29 Temmuz 2009

Sevgi' nin Tijen Usulü Kabaklı Fırınlanmış Sandviçi


Daha uzun bir isim olabilir miydi bilemiyorum.

Aslında Tijen bu kabağın aslını burada anlatmış, ama ben yemeğime onun adını eklemeye karar verdim. :)

Menümde ızgara sebzeli salata vardı ama Tijen'in tarifini okuduğumdan bu yana "Acaba...?" diyordum. Sonuçta denemeye karar verdim. Evdeki kabağı aynen onun yaptığı gibi değerlendirdim. Yalnız ben para para değil kızartma yaptığım zamanki gibi doğradım çünkü benim ki çıtır kabak değildi. Kabak fırında hazırlanırken tavada kırmızı biber ve acı yeşil biberlerimi (acısız olamazzz!) közledim. Sandviç ekmeğimi ikiye bölüp közlenmiş ve kabukları temizlenmiş acı biberlerimi tabanlara yerleştirdim. Üstüme ince bir dilim kaşar koydum her iki parçada da, ardından fırındaki görevini tamamlayan kabaklarımı yerleştirdim. Tekrar kaşar koydum. (Kaşar hem ince dilim hem de bir dilim ikiye bölünerek yerleştirilmiştir). En üstede közlenmiş kırmızı biberimden koyarak renk katmak istedim.

En son olarakta olduğu gibi fırına atıp kaşar erimeye başlar başlamaz çıkardım.

Ben beğendim, umarım sizde beğenirsiniz.

Kabakların kalan kısmı ise gerçek anlamda Tijen usulü kabak olarak yani sarmısaklı limon suyu eklenerek dolaba kaldırıldı. Kendisi ile yarın akşama randevum var. ;)


Not: Sevgili Tijen' e ve Esin'e bu güzel paylaşımları için teşekkür ederim.

Not 2: Fotograf kötü farkındayım ama sözzzz yakında güzel bir şey alcam!

6 yorum:

Tijen dedi ki...

Bence bu Sevgi usulü olmuş. Alçakgönüllük etmeyelim lütfeeeennnn!!!

Sevgi Küçük dedi ki...

alçakgönüllülük değil valla, kimden ilham aldımsa onunla anılsın istedim :)

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis olmuş canım..Tam yaz yemeği..))Senin ve Tijen'in ellerine sağlık..


Sevgiler..

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlk Sevgi'ciğim.Çok güzel görünüyor.Çok beğendim.

Sevgi Küçük dedi ki...

Teşekkür ederim Gülcüğüm. :)
Çok öpüyorum seni

Sevgi Küçük dedi ki...

Adaşım hoşgeldin. Ayaklarına sağlık :)
Güzel yorumun içinde teşekkür ederim.
Sevgiler