28 Temmuz 2009

Capote -2-



Truman Capote: Ulaka, bencil, kırılgan, dönemi için bile sıradışı bir adam.


Philip Seymour Hoffman: Bu nasıl bir oyunculuk? Bu nasıl bir duygu yoğunluğu??

Tanrımmmm! Resmen "o anları" yaşattı bana Seymour. O sene Oscar'a aday diğer oyuncuları bilmiyorum ama bu adam bu filmle kesinlikle haketmiş.

En ufak ayrıntıya kadar yansıtmış Capote'yi: Ağız hareketlerinden gülüşüne, ellerin gazete okurken ki duruşuna kadar.

Ve ben bu filmi bu kadar merak ederken neden ama neden bu kadar beklemişim?

Tek kelime ile bayıldım!

Aralarda bile yerimden kalkamadım.

Filmin bence en keyifli sahnelerinden biride sevdiğim bir yazarın kadın olduğunu öğrenmem oldu! :D



Harper Lee, Bülbülü Öldürmek romanının yazarı ki en sevdiklerimden biridir (Yalnız filmin alt yazısında kitabın adının "Alaycı Kuşu Öldürmek" diye çevrildiği gözümden kaçmadı. Yanlış mı biliyorum acaba??), filmin başında görülünce önce şaşırdım. Nasıl yani, Harper Amca kadın mıydı?? Bu ne cehalet diyip güldüm kendi kendime! Kitabını okurken bile yazarı hep erkek olarak hayal etmişim iyi mi? Sonradan Truman'ın Jack'le yaptığı konuşmada Harper'ın erkeksiliğine ithafta bulunulunca olay netleşti; belki de gerçekten tercihleri o yönde olduğundan ya da belki de o dönemde kadınların edebiyatta geri planda kalmasından erkeksi bir ifadesi vardı. Harper Lee' yi canlandıran oyuncuyu ki adını şu an unuttum çoookk beğendim. Capote' nin kırılgan ve ikiyüzlülüğü kişiliğinin yanında o dürüst ve güçlü bir portre çizmeyi çok güzel başarmıştı.




Ah filme bayıldım. Keyifle tekrar izlerim.

Bu arada filme konu "In Cold Blood" ı da çok merak ettim. Havalar serinlemeye başladı, artık kitap okumaya devam edebilirim. ;)




2 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Sana sonuna kadar katılıyorum canım..Bazı filmler var ki,kişilerle adeta özleşmiş gibi..Bu da onlardan biriydi benim için..Her hafta mutlaka 1 film izlemesem eksiklik hissederim..))))


Arkadaşın Bilyana'ya çok selamlar ve sevgilerimi gönderiyorum..Bir hafta sonu beklerim mutlulukla..Gelmeden haber verirseniz,1 aylık da kumanya hazırlarım sizlere..))Hayal edişi bile ne kadar güzel..Hadi gelin bekliyorum canım..))


Kocaman sevgilerle..

Sevgi Küçük dedi ki...

canımmsınnn çok sağol!teklifinin içtenliği yeter. ama bak uyarayım ciddi yiyici bir ekibiz biz! :)
yarın geldiğinde onda da söyleyeceğim eminim çok sevinecektir.yorumlarımda ciddiydim,bazen "bugün ne pişirmişler" diye ekrana yapıştığımız kişilerden birisin.
canımsın ya, ne kadar mutlu ettin beni.ağırlamışsın kadar olduk.
kim bilir belki bir gün sen bize gelirsin? gerçekten çok keyifli olur aslında.
bunu düşünelim detaylı, buralar şu an çok güzel