17 Temmuz 2009

Büürek (*)

Nihayet evimize taşındık biliyorsunuz. Veee hep hayalini kurduğum şeyi yaptım: fırını kullandım.
Dün söylemiştim hatırlarsınız, bugün sıra bendeydi. Bende börek yaptım. Alışverişi tek başıma yapmak istedim ve yufkamı, peynirimi, yeşilliklerimi (dereotu ve maydonoz) ve sütü tek başıma aldım. Ama tabii hata yapmadım mı, yaptım! Bizdeki gibi tek çeşit olduklarını düşünüp 4 farklı marka arasından belki de en yanlış yufkayı seçmişim.
Eve gelip paketi açtımda yufkadan çok yağlı kağıt gibi görünen, dikdörtgen yufkalarla karşılaştım.
Ben normalde böreğin yufkasının bir kısmını süt,yumurta ve azıcık yağlı karşımın içine dider bekletirim. Bu kez de öyle yaptım ve sonuçta bir öbek hamur elde ettim!! Aferin bana. Moralim çok bozuldu çünkü normalde bu şekilde hazırladığım böreği dolapta dinlendirince su böreği gibi bir kıvam elde ederim ama gelin görün ki sütlü karışım içindeki yufkalar hamura dönünce elim kolum bağlı kaldım. Artık ne yapalım diyip şansımı denemeye karar verdim; yağladığım borcamıma serdiğim yufkanın üstüne bu karışımın bir kısmını sütlü sütlü serip üstüne peynir,maydonoz ve dereotu karışımını yaydım. Ardından üstünü gene sütlü yufkalarla kapattım. En üst tabakayı tepsiye serdiğim yufka gibi üstüne kapak oluşturacak şekilde sererek yaptım ve süt-yumurta karşımı sürdüm. (Sütlü yufka kısmının içine bir yumurta kırmış, bir yumurtanında sarısını ayırıp sadece akını eklemiştim. Karışımın yufka kısımlarının kullanınca az da olsa sıvı kısmı kaldı. Onu yumurtanın sarısı ile karıştırıp en üste yaydım)
Bir süre dolaptan beklettikten sonra fırına sürdüm.
Dobi, Vijdan ve Sineja tattı ve istediğim gibi olmamasına rağmen çok beğendiler.

(*) Yazımda hata yok, burada ö sesi olmadığı için uzun "ü" ler var. Düüner, büürek gibi. :)

2 yorum:

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

ellerine saglık.. büüürek emınım cok guzel olmuştur..

sevgılerımle..

Sevgi Küçük dedi ki...

:)
onlar beğendi ama benim içime sinmedi.