27 Ağustos 2009

İki Haber ve Bir Oyuncak


Biri belki hayatında hiç oyuncak bebek görmemişti...

Diğeri ise o oyuncağın DA alınacağından emindi ama alınmayınca...

Bir arkadaşım anlatmıştı oğluna oyuncak almak için oyuncakçıya gittiklerinde oğlu bakmış bakmış ve "hepsinden var, sen seç ne alacaksan" demiş. Bu öyle benim çocukluğumdaki oyuncakçılar gibi küçük bir yer değil üstelik, bildiğiniz markalı oyuncakçılardan. Ve o çocuk orada kendisinde olmayan ya da ilgisini çeken bir şey bulamıyor!!

Biz kazandıkça onları biraz (?) şımarık mı yetiştiriyoruz? Baştan sorayım: Tasarrufu, hayalgücünü, kıymet bilmeyi ve daha nice şeyi unutturacak şekilde mi yetiştiriyoruz?

Bir film hatırlıyorum hayal meyal, daha doğrusu adını bile hatırlamadığım bir filmden bir sahne. Anne ünlü bir yıldız ve (yanlış hatırlamıyorsam) evlatlık iki çocuğu var. Herkes çocuklara gıpta ediyor; para, pul, şöhret...Ama hayır. Çocukların aslında o kadar lüksü yok. Mesela doğumgünlerinde gelen hediyelerden sadece birini seçme hakları var. Kalanını hayır kurumlarına gönderiyorlar. O küçücük gözlerin hangi oyuncağı seçeceğini bilmeden üzgün üzgün bakışını hala hatırlıyorum.

Bu da biraz abartı kabul ama daha 2 yaşında da tüketim canavarı olmasınlar yahu!!

Haberleri görünce aklıma geldi, geçenlerde sevgili İyilik Bloğu'da bu konuda bir şey yazmıştı. Bir bakın isterseniz. Belki ilki gibi örnekleri engelleriz?


Not: Kullanılan fotograf internetten alınmıştır.

8 yorum:

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Canım ne güzel de yazmışsın. Şimdi ki çocuklar dışarı da doyasıya oynayamamanın acısını sanırım böyle oyuncaklardan çıkarıyorlar. Aileler de onlar için iyi birşey yaptığını düşünerek, doyumsuz bir insan yetiştiriyorlar. Ben uzun zamandır oyuncak almıyorum ama büyüklerimiz torunlarına kıyamayıp sürekli ellerin de oyuncakla geliyorlar. Biryerden çabalasan, başka biryerden oluyor.

öykü dedi ki...

O kadar dogru bı yazı kı..
Butun anne babaların okuyup ıcınden kendıne pay cıkarması lazım..
Insanlar ben yasayamadım cocugum gorsun yasasın dıye..
Ya da calısan anneler cogalınca
cocugumla yeterlı ılgılenemıyorum
hıc degılse ne ıstıyorsa alrak onu mutlu edeyım dusuncesı ıle
ıpın ucunu bıraz kacırır oldular
ve oyle cocuklar yetıstırılmeye basladı kı
her tur oyuncagı var ama mutsuz ılgısız
alınan hıcbıseyın bı anlam olusturmddıgı cocuklar cogalmaya basladı cevremızde..
Ben hatırlıyorum bı oyuncak ıcın gunlerce hatta aylarca bekletıldıgımı..
heyecan duuydugumu alındıgında hıssetgım mutlulugu hala hatırlıyorum
alamadıklarından mı hayır
ama oyle her ıstedıgım alınmazdı
o zaman uzulurdum
ama sımdı anlıyorum nedenını
eger elındekılerın kıymetını bılen
elındekılerle mutlu olan cocuklarınız olsun oyle bıreyler yetıssın ıstıyorsanız
lutfen cocuklarınıza ne gorursenız almayın
ozlesınler bıseylerı
beklesınler
umıt etsınler
hayalını kursunlar
cocukları bu duygulardan mahrum bırakmayın oyuncaklara bogarken
sana da kucak dolusu sevgıler sevgıcım cok dogru bı konuyu yazmıssın.

Sevgi Küçük dedi ki...

Sedacığım, aslında birazda hayat mücadelesi için evden uzak olduğumuz anları unutturmak için şımartıyoruz sanırım. Ama bunun ayarını yapamıyoruz. Bir yerde dur diyemiyoruz.
Ve ne kadar güzel ama bir o kadar da zor bir karar vermişsin. İnan çok mutlu oldum. Zor diyorum çünkü o küçük ve sevimli yüzlerde üzüntüyü, hayalkırıklığını görmeyi hiçbir anne istemez. Gerçekten tebrik ederim.
Büyüklere gelince...Onlarda aslında bize yapamadıklarını çocuklarımıza yapıyor belkide :)
Çok öpüyorum seni

Sevgi Küçük dedi ki...

Öykücüğüm bende tam aynı şeyleri Seda'ya yazmıştım.
Emek verdiğin sürece elindekinin kıymeti vardır aslında. Bende aynen seninki gibi bir çocukluk yaşadım ve inan şu an her türlü imkanı olup da somurtan tüm o çocuklara acıyorum. Yazık...
Amaçsız ve kıymet bilmez bir nesiller. Artı her istediklerini elde edebileceklerini sandıkları için zorluklar karşısında mücadele edecek güçleri yok. :(

NarincE dedi ki...

Sevgiciğim, şu benim ödül, hangi başlıkta? Maaşallah öyle hızlısın ki, her gün yazı yayınlıyorsun, büyüyünce gazeteci mi olacaksın sen yoksa?

Sevgi Küçük dedi ki...

:))
ilahi çok güldüm. :)
haklısın bu ara dağıldım gene!! :D
ödülün "gözler" ile "hayırlı ramazanlar" yazıları arasında. "and the winner issss" başlıklı.
öperim ödül böceğim benimmmm

NarincE dedi ki...

Sağol canım benim. Bir sonraki yayında görüşürüz.

Sevgi Küçük dedi ki...

:))))
öperimmm