk bırakıp saygı duruşunda durmak ve kafayla selam çakıp gitmek dışında coşkuyla kutlamamız gerekmez mi? Sonuçta o gün yaşamaya başladık sayılmaz mı?

Neyse öyle merak ettim, aklıma geldi, sordum.

Sahi ne zaman sizin şehrinizin doğumgünü?


Not: Benim şehrimin 3 Ocak. Bakalım hangi şehir bulabilecek misiniz? :D

Not 2: Bugün Büyük Taarruz' un 87. yıldönümü. Dilerim ki bize bu güzel vatanı bırakan tüm o insanlar cennette huzur içindedir.

2 yorum:

öykü dedi ki...

zafer bayramımızı delıler gıbı kutlıycaz:) Bunu hakedıyor hem de cok cok cok herseyden daha cok

Sevgi Küçük dedi ki...

eveeettt ;)