27 Mayıs 2009

Mamalara Devam


Haftalık menüme devam ediyorum.


Sıradaki konuğumuz gene dolapta sırasını bekleyenlerden oluşturuldu. Şu an mecburiyetten "Evde Tek Başına" serisinde rol aldığım için malzemeleri az az alıyorum, çabucakta tüketmeye çalışıyorum. Bu nedenle geçen gün aldığım ve birini kızartmaya kullandığım patlıcanların ikincisini de kullanmaya karar verdim. Mamamızın malzemesi şunlar:


1 patlıcan

3 küçük patates

1 küçük kırmızı biber

2 küçük acı yeşil biber (acısız yapamam ki ben!)

Birkaç diş sarmısak

1 soğan

3 küçük domates

Ve son olarak taze sarmısak


Malzemeleri pişebilme yeteneklerine göre tenceremizde pişiriyoruz. Tabii bu arada salça ve tuz ilavesi yapıyoruz. Ha birde alabildiğince su... Hamur tarifi gibi oldu ya!! Hep bunu söylemek istemişimdir!! :)

Ne diyorduk, suyumuz patates ve patlıcanı katmamız gerken miktarda, aklı başında bir su yani. Benim malzemeye 2 su bardağı kattım.


Gördüğünüz gibi yaratıcılıktan yana bir ahçı olarak size "şu şekilde doğrayın" veya "önce şunlar pişsin üstüne şu" demiyorum. İster para para doğrayın, ister küp küp... Ben pişirirken soğan, sarmısak ve biberleri önce hafifçe kavurup sonra patatesi ekledim. Biraz kavurduktan sonra domatesi, salçayı ve son olarak suyu ekledim. Biraz piştikten sonra patlıcanı kattım. Kendisi uslu uslu pişiyor. Yarın akşama buyrun! :)


Önümüzdeki 2 gün akşam menümde kendileri olacak. Yalan yok, bazen sıkılınca bu yemeğin kalanını başka bir şeye çevirip ertesi gün öyle yiyorum. Onu sonra yazarım.


Neyse, ne pişireyim derseniz...Aklınızda olsun!


Yemeğim halen ocakta olduğu için fotograflayamıyorum. Ama renkler ve koku harika! :D

Hiç yorum yok: