19 Mayıs 2009

Türk Kahvesi Yakmanın İncelikleri


Efendimmmm...

Bugünki konumuz Türk kahvesi nasıl yakılır! Yanlış okumuyorsunuz; yakılır yazdım. Çünkü herkes Türk kahvesi yapar ama herkes yakamaz. Yetenek işidir bu durum! Reca ederim sizde yeteneğimi küçümsemeyiniz!! :P

Önce gerekli malzemeleri sayacağım:

Usulüne uygun bir adet cezve

Kahve

İsteğe göre şeker


Ocak

Şaşkın ve de sevdalı bir "yakıcı" şahsiyet

Bunlar evinizde varsa yapmanız gereken şu:

Efendim, önce cezveye su konur. Üzerine kahve ve arzuya göre şeker ilave edilir. Bunlar şööyylee bir karıştırılır. Ardından ocak açılıp üzerine oturtulur. İşte şimdi işin püf noktasını veriyorum; ocağa koyduktan ve de arkanızı döndükten hemen bir iki saniye içinde az öncesinde yaptığınız tüm işlemleri unutmanız lazım. Arkanızı dönün ve hiç bir şey olmamış gibi yatak odasına geçin, işe ne giysem diye hazırlık yapmaya başlayın. Hatta bu aralar çok meşhur olan "Begümmm" şarkısını söyleyerek dans da ederseniz aynı ben olursunuz! Derken zaten bir gıdım olan kahve taşıp da ocaktan hışırtılar gelmeye başladığında önce komşulardan şüphelenin! Diğer püf noktada bu: bu seste siz hariç herkes suçlu olmalı!

Sonra yavaş yavaş inen jetonun sesini duyun, seri adımlarla mutfağa doğru yönelin.

Ocağı kapatın ve temizleyin.

Kahveyi bardağınıza dökün ve "ay sabah sabah amma şaşkınım yaaa" diye düşünün.

Eveetttt...Kahvemiz hazır. Elinize sağlık, başarı ile yaktınız.

Şimdi lütfen başka aklı başında birinin bloguna geçin ve kahve nasıl yapılır öğrenin.

Kaçın kurtarın kendinizi yaa! Hala okuyor musunuz?? :D


Not: Fotograf Arnavutluk'ta oturduğumuz bir otel bahçesinde tarafımca çekilmiştir.

8 yorum:

NarincE dedi ki...

Ben de en az senin kadar yetenekliyim bu konuda, inan. En son yaktığım fasulyenin kokusu yüzünden komşuya az kızmamıştım. Sonra aklıma geliverdi, koku bizim mutfaktaydı.

Sevgi Küçük dedi ki...

:)))
ilahi şeker insan yaa! çok güldürdün beni sabah sabah. seninde yüzün gülsün inşallah.
demek ki yemekleri yakmak senden kahveyi yakmak benden olacak buluştuğumuzda ;)

asya selda dedi ki...

kokusu burnuma kadar geldi:) :) :) :)

zehra dedi ki...

tebrik ediyorum ve aramıza hoşgeldiniz diorum:))benim daha beter anılarım var bu konuda hem ben cezveyi bile atmak zorunda kalmıştım.neyse siz azda olsa kurtarmış kahvenizi içmişsiz.afiyet olsuuun.(ya bu arada begümmm şarkısını hiiç duymadım banada söleyinde bu tarfi yapınca herşeyi tam yapıyım.)

Kevser dedi ki...

Merhabalar,
iki defa yorum yazmistiniz bana, ama ben ancak sana geri dönebildim, insallah kusuruma bakmazsin:)

Malum iki yumurcaklarimla artik fazla bir zamanim olmuyor, ayni yasitiz, oh ne güzel valla, yasitim olan birini daha bulmus oldum bu sayede.

Kahveyi yakmanin inceliklerine gelince, diyecek baska birsey yok, hic bilmedigim seyleri de bu arada ögrenmis oluyorum, paylasimin icin tesekkürler diyorum.

Tekrar görüsmek ve yazismak üzere hoscakal..

Selam ve sevgilerimle

Sevgi Küçük dedi ki...

ah sorma!cidden nasıl güzel (?) koktu ev!! zaten bir döneyim Türkiyeye hepinizi çağırıp yakcam kahve!! :D
evdeki o bıcır bıcır ufaklığı öp benim için öğretmenim.

Sevgi Küçük dedi ki...

sevgili zehra hoşgeldin.
yorumun için teşekkür ederim; inan özene bezene yaktım! :D
şarkıya gelince. hani adidas reklamı ile herkesin dikkatini çeken bir "beggin" şarkısı vardı. dinlemiş miydin bilmiyorum, geöen yazın en favori şarkılarından biriydi. işte o şarkıyı bizim amcalardan biri begümmm diye çevirmiş. adamın adı neydi, dilimin ucun da ama...fehat güzel miydi, hani banu alkanla pek bir sıkı fıkıydı. (magazinde bir numarayımdır!!) o bıyıklı amca çok komik yapmış. klipleri bulursam her ikisinide sana ulaştırım mail olarak. sende doya doya yakarsın artık kahveyi! ;)

Sevgi Küçük dedi ki...

sevgili kavser, sende hoşgeldin. ayrıca geç gelmedin çünkü durumu tahmin edebiliyorum. Allah bağışlasın. çok öp benim için onları. pek şekerler maşallah.
sizler güzel güzel malar hazırlayıp bir şeyler yaparken ben mahvettiğim kahvenin tarifini veriyorum ya...e ne diyebilirim ki kendime!!
çok öptüm