9 Ağustos 2009

Bu Nedir?



Bilin bakalım bu(nlar) ne?

Olayı baştan anlatayım:

Perşembe günü sevgili arkadaşım Bilyana öğle tatilinden döndüğünde ben daha erken gelmiş ve hatta kahvemi (Türk kahvesi) yapmıştım. O da kahvemin yanına çok yakışacağını söyleyerek bir şey ikram etti. Paketi uzatırken de "Bunu denemelisin, kahveyle çok güzel oluyor. Yunan tatlısı bu." dedi. Burada bir açıklama yapayım; Balkanlarda bazı yerlerde bizim o leziz Türk kahvemiz Yunan kahvesi olarak biliniyor. O yüzden genelde kahve diye yazılarımda yazdığım Türk kahvesi. Ve bu duruma hiiiçççç yorum yapmayın, ayıbımızla oturalım! Tanıtımını zamanında yapmaz, milli değerine sahip çıkmazsan sonu bu olur. Neyse ki burada tüm Bulgar arkadaşlarım kahvenin bizim olduğunu biliyor.

Hikayemize devam edelim:


Paketin içine bakıp elimi uzatırken tepkim "Sen öyle san!!Türk ayol bu!!" oldu. Çünküüü....

Bu tatlı bildiğimiz un kurabiyesi! Ama hamuru az biraz fındıkla harmanlanmış. Tatlıyı yemeye başladığımda Bilyana ile usulden olduğu üzere:

- Yunannnn
- Halt etmişsinn!! Türk işte kızııımmm!!!

tartışmamızı yaptık. Gerçekten tartıştık sanmayın, sadece şakalaşıyorduk. Bilyana' nın eşi Yunan kökenli ve bazen o beni bazen beni onu kızdırmaya çalışıyoruz. Ve çok komik konuşmalar oluyor. Bilyana işyerinde en saygı duyduğum ve sevdiğim insanlardan çünkü bana, dinime ve ülkeme her zaman saygı gösteren insanlardan bir tanesi. Aslında beni duygulandıran ve güldüren birçok olayında kahramanı.


Özetle perşembe günü miisss gibi un kurabiyesi eşliğinde kahvemi içtim. Sonra bir tane daha kurabiye verdi. Bu da bizim pastanelerde satılanlardan ama adını bilmiyorum. Tadı daha doğrusu aroması azıcık farklıydı. Ama güzeldi. Diyorum ya, artık buraya alışıyorum.

2 yorum:

Nesli's Kitchen dedi ki...

güzeliimm sadece kahveyle kalsa neyse, musakka, cacık, dolma, sarma, baklava, (ulan burda gördüm utanmazlar döneri bile YUNAN diye satıyorlar. Sonra cıma, bizim bulgur pilavı olmuş kuskus. Hollandalı arkadaşlara ne hazırlasam, a bu Yunan , aaa şu Yunan. Kafayı yedim! Artık Yunanlıların çalmadıkları 8mercimekli köfte, sarımsaklı köfte, saç böreği vs. vs. ) ne varsa onları yapıyorum da kapattım çenelerini. Nefret ediyorummmmmmmmmm herkesten, belki de en çok kendi milletimden. Çok kızıyorum Sevgicim çokkkk. Eurovizyonla, cart onla cart bunla tanıtım olmazzzzz! Avrupalının bu tür şeylere baktığı bile yok ki!!! Biz büyütüyoruz gözümüzde bu aptalca her yıl düzenlenen şarkı yarışmasını, neyse da neler neler. Bizim artık millet olarak fesatlığı ve kendimizi yemeyi bırakıp birlik olmamız gerekiyor. Burdaki Türklerde hiç yok birlik. Ordada öyle. Kimse birbirini çekemiyor. Neyse...off daha neler neler var..

Sevgi Küçük dedi ki...

ah Neslim bilmez miyim? her dakika "ya ne alakası var" la geçiyor ömrüm.
döner, baklava ve güveç gitmiş burada.evet güveç!
kahvede kararsızlar ama arnavutlukta yunan kahvesi diye istiyorsun ve bildiğin (bakır cezvede hazrılanarak hemde çünkü o da yunanmış!!)Türk kahvesi geliyor.
bitti mi? hayır! daha yolculuk anılarımı bitiremedim, bu kahve hikayesini orada anlatacaktım çünkü bir de salata olayı var: menüde sıpr salatası var. bil bakalım ne o? çoban salatası!
yunanistan ab ye başvurmuş baklava bizim diye, biz daha açılmaya çalışıyoruz!mevlanaya adanmış koca yılı hiç uğruna kaçırdık yakında istanbul 2010 da harcanır. ve yakında mevlanada yunan çıkarsa şaşırmıycam! yuh derim daha da bir şey demem. o yüzden seni çok iyi anlıyorum.
bir de burada en büyük sıkıntım ne biliyor musun, ya o Türklere ait, dediğimde "nereden biliyorsun? yıllarca beraber yaşamışız ya siz bizden aldıysanız?" diyorlar...yalan yok mosmor kalıyorum sinirimden.
bende kısırdı, bulgur pilavıydı yapıp götürüyorum. oradan bile olsa ilk bizden tatsınlar bari. yakında eve hayırlı olsana gelecekler bak neler döktüreceğim. canıma tak etti.