21 Haziran 2009

The Devil Wears Prada


"Ahn-dre-ah???"

Miranda Andrea' ya her seslendiğinde bana sesleniyormuş gibi hissetmeye başlamıştım.

Nihayet hikaye zaferle bitti.

Hikayeyi baştan anlatalım:

Aslında "çok satanlar" etiketinden nefret eden ve inatla "kardeşim bana ne kaç adet sattığından? güzel mi bana uyar mı sen onu söyle!!" diye satıcıları cırmalayan ben, itiraf ediyorum ki sırffff ucuz olduğu için kitabı aldım! Burada 9.95 leva olan (yaklaşık 10 TL diyelim biz) bu orjinal kitap (orjinal: kendi dilinde basılıp satılan kitap) bir anda bana çekici geldi. Canımmm ülkemde olsam muhtemelen daha fazla verecektim çünkü buranın Olgunlarında bile kitap 25 levaydı. O fiyata nasıl aldım bilmiyorum, açıkçası merakta etmiyorum. Sonuçta ingilizce bir kitabı hele de yakın tarihte basılmış, filmi yapılmış bir kitabı sudan ucuza bulmuştum, doğal olarak kaçıramazdım!

Ama gene de bilinçaltımın "özenti olma, unutma sen asi koyunsun" çığlıkları nedeni ile kitabı okumaya başladığımda odaklanamadım. O yüzden uzun süre benimle oda oda gezdi.

Hikaye klasikti; kız okuldan mezun olur, iş arar ve hayallerinin işi olmasada güzel bir başlangıç yapar: Miranda Priestly, ki kendisi moda dünyasında gurudur, yanında asistandır. Amacı orada tecrübe edinip hayalindeki işe geçmektir. (10 yıl önce bende böyle başlamıştım ama...Neyse daha halaaa ümidim var!!) Sonrası aslında hepimizin iş hikayelerine benziyor. Her işyerinde mevcut sadistler gibi burada da bir sadist vardır ancak muhtemelen benim hayatım boyunca karşılaştığım tüm sadist, kendini bilmez, koltuk aşığı vs vs lerin toplamından daha fazladır Miranda.

Bu noktada bir itiraf iyi olacak sanırım: Önce "Yalnız değilim, cinslerle çalışmak zorunda kalan başka insanlarda varmış" derken sonra "A haaa haaa!!Benden beter durumdaymış!!" demeye başladım. Açıkçası kitaptan zevk almamı (?) sağlayan da bu düşünce oldu.

Zavallı kahramanımız, çalıştığı (yaklaşık) bir yıl boyunca özel hayatını sağlığını huzurunu hiçe sayar. Ama dediğim gibi sonu zaferle biter. Eh zaten bu tür kitapların çok satmasının bir nedenide bu ümitler değil mi?

Şaka bir yana genede beklediğimden iyi bir kitaptı. Demek ki çok satanlara çok da önyargılı olmamak lazımmış.

Daha fazla detay vermiyorum. Okumaya üşenirseniz filmi izlesenizde olur! :D


2 yorum:

öykü dedi ki...

Ben fılmını ızleyenler grubundanım
Bu arada ıyı pazarlar Sevgıcım:)

Sevgi Küçük dedi ki...

Sana da iyi pazarlar Öykücüğüm. Ah ne korkuttun beni gece gece bir bilsen!! :D
Öptümmmm