5 Ağustos 2009

Cesaret Nedir


Öykü beni mimlemiş, bende mimime cevap yazayım.

Mimimizin konusu "cesaret nedir". Öykü güzel söylemiş, cesur olmayanlar bencede esaret altındadır.

Mimde soru zor, tanımlamak zor çünkü. Fiziksel cesaret mi, psikolojik mi? Cesaret mi aptallık mı? ...

Kısaca dün gece kafamda bir dolu şey uçuştu durdu. Ama sabah berrak bir cevap vardı:


Cesaret = Herşeye rağmen


Herşeye rağmen sevmek

Herşeye rağmen kalmak

Herşeye rağmen gitmek

Herşeye rağmen....

Herşeye rağmen hayata devam etmek


Sevemeyeceğinizi söyleyenlere inat o kişiyi sevmek cesaret değil midir? Tüm sorunlara rağmen kolay olanı seçmek yerine kalıp birlikte savaşmak cesaret değil de nedir?

Bir sürü sorun yaşayıp, daha da sorunlar yaşayacağını bildiği halde güne gülümseyerek başlamak ise bence başlı başına cesarettir.

Hem mesaj açık değil mi: Ey hayat! İşte buradayım, karşında. Ve sana rağmen güne gülüyorum çünkü mutluyum! Ne yaparsan yap bunu değiştiremeyeceksin çünkü gıcıklığına rağmen seni de seviyorum ben! :)

Nefes aldığını, elinin ayağının tam olduğunu, sevdiklerinle kuşatılmış olduğunu farketmek zeka (duygusal zeka diyelim) işidir ama herşeye rağmen her an bunlara şükredip hayata devam edebilmek...Diyorum ya, işte bu gerçek bir cesarettir!Aynı fotograftaki çocuk gibi, gülümseyerek meydan okumak! :D


Ben cesareti böyle gördüm ve tanımladım. Varın siz geliştirin. Bende bu mimi başta yazmak isteyen herkese, özel olarak ise Narince'ye, Papilo'ya ve Damak Tadı'na göndereyim. Belki onlarda yazmak ister. :)


Sevgilerr

7 yorum:

Sevgi Küçük dedi ki...

bu arada yazmayı unutmuşum ama herkesin kandilini kutluyorum. dilerim Allah herşeyi gönlünüze göre verir.
:)
sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Canım bende senin ve sevdiklerinin kandilini kutluyorum..Dualrın şimdiden kabul olsun bitaneciğim..


Mimini okudum..Yine harikasın,yine 1 numarasın..

Bize geliştirecek bir şey kalmadı..Sen hepsini yazmışsın tatlım..


Beni mimlediğin için teşekkürler..Fakat bu tür mimlere ben katılmıyorum canım..


En kocamanından öpüyorum seni..Tekrar tekrar teşekkürler..



Sevgilerle..

Sevgi Küçük dedi ki...

şimdi oruç ağız yalan söyleyemeyeceğim: mimlere katılmadığını hayal meyal hatırlıyorum. arzuya bağlı olarak davet etmekle beraber aslında kasıtlı yaptım. :)
hatırlarsan daha önceki mimlerde de katılmayanları affetmem (affedilecek ne varsa??!!) bana o güzel yemeklerinden hazırlamaları ile oluyordu...bilmem anlatabildim mi? ;)
çookkk hainim belki ama sevimli olduğum için kurtarıyorum.

güzel yorumun için teşekkür ederim. Allah gülen yüzünü soldurmasın. sevgiler

öykü dedi ki...

Sevgılı Sevgı ınsanı
oncelıkle hayırlı kandıller
Yazını cok begendım
herseye ragmen ... baslıklı tum ıfadelerıne katılıyorum
sevgılerımle:)

Sevgi Küçük dedi ki...

severim ben seniiiii şirinem benim!
güzel yorumun için sağol. ve dilerim ki hem bu gece hem her gece tüümmm duaların kabul olsun. :D

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Bu kadar mı güzel anlatılır. Başlık evet "herşeye rağmen"...
Kalemine yüreğine sağlık.

Sevgi Küçük dedi ki...

Sedacığım ziyaretin için ve güzel yorumun için çoook teşekkür ederim. Sevgiler :)