16 Temmuz 2009

Kısır

Dobi kısır yaptııı!! :)

Fotograftaki kısır, ki kendisi "Dobi versiyonu kısır" olarak adlandırılmıştır, bugün öğle tatilinde tarafımızca silinip süpürüldü. Aslında tam süpürülemedi...Sineja için bir parça ayırdık ama saatlerdir dua ediyorum ki yemesin ben yiyeyim.

Olay şöyle başladı:

Dobi başta Türk mutfağı olmak üzere tüm Akdeniz tatlarına bayılıyor. Ben burada çalışmaya başlayınca da kendine "kaynak" bulmuş oldu!!

Kısır sevdiği için geçenlerde yapıp getirmiştim. Sonra Türkiye'den onun için bulgur sipariş ettik. Buradakiler pilavlık bulgur olunca hakkıyla kısır yapılmıyor tabii ki.Neyse, uzun lafın kısası o da kendi yöntemini buldu ve uygulayıp bana getirdi bugün. Bir de son doğradığı biber acı çıkınca tam benlik olmuş mu olay? Ondan çok ben yedim ve dediğim gibi hala da dua ediyorum.

Ben kısırı kıpkırmızı, acı ve ekşi yemeyi seviyorum. Onun versiyonu benim için batırık ile bulgur salatası arasında bir yerde kalmıştı ama itiraf edeyim ki gerçekten güzel yapmış.

Salıdan beri öğle arası için evden yemek yapıp getiriyoruz ve birlikte yiyoruz. Olayın ekonomik boyutu yok aslında ama sağlık boyutu var. En azından içinde ne olduğunu bildiğimiz şeyleri yiyoruz. Bir de farklı tatlar tatmak çok hoşumuza gidiyor.

Yarın sıra bende ve ne hazırlayacağım bilmiyorum. Akşam giderken alışveriş yapacağım. Bakalım artık, sanırım "doğaçlama" bir çalışma olacak benimki. :)

8 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Dobi'nin ellerine sağlık tatlım..Benden de selam söyle kendisine..))Evden yemek hazırlayıp götürmek çok iyi oluyor canım..Benim bu aralar favorim,yoğurtlu buğday..Nefis oluyor eğer buğdayı seviyorsan..))


Öpüyorum kocaman tatlım..Sevgiler..

Sevgi Küçük dedi ki...

harikasın Gülcüğüm yaa!evet,kesinlikle güzel fikir.keşke buğdayımı haşlayıp filan hazırlasaydım.akşam evde tadilat var,neyse adamlar erken giderse hemen hazırlamaya başlayayım.bu hafta olmazsa haftaya yaparım.
bu sıcak havada serin serin çok da güzel olur.
tuttum valla fikri! :D
teşekkür ederim canım benimmmm
Dobicik'e selamını söyledm onunda selamı var. :)

ebrulitatlar dedi ki...

Dobi'ciğin ellerine sağlık. Kısır, dediğin gibi,kısırla batırık arası birşey olmuş. Kısır daha kırmızı ve kuru oluyor. Ben domates koymuyorum mesela, sulandırdığı için. Ama eminimki bu şekildede çok lezzetlidir. Sizlere afiyetler olsun efendim. Sevgiler, saygılar..

Sevgi Küçük dedi ki...

Ebrucuğum, çok teşekkür ederim. Dobi'ye gelen yorumları okuduğumda çok seviniyor. Sana da selam söyledi.
Karar verdik, ekip olarak yemek işine gireceğiz. :)

öykü dedi ki...

Kısır harıka goruunuyor ben ck severım
Dobının ellerıne saglık

Sevgi Küçük dedi ki...

şekerim sen gel,ben sana yaparım kısır! ;)

gonca dedi ki...

hööööööööööönnnnkkkkk ( ağlama , böüğürme arası bir ses ile sana yakarıom da) bende kısırından istiyom ama senin ellerinden, hani içine anneciğinin biber salcasindan koydugundan.. hani üstüne bide çin yemeği yediğimiz günkindenn... hiii hiiii hiiii ne guzel yerdik biz senle eskiden:)))))))

Sevgi Küçük dedi ki...

ay kurban olurum ağlama sennn! bana sana yapmaz mıyım gene kısır? hatta sana söz (ki zaten aklımdaydı) seni ziyarete gelirken malzemeleri kaçan yoldan sokcam gümrükten! Norveçte havamız ve de tadımız olsun kuzum benim.
bende senin Pakistan köfteni ve tatlılarını özledim ama seni daha bir çok özledim. tüm cumartesi Dobi ye seni ve Gökçe cadısını anlattım. :(
özledimmmmmmm
öperimmm
not: Gökçe sms atmıştı bugün bana yazdıklarının aynını sana söylüyor!sana ulaşamadığı için benden istemiş. aynen mail atarım sana :D