12 Mayıs 2009

Barbie


Güzel olduğunu mu düşünüyor acaba? Ya da farklı olduğunu?

Halbuki yüzlercesinden biri o da...Bir dolu para verip bıçak altına yatan ve kendini BARBIE sanan zavallılardan biri.

Gözlerini net seçebiliyor musunuz bilmiyorum ama, gülümsemesine rağmen ifadesiz durduklarını farkedebilirsiniz.

Yazık.

Genç mutlaka. Gerçi artık "yapay gençler" çok olduğu için yaşları anlamak mümkün değil. Halbuki ne güzel bir şey "sağlıklı yaşlanmak".

O gün alışverişten dönerken karşıma çıkan bir reklam afişi bu. Kıza bakıp acıdım. Belki digital çağın bir hilesiydi ama o meşhur oyuncağa benzemek için o kadar kasılmıştı ki...

Benim hiç "barbie"m olmadı biliyor musunuz? Nezaketen özenmiştim ama annem alacakken istemedim. Herşeyden önce o bebek gerçek olamayacak kadar ucube idi; bacak boyu, göğüsleri, belin inceliği...Zaten gerçek olsa denge sağlayamayacağı daha sonra açıklandı!!

Hem o aksiyon amcalar (action man) hem de bu ucube bebekler hayalgücünden o kadar yoksun ki...Mesela elinizdeki bebek sadece doktor ya da evhanımı...Başka bir şey olsun isterseniz onu yapan bebeği almanız lazım. Yok artık! Hayal ederim olur biter.

Hayalgücünden yoksun, tek tip ve tüketim bağımlısı bir nesil yetiştiriyoruz.

Yazık...

Bu arada benim kızımında barbie'si olmayacak!!

2 yorum:

Yaren dedi ki...

Böyle seyler yüzünden bir cok genc kiz veya kadinlar böyle gözde olanlari örnek alip adeta yüzleriyle oynuyorlar.Tabiki bu ameliyatlar hepsi mutlu sonla bitmiyor. TV de güzel süper kadin olarak boy gösterenler hepsi zaten birbirlerine benziyor:))Benim kizim yok ama etrafimdan görüyorum daha kücük yasata bende estetik yaptirayim bilmek suna buna benzeyeyim diye. Yada ölümüne diyet yapanlar sifir beden olmak icin.Üzücü bir durum.Paylasimin icin cok tesekürler.Sevgiyle kal.

Sevgi Küçük dedi ki...

Hay Allah! Blog sahibi olarak ne büyük utanç; kendi yorumumu yok ettim!! :)
Tekrar yazayım:
Ameliyatların hepsi başarılı bitse ne olacak ki? Değer mi onca maddi manevi sıkıntıya? Ve dediğin gibi başarısız bitenler...TVlerde görüyoruz ne kadar pişmanlar Biz ki herşeyin doğalını arıyoruz, kendimiz söz konusu olunca ne kadar da yapaylaşıyoruz. Yazık. Ve o diyet (?) meraklısı insanlar. Herşeyin aşırısı zarar, kilonun da zayıflığında. O yüzden önemli olan sağlıklı beslenmek diye söylemiyor muyuz etrafa? Ne kadar sağlıksız ve zavallı bir nesil geliyor. İnan çok üzülüyorum.
Paylaşımın ve ziyaretin için çok teşekkür ederim. Ayaklarına ve ağzına sağlık.
Sevgiler