19 Ağustos 2009

3. KÖPRÜYE HAYIR


Eğer bunlar doğru ise...

Anlayamıyorum: Yıllarca o kadar yeşil arazimizi yaktık, yıktık, doğradık, içindeki canlılara bile acımadık tahrip ettik ama içimizdeki nasıl bir kinse (?) durmuyoruz, hep "daha dahaaaaa dahaaa" diye yalvarıyoruz! Bilinçsiz çoğalıyoruz ya halk olarak, ev yetmiyor yol yetmiyor bize. Üstelik açgözlüyüz, tüketim canavarıyız; 1 ev 1 araba yetmiyor, toplu taşıma araçlarından bihaberiz, "genciz güzeliz biz hep gezeriz" havasındayız.

Cehalet desem değil, sözde ilim irfan sahibi insanlar bunu yapıyor. Doğa sevgisi çocukluktan aşılanır zaten, bu yaşa gelmiş adama ne anlatsan boş.

Üstelik rant derdimizde var. Kim bu işten çok kazanır diye düşünüyoruz. Ve elbette geleceği düşünüyoruz; ilerde çocuklarım USA de hangi üniversitede okuycak!?!

Gelecek dediğimiz torunlarımızın soluyacağı temiz hava, içeceği temiz su değil; koklayacağı egzos dumanı, görüntü ve su kirliliği. Ne kadar üzücü.

Ben küçükken bana Atatürk' ün doğaya verdiği önemi anlatmak için ağacı kestirmeden nasıl çözüm bulduğu anlatıldı,büyüdüm üniversitemde yol yapılacağı zaman ağaçların uygun araçlarla köklerine zarar verilmeden çıkartılıp başka yerlere aktarıldığını gördüm. İnsan dışında diğer canlı türlerine saygıyı küçüklükten itibaren böyle öğrendim ben.

Şimdi eğer bu yazılanlar doğruysa kahrolurum!

Ben İstanbul' lu değilim, ama o güzelliklerle gurur duyuyorum. Ne çevreyi ne de görüntüyü kirletecek bu çözümü de asla kabul etmiyorum. Evet trafik çilesi var ama bu birazda sizin suçunuz değil mi? Daha hızlı ve daha etkin toplu taşıma araçlarına yönelik çözümlere destek vermek, yetkilileri zorlamak yerine herkesin altında bir araba olmasını tercih etmişsiniz. Suçu birazda kendinizde arayın.

BEN 3. KÖPRÜYE HAYIR diyorum.

Ayrıca bu konuda Öykü ve yazısına da destek veriyorum.

Lütfen sizde bu konuyu paylaşın ve geleceğimizi düşünün.

4 yorum:

öykü dedi ki...

Canımsın cok tsk edıyorum
ve lınkını sayfamdakı yazıya eklıyorum
umuyyorum kı
gelecegını ve cocuklarını dusunen tum bıreyler bu konuda bıze destek verırler
sevgılerımle

Sevgi Küçük dedi ki...

canım ben teşekkür ederim. inşallah umduğumuz gibi olur.

papilo dedi ki...

Senin bu social responsibility yonune bayiliyorum Sevgicigim...

Yuruuuu be Sevgi, kim tutar seni!!!!

Hatta benim cozumum, bosaltin Istalbul'uuuuuuuuuu!

Sevgi Küçük dedi ki...

ilahi be şeker!! :)
ama sen yapmazsan ben yapmazsam kim yapcak ki hülyacığım?