21 Temmuz 2009

Varolmayan Şövalye


İtiraf edeyim, adını çok duymama rağmen Italo Calvino okumamıştım. Yapı Kredi Yayınları' ndan yeni çıkanları tararken çocuk kitabı sayılabilecek iki kitabını gördüm ve başlangıcı onlarla yapmak istedim. Geçtiğimiz günlerde Türkiye'ye geldiğimde aldığım kitaplardan biride Varolmayan Şövalye oldu. İlk izlenimim: Resimlerle süslenmiş kitap ilgi çekici geldi.

Çocuk sahibi değilim o yüzden sözlerim doğru mu bilemiyorum ama bence 13 yaşından önce çocukların okuyup algılayabileceği bir kitap değil. Amacım sansür koymak değil ama "piç", "bekaret" ve benzer kavramları 13 yaş öncesine nasıl açıklayabilirsiniz bilemiyorum. Tabii günümüzde çocukların bilmediği şey mi var diyebilirsiniz, ancak ben cinsel eğitime karşı olmasamda bunun detaylarının zamanında öğretilmesi ve öğrenilmesi taraftarıyım. Her neyse, konumuz bu değil. Özetle, kitap 3 yaşındaki çocuğunuzu koynunuza yatırıp okuyabileceğiniz bir masal kitabı değil.

Gelelim görüşüme:

Ben kitabı masal kitabına yakın beklediğim için başta şaşkınlık yaşamış olsamda okudukça sevdim. Kurgusu çok hoştu. Parıl parıl zırhının içinde inancı ile savaşan şövalyenin sonu bir dersti bence. Diğer kahramanlar (Bradamante, ona sevdalı Rambaldo, annesini ve babalarını arayan Torrismondo gibi) da oldukça renkliydi. Aslında belli yaştaki çocuklara birçok şeyi sorgulamalarını sağlayacak bir kitap. Ayrıca büyükler içinde sevimli bir masal denebilir.

Benden 5 üzerinden 3,5 yıldız aldığını söyleyebilirim. :)

4 yorum:

Tijen dedi ki...

İtalo Calvino en sevdiğim yazarlardandır. Bayılırım yaratıcılığına. Sırayla oku hepsini Sevgi. Ağaca Tüneyen Baron, Kozmokomik Öyküler, Marcovaldo ve Mevsimler...

Damak Tadı dedi ki...

Canım bende hiç okumadım ve yazar hakkında bilgimde yok..

Söylediklerine aynen katılıyorum canım..Bunun yanı sıra,şimdiki çocuklar her konuda çok bilgililer..))


Kocaman öpüyorum seni tatlım..Sevgiler..

Sevgi Küçük dedi ki...

Tijenciğim aslında yazarı tanımam için gerçekten iyi bir başlangıç olduğuna inanıyorum bu kitabın.Kurgu çok hoştu. Tadını kaçırmamak için yazmıyorum ama kitapta çok güzel mesajlarda vardı bence. :) Dost Kitabevinden aldım orada sadece bu vardı o sırada. Gelecek gidişimde gene bakacağım.
sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Gülcüğüm ben ilk denememi çocuk kitabıyla yaptım ama dediğim gibi iyi bir başlangıç oldu. Hoşuma gitti. Dene belki sende seversin. Hem masal okuyunca insan kendini daha iyi hissediyor. Bu da büyüklere masal olsun :D
çok öptümmmm